• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 143KM - Valvoline zamiast Formuła F - źle/dobrze?

LukaszWojtun

Użytkownik
Samochód
Ford Mondeo MK4 2.0 DTCI 143KM
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
200-250zł (6L)
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI 143KM (DW10)
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ford WSS-M2C913-C
Jaki olej masz obecnie
Valvoline SynPower FE 5W30
Cześć,

swojego Forda użytkuję 1,5 roku i do tej porty przejechał licznikowo 164k km. Do tej porty wymiany oleju w książce serwisowej wskazują na wymianę w interwałach co +/- 20k km czyli dość sporo - Olej Ford Formuła F 5W30. U mnie zaraz po zakupie wymieniony olej po 8k km (również Formuła F) - według ostatniego wpisu w książce. Tydzień temu olej wymieniony po niecałych 11k km - Valvoline SynPower FE 5W30.

Post dotyczy raczej tematyki doboru oleju ponieważ przed wymianą chciałem zasięgnąć trochę wiedzy i skupiłem się na grupach Forda, gdzie każdy wskazywał, iż Formuła robiona jest przez Castrola i że niby nie jest to olej o najlepszych właściwościach czyszczących. Lubię dbać o swoje samochody, wiec zapytałem co zamiast Formuły.

Idąc za poradami zalałem olej polecony mi na grupach - Valvoline SynPower FE 5w30 - jako, że użytkownicy pisali, iż po 2-3k zauważyli lepszą kulturę pracy swojego silnika po takiej zmianie.

Znów na grupie FB "Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu? | Porady | Dyskusje | Wsparcie" Valvoline został mocno skrytykowany, że to ogólnie "ścieki" bo to HC. Polecili Ravenol, LM czy Millersa. No i trochę mocno zmieszany jestem czy zrobiłem dobrze, czy źle.

Czy Valvo SynPower FE ma jakąkolwiek przewagę nad Formułą F? Czy to zmiana na plus, minus czy jakkolwiek bez różnicy?

Pojawiają się wpisy, że w niektórych samochodach po zamianie na Valvo obracały się panewki i zacierały silniki...

Z góry dzięki za Wasze opinie bo już mam myśli, żeby ten olej spuścić i zalać coś normalnego... ;)
 
iż Formuła robiona jest przez Castrola i że niby nie jest to olej o najlepszych właściwościach czyszczących.
Olej to nie płukanka długodystansowa, albo szczotka druciana.

Znów na grupie FB "Jaki olej silnikowy wybrać do samochodu? | Porady | Dyskusje | Wsparcie" Valvoline został mocno skrytykowany, że to ogólnie "ścieki" bo to HC. Polecili Ravenol, LM czy Millersa. No i trochę mocno zmieszany jestem czy zrobiłem dobrze, czy źle.
Nie wchodź na takie grupy, bo tam w większości ludzie nie wiedzą, na czym na prawdę jeżdżą. Takie grupy to żerowisko dla handlarzy olejowych. Kupa bzdur, zero merytorycznego podejścia. Widziałem niektóre "opinie" tam, to byłem przerażony...

Czy Valvo SynPower FE ma jakąkolwiek przewagę nad Formułą F? Czy to zmiana na plus, minus czy jakkolwiek bez różnicy?
Beż różnicy. Chociaż Valvoline to świetne oleje z ogromnym doświadczeniem. Formula F nie jest robiona już przez Castrola, z tego, co się orientuję. Jest to bardzo fajny olej, mam w rodzinie Forda od nowości - 104 tysiące nalatane na Formule. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić. To poprawna i przebadana formulacja. Gdybym miał Forda, postawiłbym w pierwszej kolejności na Formułę.

Pojawiają się wpisy, że w niektórych samochodach po zamianie na Valvo obracały się panewki i zacierały silniki...
Nie będę nawet tych farmazonów komentował...

Kluczem są interwały. Jeśli jeździsz w 90% w trasy, to max do 15 tysięcy, ale ja jestem zwolennikiem 10. Płukanka przy każdej zmianie oleju. Lepkości według książki obsługi, norma C3 i będzie dobrze. Oleje pokroju MIllersa to produkty, które mają spore marże i płacisz za import.

Aral Supertronic 0W40 może być dobrą propozycją. Nie wiem tylko, czy masz dopuszczoną lepkość 40.
 
Oni sami są ścieki. Bazy oparte o HC są bardzo dobre, twierdzenie ze jest inaczej zakrawa o jakiś kultyzm wzgledem PAO czy innych baz. Sam stosuje oleje głównie oparte o HC, czasami mieszaniny i jestem zadowolony. Zreszta sporo olejów z tych co polecili, zwłaszcza LM i Millers to właśnie HC :D

Olej masz bardzo dobry, jeździj spokojnie i nie przejmuj się.

Porównując Valvoline z Formula F widać, że olej Valvoline jest bardziej wszechstronny, Formula jest robiona ściśle pod aprobaty Forda, Valvo spelnia dodatkowe wymagania. Jakościowo raczej nie ma różnicy. Obie firmy maja duże doświadczenie w produkcji olejow.
 
Porównując Valvoline z Formula F widać, że olej Valvoline jest bardziej wszechstronny, Formula jest robiona ściśle pod aprobaty Forda, Valvo spelnia dodatkowe wymagania. Jakościowo raczej nie ma różnicy. Obie firmy maja duże doświadczenie w produkcji olejow.
Super, czyli tak naprawdę przy kolejnej wymianie spokojnie można wrócić na Formułę F?

Czy to, że Valvo spełnia jakieś dodatkowe wymagania jest na plus i warto przy nim zostać? :)

W końcu ktoś, kogo wypowiedzi brzmią profesjonalnie... kończę z tymi grupami bo to dramat i tylko mieszają człowiekowi w głowie.
 
Kluczem są interwały. Jeśli jeździsz w 90% w trasy, to max do 15 tysięcy, ale ja jestem zwolennikiem 10. Płukanka przy każdej zmianie oleju. Lepkości według książki obsługi, norma C3 i będzie dobrze. Oleje pokroju MIllersa to produkty, które mają spore marże i płacisz za import.
Tutaj już mam nawyk i w każdym posiadanym samochodzie bez względu na to czy trasy czy miasto wymiana jest co 12 miesięcy lub około 10k km ;) Maksymalnie zdarzyło mi się raz dojść do 12k, ale to była wyjątkowa sytuacja ;)
 
Czy to, że Valvo spełnia jakieś dodatkowe wymagania jest na plus i warto przy nim zostać? :)
Formuła f jest olejem Fordoskim i przeznaczona tylko do ich aut ,więc siłą rzeczy będzie posiadała tylko ich aprobaty.
Miałem formułe w 1.8 tdci silnik pracował bez zarzutów ,oleju też nie ubywało przejechałem na nim 50kkm i sprzedałem koledze który już przez kolejne 4 lata na nim jeździ i nie narzeka.
 
Super, czyli tak naprawdę przy kolejnej wymianie spokojnie można wrócić na Formułę F?

Czy to, że Valvo spełnia jakieś dodatkowe wymagania jest na plus i warto przy nim zostać?
Możesz wrócić, ale możesz też pozostać na Valvoline, który jest na prawdę solidnym olejem.
 
Na forach "laicko" Valvoline ma kiepska opinie, w branzy to jeden z istotniejszych graczy na rynku.
 
Nie mam nic do valvo ale ford-motorcraft 5W30 A5 zastępuje formula f. Jest produkowany przez castrol (BP Europe)

Główna różnica w parametrach olejów to odparowalność. Oczywiście na korzyść castrol/formula/motorcraft. Te oleje mają też wyższa klasyfikację API/ILSAC.
 
Last edited:
Z drugiej strony Valvo ma nowsze aprobaty Forda (C i D), FF ma B i C. Dla mnie osobiście oleje sa równoważne. Możesz pozostać przy Valvo, możesz wrócić do Forda, w sumie wybierz co tańsze.

Valvo ma kiepska opinie bo gdzieś kiedyś poszła fama ze nie robią własnych olejów tylko kupują i w ogóle mały pikuś są i po co to lać jak można kupić LM. Co jest nieprawdą, ale jest jak jest. To trochę jak z kiepską opinią Castrola - niczym nie usprawiedliwioną, ale się ciągnie wśród "znafcuff".
 
Ford motorcraft 5W30 A5 ma aprobaty takie jak potrzeba.
20210228_102554.jpg
 
Last edited:
Meets - ciekawe słówko :) Ale tak, Motorcraft ma już wszystkie 4, Ford Formula miał tylko dwie aprobaty.
 
Wiem. Choć się troszkę dziwię ale wiem. Uważam, że dla aut po gwarancji nie ma to znaczenia.
 
Okej, czyli tak naprawdę zmieniając Formułę F, która nie miała aprobaty "D" na Valvoline SynPower FE, który posiada aprobatę "D" zrobiłem krok w lepszą stronę. Przy kolejnej wymianie śmiało mogę wrócić na olej, który obecnie posiada wszystkie 4 aprobaty - czyli Motorcraft.
 
Jak kupowałem szarą Formułę F coś koło 2015 to już miała 913-D
I co ciekawe ACEA tylko A1/B1
Więc nie ma się co przejmowac, to wszystko są klony pierwowzoru tj Formuły F właśnie.

Pozdrawiam,
 
Specyfikacja Valvo jest bez problemu dostępna na stronie producenta - gorzej widzę jest z Ford Formuła bo tam danych podanych gdziekolwiek w sieci jest bardzo mało.

Pomimo to, nawet zestawiając ze sobą dostępne parametry Formuła ma przewagę jedynie w temperaturze zapłonu. Wszystkie pozostałe parametry są na + dla Valvoline ;)
 

Attachments

  • Ford Formuła F.JPG
    Ford Formuła F.JPG
    26,8 KB · Odwiedzin: 188
  • Valvoline SynPower FE.JPG
    Valvoline SynPower FE.JPG
    34,8 KB · Odwiedzin: 240
Nie porownuj w ten sposob olejow, bo to zalezy od partii, metody pomiaru i labolatorium. Chyba, ze ktos lubi cyferki...
 
Pomimo to, nawet zestawiając ze sobą dostępne parametry Formuła ma przewagę jedynie w temperaturze zapłonu. Wszystkie pozostałe parametry są na + dla Valvoline
Takie porównywanie parametrów jest zwodnicze.
Raz, że pływają (są niestabilne), dwa, nie mają większego znaczenia dla silnika.
 
Back
Top