• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus MK4 1.5 Ecoblue

wojtek91

Użytkownik
Lokalizacja
Aglomeracja Warszawska
Samochód
Ford Focus MK4 1.5 Ecobule
Marka samochodu
FORD FOCUS
Budżet/ile litrów
300/ 3.8 lub 6.2
Styl jazdy
Silnik
1.5 ECOBLUE
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C952-A1
Jaki olej masz obecnie
nie wiem
Kupiłem auto, jeszcze go nie przyprowadziłem, ale chciałbym kupić już zestaw na pierwszy serwis.
Wg. książki serwisowej auto miało zmieniany olej co 15 tys. km.
Aktualnie ma 60 tys. przebiegu.

Nie jestem w stanie też określić jaka jest pojemność układu olejowego. Pojemności są dwie: 3.8 l. i 6.2 l.
 
Zamówiłem Castrol Magnatec Professional Diesel 0W20 + dodatek AR9200 V2
Pojemność układu w moim przypadku do 3,8 l.

Znalazłem dwa zamienniki oryginalnego oleju. To Millers Oils XF Premium C5 0W20 oraz TOTAL QUARTZ 0W20 INEO XTRA DYNAMICS ACEA C5.


Który z tych olei najbardziej polecacie?
 
Ten sam silnik (ZTDA) w MK3 pracował na 0w30 (norma WSS-M2C950-A) i taki kupiłbym, a najbardziej VAG OEM 0w30
 
Last edited:
Poziom ochrony na obu będzie taki sam. Natomiast ja ostatnio się zraziłem do francuskich olejów, może gryzą się z koreańskim silnikiem, ale kultura pracy na Totalach mi bardzo nie odpowiada. Co nie znaczy że nie chronią dobrze. Po prostu mają taką a nie inną charakterystykę.

Z tego powodu polecę Millersa.
 
Back
Top