• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Focus ST MK3.5 2017 2.0EB

czoix

Użytkownik
Samochód
Focus ST MK3.5 2017
Marka samochodu
Ford Focus ST Mk3.5 2017
Budżet/ile litrów
5.2
Styl jazdy
Silnik
2.0 Ecoboost 250KM
Data produkcji
2016/2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford M2C913D (EU)
Jaki olej masz obecnie
Millers EE 5W30 ECO
Samochód mam od nowości.
Wymiany do tej pory miały miejsce:

1 wymiana przy 1130km
2 wymiana przy 3500km
3 wymiana przy 10000km
4 wymiana przy 16500km
5 wymiana przy 22000km
6 wymiana przy 28700km
7 wymiana przy 33100km
8 wymiana przy 38700km
9 wymiana przy 44100km

Obecnie mam przebieg 47500km i w maju jak co roku również chce zmienić olej. Filtr oleju zawsze nowy. Ubytków obecnego oleju nigdy nie odnotowałem.

Do tej pory cały czas Millers EE 5W30 ECO z norma Forda WSSM2C-913D.

W USA Ford zaleca już coś innego... to znaczy anty LSPI np. Amsoil SS 5W30.

Samochodem jeżdżę głównie w mieście ale czasem jakaś trasa 200-600km ( 3-5 razy w roku). W trasie staram się przegonić mocno auto na wysokich obrotach ale bez przesady.. w mieście po takiej trasie tez kilka/kilkanaście minut mocniej. Z dołu raczej delikatnie...wcześniej używałem wolnossacych silników Hondy i Bmw poza tym naczytałem się o zjawisku LSPI wiec nie korzystam z nadmiaru momentu poniżej 2krpm jakie daje 2.0 Ecoboost.

Paliwo zawsze PB98 Orlen lub CircleK czasami Shell 100.

Wymieniać czy dać sobie spokój i jeździć dalej na Millersie ?
 
Last edited:
Jeszcze pytanie.

Czy oleje AMS SS faktycznie nie lubią się z dodatkami typu AR9100 ?
W sumie mam na tym oleju te 4700km przejechane ale może dolać AR9100 i pojeździć na tym do przeglądu w grudniu ? Koszt nie jest duży.
 
Nie chodzi o to, że się nie lubią, dodatki z założenia powinny być neutralne względem oleju (przynajmniej te lepsze). Po prostu seria SS jest na tyle kompletna (w końcu to flagowiec firmy) że dolewanie do tego oleju czegokolwiek mija się z celem. Tam po prostu nie ma specjalnie co poprawiać.

Jeżeli chcesz jeździć na SS dłużej także nie ma problemu, to oleje long life i jeżeli silnik jest zdrowy i nie leje paliwa jak wściekły to bez problemu uciągną dodatkowe kilometry i te parę miesięcy.
 
Cześć,

Gdybym jednak zdecydował się dolać dodatek do oleju typu Archoil to który - 9100, 9200v2, 9200v2 nano ?

Być może doleje do obecnego AMS SS 5W30 (zmieniłem teraz w grudniu więc jest świeży).
 
Niby do SS się nie powinno, ale jak chcesz spróbować to może nano? Nano co prawda nie próbowałem bo jest dla mnie za drogie, ale 9200v2 używam i jestem bardzo zadowolony.
 
Cześć,

Gdybym jednak zdecydował się dolać dodatek do oleju typu Archoil to który - 9100, 9200v2, 9200v2 nano ?

Być może doleje do obecnego AMS SS 5W30 (zmieniłem teraz w grudniu więc jest świeży).
Chłopie dzwoń do NASA coś Ci dobiorą żeby było naj naj najlepiej na świecie,a tak na serio auta nie upalasz na torze a bujasz się po miescie to za nadto ten amsoil SS I zmieniaj co 8k i się nie stresuj.
 
Ja mam fokę ST i tez wlewam AMS SS 5W30, a co do LSPI 2 znajomym od tego padł motor w ST dlatego tez zacząłem lac Amsoil asekuracyjnie już 2 lata bez wybuchu :). Druga sprawa jak ktoś ma inna niż fabryczna mape gdzie jest dołożone więcej niutona z dołu itd to potęguje LSPI wiec lepiej z niskich obrotów nie dawać w palnik itd ☺️ swoją droga wyszło coś nowszego co jeszcze lepiej chroni od LSPI do forda ?
 
Last edited:
swoją droga wyszło coś nowszego co jeszcze lepiej chroni od LSPI do forda ?
Raczej nie. Ja nadal stosuje AMS SS 5W30 i wymieniam co 7kkm. Na LSPI olej jakiś tam wpływ ma ale raczej niewielki.

Teraz pierwszy raz zastosuje płukankę Archoil 2820 - mimo, ze ten silnik od nowości miał olej zbyt często to chyba przy przebiegu 72kkm warto ją zrobić.
 
Back
Top