technikibart
Nowy użytkownik
- Samochód
- Ford Focus mk3 - 1.6 tdci T3DA/T3DB 115km
- Marka samochodu
- Ford Focus mk3 - 1.6 TDCI
- Budżet/ile litrów
- 170 /4-5litrów
- Styl jazdy
- Silnik
- T3DA/T3DB
- Data produkcji
- 2011
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- N/A
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- FORD WSS-M2C913C
- Jaki olej masz obecnie
- MOTUL SPECIFIC 913D 5W30 A5/B5 SYNTHETIC 5
Focus mk3 - silnik 1.6 TDCi (T3DA T3DB) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca lać olej o specyfikacji FORD ACEA A5/B5 - WSS-M2C913D - FORD WSS-M2C913C, z reguły FULL SAPS
Peugeot / Citroen 1.6 BlueHDi 115 (BHX (DV6FCU)) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca do niego olej wg ACEA: C2 - Dopuszczenie przez producenta: PSA B71 2290 z reguły LOW SAPS
Do czego się stosować jeżeli ten sam silnik posiada dwie różne specyfikacje?
Kto jest mądrzejszy, producent auta czy producent silnika?
Opis dla oleju zgodnie z PSA B71 2290
W 100% syntetyczny - najwyższych parametrów - paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników samochodów grupy PSA wymagających oleju oficjalnie dopuszczonego do używania zgodnie z wymaganiami PSA B71 2290. Specyfikacja ta wymaga ochrony silników w których mogą występować problemy z detonacyjnym spalaniem (LSPI Low-Speed Pre-Ignition). Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla (HDI wyposażonych lub nie w DPF, FAP) a szczególnie do najnowszych (od r.m 2017) silników benzynowych turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Dodam że jeżdżę głównie po mieście, dzienne odcinki od 3 do 10km w zależności od sytuacji.
Peugeot / Citroen 1.6 BlueHDi 115 (BHX (DV6FCU)) 1560ccm 115KM/85kW / DPF -EURO5 - producent zaleca do niego olej wg ACEA: C2 - Dopuszczenie przez producenta: PSA B71 2290 z reguły LOW SAPS
Do czego się stosować jeżeli ten sam silnik posiada dwie różne specyfikacje?
Kto jest mądrzejszy, producent auta czy producent silnika?
Opis dla oleju zgodnie z PSA B71 2290
W 100% syntetyczny - najwyższych parametrów - paliwooszczędny olej silnikowy specjalnie opracowany do silników samochodów grupy PSA wymagających oleju oficjalnie dopuszczonego do używania zgodnie z wymaganiami PSA B71 2290. Specyfikacja ta wymaga ochrony silników w których mogą występować problemy z detonacyjnym spalaniem (LSPI Low-Speed Pre-Ignition). Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla (HDI wyposażonych lub nie w DPF, FAP) a szczególnie do najnowszych (od r.m 2017) silników benzynowych turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Dodam że jeżdżę głównie po mieście, dzienne odcinki od 3 do 10km w zależności od sytuacji.
Last edited: