• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus ST MK3.5 2017 2.0EB

czoix

Użytkownik
Samochód
Focus ST MK3.5 2017
Marka samochodu
Ford Focus ST Mk3.5 2017
Budżet/ile litrów
5.2
Styl jazdy
Silnik
2.0 Ecoboost 250KM
Data produkcji
2016/2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford M2C913D (EU)
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W30 ECO
Samochód mam od nowości.
Wymiany do tej pory miały miejsce:

1 wymiana przy 1130km
2 wymiana przy 3500km
3 wymiana przy 10000km
4 wymiana przy 16500km
5 wymiana przy 22000km
6 wymiana przy 28700km
7 wymiana przy 33100km
8 wymiana przy 38700km
9 wymiana przy 44100km

Obecnie mam przebieg 47500km i w maju jak co roku również chce zmienić olej. Filtr oleju zawsze nowy. Ubytków obecnego oleju nigdy nie odnotowałem.

Do tej pory cały czas Millers EE 5W30 ECO z norma Forda WSSM2C-913D.

W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI np. Amsoil SS 5W30.

Samochodem jeżdżę głównie w mieście ale czasem jakaś trasa 200-600km ( 3-5 razy w roku). W trasie staram się przegonić mocno auto na wysokich obrotach ale bez przesady.. w mieście po takiej trasie tez kilka/kilkanaście minut mocniej. Z dołu raczej delikatnie...wcześniej używałem wolnossacych silników Hondy i Bmw poza tym naczytałem się o zjawisku LSPI wiec nie korzystam z nadmiaru momentu poniżej 2krpm jakie daje 2.0 Ecoboost.

Paliwo zawsze PB98 Orlen lub CircleK czasami Shell 100.

Wymieniać czy dać sobie spokój i jeździć dalej na Millersie ?
 
Last edited:
Motorcraft 5W30 Forda. Olej dużo tańszy od Millersa, a wcale nie oznacza, że będzie chronił gorzej. Millers to produkty mocno przepłacone.

Valvoline SynPower FE 5W30

Shell Helix Ultra AF 5W30
 
W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI
Wydaje się to rozsądniejszą opcją. Ale pewnie sposób użytkowania samochodu jest bardziej skuteczną metodą zapobiegania LSPI niż sam olej. Jeśli już po gwarancji to można przejść na "zalecenia z USA" czyli oleje z normą Ford WSS-M2C946-A
 
Nie każdy silnik jest narażony na LSPI. Ford chyba nie ma z tym większych problemów.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Z tego co można sie dowiedzieć od niektórych użytkowników ST to zjawisko LSPI występuje - choć najczęściej po programie + do tego mocna jazda z niskich obrotów.

Gwarancje mam ale i tak przejdę chyba na Amsoila SS.
 
Ja bym wybrał mimo wszystko ponad przeciętne 5w20 od Platinuma .
Masz w dziale analiz, wygląda bardzo przyzwoicie ;)
 
Co do LSPI to niestety ten silnik nie jest od niego całkowicie wolny i takie przypadki niekiedy się zdarzają. Uważam, że ten Amsoil to dobry wybór a jeśli budżet pozwala to dołożył bym do tego AR9100 (ew. AR9200V2).
 
Na pewno poprawi zarówno smarowanie i ochronę silnika w bardziej ekstremalnych warunkach jak i zdecydowanie korzystnie wpłynie na stosunek TBN/TAN ograniczając powstawanie nieczystości w silniku. W tak mocnym aucie nawet przy dobrym oleju wolał bym mieć dodatkowe "zabezpieczanie" podczas mocniejszego upalania.
Post automatically merged:

@tomek evo , ar do Signature Series?
pogadaj z włyszkowem
 
Dobre pytanie bo czytając ten temat to wychodzi na to, ze szkoda kasy na Amsoila SS ponieważ i tak jest do dość szybkiej wymiany przez zawartość paliwa w oleju. Te Ecoboosty ubijają olej bardzo szybko. W takim razie co wlać tańszego skoro i tak zmieniam co 5kkm ?
 
Last edited by a moderator:
Amsoil SS 0w40 będzie miał większy zapas na rozcieńczenie paliwem, chociaż ASL przy 3.7% i tak trzyma w lepkość tuż poniżej granicy SAE30.
W moim silniku "cienki" GM z 2.6% paliwa w oleju spadł do 9.0 (z około 10.5).
 
@czoix Ja bym wlał Motul 5w30 eco lite z normą 946A i po kłopocie. Mocny olej w dobrej cenie moim zdaniem i 6-7 kkm bez problemu wytrzyma.
 
Dzięki. Pomyśle czy z czasem nie dorzucić mu AR9100. Wiem, ze zdarzały się podróbki Motula kiedyś... gdzie go kupić ? Inter Cars ?
 
Ja bym wlał Amsoil 5W30 OE, ok. 130 zł za 3,8 litra. Ten olej spełnia najnowszą normę API SP która zapobiega wystąpieniu LSPI. Na forum Forda jest kilka przypadków silników po tym zjawisku, ja sam zalewam do swojego 1.5 EB ten olej tylko w klasie 5W20, niebawem też czeka mnie wymiana tylko tym razem dolewam dodatkowo do oleju AR9400 + AR9200v2.
 
Back
Top