• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Przy takim pytaniu zdania pewnie będą podzielone, ja osobiście bym wymienił ,
 
@ICTC filtry paliwa w benzynie zmienia się bardzo rzadko, więc te 4500 km to oznacza nowy filtr - nie ma sensu wymieniać. Interwał wymiany filtra paliwa to zwykle 60-80-120 tys km zależnie od marki i te interwały nie są przesadzone.
Większość samochodów już takich filtrów nawet nie posiada...
 
Pytam ponieważ auto stało długo i mało jeździło więc przepływu nowego paliwa nie było. Mogło to filtrowi zaszkodzić.

Inna kwestia jest taka, że filtr znajduje się w baku z dostępem do niego pod tylną kanapą i po wymianie kilka dni śmierdziało w aucie benzyną - zawsze trochę wyleje się przy wyciąganiu pompy.
 
Zostaw ten filtr.
 
Nie ma sensu wymieniać tego filtra, nic mu się nie stało przez ten czas. Wymieniałem filtry paliwa w benzynach, które miały po kilkanaście lat i kilkaset tys. nalotu.
Wiele nowssych konstrukcji nawet nie ma przewidzianej procedury wymiany filtra paliwa, bo ten jest zabudowany w pompie i jedyna opcja, to wymiana go razem z całą pompą. Przy obecnej kontroli jakości paliw na stacjach, trzeba by naprawdę źle trafić, żeby zajechać filtr w benzyniaku :).
Wymieniałem kiedyś w swojej A4 filtr mający ponad 400kkm nalotu, jeszcze był fabryczny z 2000 roku, nie zrobiło to różnicy, ani na ciśnieniu na listwie, ani na obciążeniu pompy, ot po prostu był nowy i czysty :p.
 
U mnie w Golfie po wymianie filtra paliwa spadły korekty paliwowe na pełnym bucie z +15 na +7, więc trochę był przypchany.
 
Żeby nie było, nie jestem przeciwny wymianie filtra, generalnie nie należę do ludzi, którzy szukają oszczędności w obsłudze pojazdów, ale po 4500km wymiana jednak nie ma sensu, gdyby to było 45000 to co innego :)
 
U mnie filtr jest zespolony z pompą paliwa i wymienia się komplet. Więc myślę że 4500 to nie tragedia nawet jak stal.😁
 
View attachment 7405
Dzisiaj wymiana filtra w Rapidce dziadka.
Najpewniej: 22 500km, 4,5 roku
ASO z tego co patrzę nie zmieniało na gwarancji, bo ma nadruk 161108,
a auto jest z końca 2016 roku.
Zgadzałoby się, że fabryczny.
 
Panowie, pomijając różnice kilku mm w wymiarach obudowy, czy są znaczące różnice pomiędzy filtrem oleju LS867B a LS923 (Purflux) ? Teoretycznie ten drugi zastępuje pierwszy, ale patrząc po zastosowaniu do różnych konkretnych silników już nie zupełnie.
 
czy są znaczące różnice pomiędzy filtrem oleju LS867B a LS923 (Purflux) ?
Pytanie, jaki silnik? Mnie podaje jako zamiennik dla F4R filtr do K4M, ale ASO sugeruje, aby nie kombinować. Oba filtry różnią się wymiarami.
 
@Anduin

Najlepiej jak użyjesz wyszukiwarki Sogefi (Purflux), dla mojego auta wygląda to tak:

 
Bazując na wyszukiwarce Purfluxa (Sogefi) powinien byc LS923. Chodź swoją drogą filtr paliwa jest podany zupełnie inny (wymiary większe o ok. 30 mm) i tylko tam taki pokazuje, wszędzie indziej C533A. W takim razie zostanę chyba przy LS923.
 
Różnie z tymi filtrami paliwa bywa, u mnie wszędzie pokazuje że filtr paliwa to system Bosch, co na logikę jest ok bo układ paliwowy oparty jest o rozwiązanie tego producenta. Nawet ASO po Vin tak to widzi ale w praktyce samą obudowę mam od systemu Siemens, bo jak mi panowie wyjaśnili Francuzi montowali akurat to co mieli pod ręką i bądź tu mądry 🙃

Skoro wyszukiwarka sugeruje tylko 923 to raczej na pewno nie będzie pomyłki.
 
Grupa PSA to jakaś pomyłka jeśli chodzi o montaż podzespołów. Np w 307 są różne nagrzewnice, po Vin wyskakuje mi inna niż mam zamontowana w aucie. I nie tylko ta część się nie zgadza po Vin.
znajomy ma inną 307 która ma inną uszczelkę pokrywy zaworów niż powinien mieć, a auto od początku w rodzinie.
 
Back
Top