- Marka samochodu
- Ford Focus ST Mk3.5 2017
- Budżet/ile litrów
- 5.2
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 Ecoboost 250KM
- Data produkcji
- 2016/2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Ford M2C913D (EU)
- Jaki olej masz obecnie
- Millers EE 5W30 ECO
Samochód mam od nowości.
Wymiany do tej pory miały miejsce:
1 wymiana przy 1130km
2 wymiana przy 3500km
3 wymiana przy 10000km
4 wymiana przy 16500km
5 wymiana przy 22000km
6 wymiana przy 28700km
7 wymiana przy 33100km
8 wymiana przy 38700km
9 wymiana przy 44100km
Obecnie mam przebieg 47500km i w maju jak co roku również chce zmienić olej. Filtr oleju zawsze nowy. Ubytków obecnego oleju nigdy nie odnotowałem.
Do tej pory cały czas Millers EE 5W30 ECO z norma Forda WSSM2C-913D.
W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI np. Amsoil SS 5W30.
Samochodem jeżdżę głównie w mieście ale czasem jakaś trasa 200-600km ( 3-5 razy w roku). W trasie staram się przegonić mocno auto na wysokich obrotach ale bez przesady.. w mieście po takiej trasie tez kilka/kilkanaście minut mocniej. Z dołu raczej delikatnie...wcześniej używałem wolnossacych silników Hondy i Bmw poza tym naczytałem się o zjawisku LSPI wiec nie korzystam z nadmiaru momentu poniżej 2krpm jakie daje 2.0 Ecoboost.
Paliwo zawsze PB98 Orlen lub CircleK czasami Shell 100.
Wymieniać czy dać sobie spokój i jeździć dalej na Millersie ?
Wymiany do tej pory miały miejsce:
1 wymiana przy 1130km
2 wymiana przy 3500km
3 wymiana przy 10000km
4 wymiana przy 16500km
5 wymiana przy 22000km
6 wymiana przy 28700km
7 wymiana przy 33100km
8 wymiana przy 38700km
9 wymiana przy 44100km
Obecnie mam przebieg 47500km i w maju jak co roku również chce zmienić olej. Filtr oleju zawsze nowy. Ubytków obecnego oleju nigdy nie odnotowałem.
Do tej pory cały czas Millers EE 5W30 ECO z norma Forda WSSM2C-913D.
W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI np. Amsoil SS 5W30.
Samochodem jeżdżę głównie w mieście ale czasem jakaś trasa 200-600km ( 3-5 razy w roku). W trasie staram się przegonić mocno auto na wysokich obrotach ale bez przesady.. w mieście po takiej trasie tez kilka/kilkanaście minut mocniej. Z dołu raczej delikatnie...wcześniej używałem wolnossacych silników Hondy i Bmw poza tym naczytałem się o zjawisku LSPI wiec nie korzystam z nadmiaru momentu poniżej 2krpm jakie daje 2.0 Ecoboost.
Paliwo zawsze PB98 Orlen lub CircleK czasami Shell 100.
Wymieniać czy dać sobie spokój i jeździć dalej na Millersie ?
Last edited: