• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Kamoce poza kabinowym nigdy nie zaufam.
 
Jeśli chodzi o kabinowe to od paru sezonów montuję Denkermany z węglem aktywnym, cena ok, jakość też. Dwa takie filtry kosztują tyle co jeden znanych producentów, więc wymieniam je przed zimą a potem na wiosnę.

Wolę tak niż raz w roku.
 
@Forest mam wrażenie że mikrowłókna opuszczają tani filtr
 
W filtrze powietrza (nie mylić z kabinowym)po 6 miesiącach guma się w palcach kruszyła.
 
Stosował ktoś z was filtry powietrza pipecross?
Jakieś opinie spostrzeżenia?
 
W samochodzie nie, ale w motocyklach montowałem Pipercrossy. Moim zdaniem są lepiej wykonane, niż K&N, porównywalnie do BMC, w KN miałem dwa przypadki, w których uszczelka nie przylegała dobrze do obudowy, przez co silnik łapał lewe powietrze.
Na Pipercrossie nie miałem też problemów z faowaniem na jałowych obrotach, jak było to w przypadku KN-ów.
Kolejną zaletą PC jest fakt, że są to suche filtry, nie ma konieczności ich nasączania, a jak wiadomo, olej z KN-a potrafi solidnie zasyfić dolot, zasyfić przepływomierz, przez co ten zaczyna przekłamywać, albo w najgorszym przypadku może dojść do jego uszkodzenia.
 
No właśnie widziałem jakieś oleje do nasączania filtrów, czyli w przypadku PC nie ma takiej potrzeby.
S co jeśli chodzi o trwałość i ewentualnie czyszczenie filtra jest taka możliwość ?
Z informacji jakie uzyskałem nie są to filtry papierowe.
 
PC to filtry gąbkowe, myje się je normalnie w wodzie z płynem do naczyń. Czy się nasącza, zależy chyba od konkretnego filtra, nie wiem jak teraz, ale jak parę lat temu kupowałem PC, to część była sucha, część mokra. Teraz mam PC w Triumphie i jest to suchy filtr, bez potrzeby nasączania. Patrzyłem do Mondeo MK4, też filtr jest suchy.
 
Stary Alco 100% synthetic z lewej i nr2
kontra nowy Filtron z prawej i nr3

Pozdrawiam,
 

Attachments

  • 16160020783368389123175992652945.jpg
    16160020783368389123175992652945.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 175
  • 1616002141027104811203485507045.jpg
    1616002141027104811203485507045.jpg
    783,2 KB · Odwiedzin: 181
  • 16160022185681471174093585333963.jpg
    16160022185681471174093585333963.jpg
    714,9 KB · Odwiedzin: 179
Dzisiaj kupiłem Denckermanna bo był najtańszy w hurtowni i mam dylemat. Wcześniej kupilem droższego Boscha.
Nie wiem który użyć do przepłukania a który zostawić na później.
Wydają się tak samo solidne, nawet waza tyle samo.

Co ciekawe jak już wspomniałem na przykładzie kamoki, tańszy Denckermann ma folię a droższy Bosch nie.
IMG_20210320_161408.jpg
 
Nie wiem który użyć do przepłukania a który zostawić na później.
Rzuć monetą. Albo idź do sklepu i kup cokolwiek będą mieli najtańszego na przepłukanie.
 
Denckermann na przenikanie. Bosch do docelowego oleju. Bosch produkcja niemcy?
 
Bosch Niemcy, a Denckermann ma kod 590 więc pewnie Polska, natomiast nie ma jasno podanego kraju produkcji.
 
Wybór dla mnie jest oczywisty Boscha zostaw na póżniej,nie inaczej.
 
Na 99.9% ten Bosch to Mann 👍
 
Bosch to już praktycznie pakowacz, można trafić u nich równie dobrze solidny produkt europejskiej produkcji, jak i totalną kaszanę z Turcji, czy innych Indonezji ;).
 
2 lata temu kupiłem Boscha i oddałem. Wcześniej był niemiecki 1:1 jak Mann
20190605_120835.jpg
 
Tak się prezentują filtry z boku.
W aucie jest obecnie wkręcony MANN więc porównam sobie z Boschem, ale nawet kolor jest ten sam tylko nadruk marki inny.
IMG_20210321_141255.jpg
 
Back
Top