Focus mk3 - 1.6 TDCI (T3DA T3DB) / 1.6 BlueHDi 115 (BHX (DV6FCU)) - dwie różne specyfikacje.

technikibart

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
Marka samochodu
Ford Focus mk3 - 1.6 TDCI
Data produkcji
2011
Silnik
T3DA/T3DB
Pobór oleju na 1000 km
N/A
Jaki olej masz obecnie
MOTUL SPECIFIC 913D 5W30 A5/B5 SYNTHETIC 5
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
FORD WSS-M2C913C
Budżet/ile litrów
170 /4-5litrów
Styl jazdy
  1. Większość w mieście
Focus mk3 - silnik 1.6 TDCi (T3DA T3DB) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca lać olej o specyfikacji FORD ACEA A5/B5 - WSS-M2C913D - FORD WSS-M2C913C, z reguły FULL SAPS
Peugeot / Citroen 1.6 BlueHDi 115 (BHX (DV6FCU)) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca do niego olej wg ACEA: C2 - Dopuszczenie przez producenta: PSA B71 2290 z reguły LOW SAPS

Do czego się stosować jeżeli ten sam silnik posiada dwie różne specyfikacje?
568.gif

Kto jest mądrzejszy, producent auta czy producent silnika?
001.gif


Opis dla oleju zgodnie z PSA B71 2290
W 100% syntetyczny - najwyższych parametrów - paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników samochodów grupy PSA wymagających oleju oficjalnie dopuszczonego do używania zgodnie z wymaganiami PSA B71 2290. Specyfikacja ta wymaga ochrony silników w których mogą występować problemy z detonacyjnym spalaniem (LSPI Low-Speed Pre-Ignition). Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla (HDI wyposażonych lub nie w DPF, FAP) a szczególnie do najnowszych (od r.m 2017) silników benzynowych turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Dodam że jeżdżę głównie po mieście, dzienne odcinki od 3 do 10km w zależności od sytuacji.
 
Last edited:
Solution
@technikibart bardzo dobry wybór. Jeździłem na ESP i ESP LV, teraz będę zalewał znowu Texaco, bo został mi zapas po ostatniej wymianie i od kolejnego serwisu wracam do ESP LV, już chyba definitywnie. Silnik głośniejszy nie będzie, a przy częstych rozruchach 0W30 jest jak najbardziej sensowną opcją.
Powiedział bym nawet, że przy takiej typowo miejskiej eksploatacji, zastanowił bym się nawet nad olejami 0W30 z normą 950A Forda, którym lepkościami już bardzo blisko do SAE20, ale to ewentualnie temat do rozważenia na dalsze eksperymenty. Jeżeli nie lubisz eksperymentować, tylko szukałeś dobrego oleju, to Mobil1 ESP i ESP LV to produkty już z bardzo wysokiej półki, które możesz stosować do obydwu samochodów.

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Do czego się stosować jeżeli ten sam silnik posiada dwie różne specyfikacje?
568.gif

Kto jest mądrzejszy, producent auta czy producent silnika?
001.gif
Silnik może i ten sam, ale w Peugeocie masz AdBlue, a w fordzie pewnie go nie masz.
I to powoduje, że PSA wymaga oleju "lowSaps".
Pozostałe własności olejów są (prawie) identyczne, tj C2 i A5/B5.
 

technikibart

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
Zgadza się, DPF jest suchy.

EDIT
Nie ma żadnej potrzeby cytowania posta poprzedzającego, gdy piszesz bezpośrednio pod nim.
 
Last edited by a moderator:

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Możesz stosować do obydwu samochodów oleje z normą 2290, to są te same silniki.

Możesz lać Totala Ineo ECS dedykowanego dla tych silników przez PSA, możesz Castrola Magnatec C2 5W30, bardzo fajnie pracują silniki na tym oleju. Bardzo dobrym olejem pod 2290 jest też Mobil1 ESP 5W30.
Pomijając znowu normy producentów, zarówno A5/B5, jak i C2 spełnia np. Mobil1 ESP LV 0W30.
Kilku użytkowników forum, do HDI leje Shella Helix Ultra ECT 0W30 i chwalą sobie pracę silnika na tym oleju.
Z tańszych, również bardzo dobrych olejów masz np. naszego Orlena Max Expert XD 5W30, Lotosa Synthetic C2+C3 5W30, Eurola Fluence FE 5W30. Równie dobrze, do obydwu możesz lać Motula X-Clean EFE 5W30.
 

technikibart

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
Cześć, Wydaje mi się że bardzo fajną propozycją jest Shella Helix Ultra ECT 0W30 oraz Mobil1 ESP LV 0W30<-- a który właśnie mam dostępny od ręki, czy stosując 0W30 nie będzie troszkę głośniejszy latem? Który z tych dwóch wymienionych będzie lepszą alternatywą dla silnika oraz DPF? Mam jeszcze dostęp do Mobil1 ESP 5W30, jednak dałeś mi taki duży wybór ze sam nie wiem co teraz począć. :)
 
Last edited:

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Mobil1 ESP 5w30 będzie takim "złotym środkiem".
Jak byś chciał taniej i pewnie, to rzuć okiem na Orlena Max Expert XD.
Shell również jest bdb olejem.
Generalnie masz duży wybór, a to Ci pięknie miesza w głowie ;) :)
 

technikibart

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
W konsekwencji zdecydowałem się na Mobil1 ESP LV 0W30. Z uwagi na częste postoje ( żłobek, przedszkole, praca, dom) a tym bardziej zimą do systemu START/STOP będzie super alternatywą. :) Dziękuje za cenne sugestie i życzę udanego weekendu.

Pozdrawiam - Krzysztof
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
@technikibart bardzo dobry wybór. Jeździłem na ESP i ESP LV, teraz będę zalewał znowu Texaco, bo został mi zapas po ostatniej wymianie i od kolejnego serwisu wracam do ESP LV, już chyba definitywnie. Silnik głośniejszy nie będzie, a przy częstych rozruchach 0W30 jest jak najbardziej sensowną opcją.
Powiedział bym nawet, że przy takiej typowo miejskiej eksploatacji, zastanowił bym się nawet nad olejami 0W30 z normą 950A Forda, którym lepkościami już bardzo blisko do SAE20, ale to ewentualnie temat do rozważenia na dalsze eksperymenty. Jeżeli nie lubisz eksperymentować, tylko szukałeś dobrego oleju, to Mobil1 ESP i ESP LV to produkty już z bardzo wysokiej półki, które możesz stosować do obydwu samochodów.
 
Solution

technikibart

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
@ES_OILS - patrząc na specyfikacje, bardzo podobne właściwości fizykochemiczne.
Tylko pytanie czy formuła jest tak samo opracowana?
W dziedzinie olejów samochodowych słabo jestem zorientowany.
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Mobil1 to flagowa seria Exxona, Super 3000 to półka niżej.
M1 to autorskie rozwiązania Exxona, tak pod względem baz, jak i pakietu dodatków, nowoczesne i zaawansowane oleje.
Super to standardowe oleje, robione pod konkretne normy, na standardowych przepisach.

Porównując motoryzacyjnie, Super 3000 to takie A6, ESP to RS6 :p
 
Top