• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Motorcraft Ford Focus MK2 2.0 PB Motorcraft A5/B5 5W-30

Jones

Użytkownik
Lokalizacja
Łódzkie
Samochód
Ford Focus MK2 2.0 PB
Olej pracował 1200km
auto: Ford Focus MK2 2.0 PB
dużo krzemu ma ktoś wiedzę do jakiej wartości można spokojnie jeździć ?
po drugiej analizie pewnie wyjdzie za co taka wartość

moje podejrzenia
1-próbka zanieczyszczona
2-filtr powietrza bawełniany
3-użycie LM 8931 aplikowane bezpośrednio na przepustnicę przy zdjętej rurze od filtra powietrza
 

Attachments

  • ICP-1-ford.pdf.png
    ICP-1-ford.pdf.png
    138,5 KB · Odwiedzin: 247
Last edited:
Jeśli planujesz kolejną analizę to powinna ona rozwikłać tą zagadkę. Wg mnie są takie możliwości odpowiedzi na Twoje przypuszczenia:
1 - analiza bez krzemu
2 - analiza z większą zawartością krzemu
3 - analiza z taką samą ilością krzemu
 
druga analiza po przejechaniu 2500km
zakupiłem zestaw i sam pobrałem próbkę przez bagnet
czyli można śmiał dodawać OLISYN nano C5
jeździć i obserwować :)
 

Attachments

  • olej motorcraft_3.png
    olej motorcraft_3.png
    66 KB · Odwiedzin: 165
chciałem zamieścić że ubyło krzemu
czyli słaba próbka była wcześniej
wyniki naniosłem jeden pod drugim dla lepszego porównania
 
Czyli jednak jestem kulawy na oczy bardziej niż myślałem 😁
 
przebieg oleju 9000km, z regeneratorem niecałe 7000km
z racji że dodałem regenerator to planuję jeszcze trochę potrzymać ten olej niech sobie pochlupie w silniku :)
jakie wasze zdanie na temat analizy, ile jeszcze potrzymać ?
 

Attachments

  • focus mk2.pdf.png
    focus mk2.pdf.png
    110,5 KB · Odwiedzin: 135
Last edited:
Co tam regenerujesz?

Pociągnij interwał do 12kkm i zrób ponowną analizę. Trudno wywróżyć ile jeszcze można na tym oleju przejechać
 
Back
Top