• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Focus II FL 1.6 TDCi - MTX75

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II 1.6 TDCi 90KM
Cześć,
Jaki olej zalać do skrzyni biegów?
Wg specyfikacji wozu, skrzynia MTX75.
Focus II FL 1.6TDCi prod. 2010, ręczna 5B.

Castrol dobiera Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 - Ford WSD-M2C200-C
ale skrzynia MTX75 też przewija się w normie WSS-M2C200-D2 - olej Ford 75W FE ?
Wydaje mi się, że powinna być Ford WSD-M2C200-C.

Czy wystarczy taki Castrol? Czy coś lepiej/gorzej, Carlube MTF-MV , Ravenol VSG 75W90, coś zupełnie innego?
Auto jeździ głównie po mieście, także ma dużo pracy w niskiej temperaturze.
Fordowski straszy ceną.
O co chodzi z tym 75W FE?
 
Generalnie, według specyfikacji, do skrzyń MTX75 5/1 powinno się stosować olej z normą WSD-M2C200-C, 75W90. Ale w zależności od rocznika i rynku na jaki samochód był przeznaczony mógł być stosowany również WSS-M2C200-D2 75W FE.

Jeżeli nie chcesz publicznie, podrzuć mi na PW numer VIN to sprawdzę co tam przewidzieli :).

75WFE to po prostu olej o lepkości 75W, a FE to skrót od fuel economy. Najprościej mówiąć lekkobieżny olej przekładniowy.

Co do olei przekładniowych, Castrol i Ravenol są jednymi z lepszych produktów.
 
Polecam tego pierwszego Castrola Syntrans Multivehicle. Mam w Volvo tą samą skrzynię i wcześniej był tam Specol GL5 i nie pracowała tak płynnie i gładko jak na Castrolu obecnie.
 
Ja wlałem specola gl5 z tą normą ok. rok temu i do dziś jest w porządku. 27 zł za litr o ile dobrze pamiętam. Samochód ma 16 lat i nie wiem czy ktoś wcześniej zmieniał w nim olej w skrzyni. Mechanik tylko dolał ravenol vsg kiedy go kupiłem a później zdecydowałem się wymienić olej i wlałem wspomnianego specola. Różnice było czuć po zmianie na plus.
 
Last edited by a moderator:
Odkopa tu wykonam. ;)
Olej oczywiście wymieniony - Syntrans 75W-90.
Do wymiany zmotywowała mnie dyskusja: wymieniać, czy nie; oraz fakt, że w zimie trzeci bieg zaczął mi wchodzić z lekkim chrupnięciem. Przebieg około 210 tyś km.
Po wymianie, chrupnięcie przy wbijaniu 3. zniknęło.
Co do wbijania 2., - kultura raczej "oplowska" 😜 - cód żaden się nie wydarzył, no może zrobiło się ciut łatwiej.

Po około 8000 km, jak ponownie zrobiło się zimno, dzięki uprzejmości @Kaczorek79, 8% Syntransa zostało podmienione na AR9100.
I... przy wbijaniu 2. zrobiło się ciut łatwiej/lżej, co szczególnie dało się zauważyć w niższych temperaturach (0 i mniej).
Ostatecznie, jakaś super poprawa przy wbijaniu drugiego biegu nie nastąpiła. Skrzynia lubi czasem stawić trochę większy opór, ale po tych zabiegach, jest o te dwa "ciuty" lepiej. 🙃
 
@JohnJohn jak byś chciał obniżyć lepkość, nie boisz się mieszać olei to mogę Ci podesłać lekko używany (ok 7kkm) Castrol Syntrans B 75W+10% AR. Nie wiem co mam z nim zrobić, a szkoda wyrzucić.
 
Ale mniejsza lepkość może poprawić jakość zmiany biegów. A za ochronę będzie robił AR9100. To oczywiście eksperymenty ale ja się takich nie boję.
 
Back
Top