• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Kuga

dami

Użytkownik
Samochód
S60 II 3.0
Marka samochodu
Ford Kuga TDCI 163KM
Budżet/ile litrów
200/ 5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
Tdci 2.0 163KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiadomo
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSSM2C913-C lub WSSM2C913-D
Witam. Świeżo po zakupie. Jaka norma oleju jest w silniku TDCI 2010r. 163KM
WSSM2C913-C czy WSSM2C913-D?
Przymierzam się na Shell ultra Professional 5w30 AF A5/B5. W innych autach zalewam 5w40 od Shella i nie narzekam. Proszę o opinię.
 
Tak naprawdę możesz lać dowolny olej sae30 ...
Na start kup i zalej orlena maxexpert f - ok100pln/4L.
Jak będzie ok z poborem, możesz sobie szukać jakiegoś cudaka z dodatkiem "soku z gumijagod".
 
Shell jakimś cudownym olejem nie jest ale to solidna marka. Jak jesteś zadowolony z ich produktów to możesz smialo lać.
 
Shell jest jak najbardziej ok. Jako nieliczny z serii Helix Ultra nie jest na bazie GTL co czyni go do bólu typowym olejem w tej klasie. Ale któryś trzeba wybrać. Trochę inne oleje pod tą normę robi Castrol. Motorcraft A5 5W30 to też olej castrola. Wybór należy do ciebie , ja nie mam jakiegoś faworyta. No może nowe Valvoline FE 5W30 A7B7
 
Jak lubisz Shella, to lej Shella, w przeciwieństwie do większości olejów z ich oferty to najpospolitszy hydrokrak. Generalnie spośród olejów z normą 913C lub D wyróżnić można w zasadzie tylko Magnateca A5, Motorcrafta A5 (to też Magnatec), Millersa ee performance eco i Ravenola fds, cała reszta, czy kupisz Shella, Orlena, Eurola, Totala, Motula, Liqui Moly, Mobila, to praktycznie to samo, to tak informacyjnie, żebyś nie myślał jak wielu użytkowników, że płacąc premium, dostaniesz coś premium.
 
Jak miałem benzynowego Durateca 2.0 w Mondeo IV, to na Millersie EE Performance Eco silnik chodził najprzyjemniej dla ucha, nawet tuż przed wymianą (co ok. 12 tysięcy km). Przetestowałem oprócz niego Millersa XF, Millersa Trident, Motorcrafta, Mobila 5W-30 i 0W-40 (wtedy jeszcze New Life), jakiegoś Liqui Moly A5/B5 i jakiś jeszcze jeden, którego teraz już nie pamiętam. Żadnych różnic poza dźwiękiem nie zarejestrowałem.
 
Back
Top