• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo mk4 2.0 TDCI 163km

AdiRuti

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 3 1.4 TSI CHPA
Marka samochodu
Ford Mondeo mk4
Budżet/ile litrów
250 5L
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdci
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
....
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils EE LONGLIFE ECO 5w30
Cześć,

Jakiś czas temu czytając na forum wraz z pomoc fachowości @tomek evo wybrałem na wymianę olej Millers Oils EE LONGLIFE ECO 5W30.

Praca silnika znacznie się poprawiła. Dla mnie to super olej w tej cenie dla tego auta i za to jestem wdzięczny wszystkim którzy udzielili pomocy.

Piszę ten post ponieważ Millers zmieniał "naklejki" na butelkach twierdząc że odświeża opakowanie, ale formuła i jakość zostaje nie naruszona, ale czy na pewno?
Musze zakupić, na teraz jeszcze pewnie kupie ten sam w niebieskiej etykiecie, ale co dalej?
Jak oceniacie nową formułe czy warto dalej się tego trzymać czy lepiej wybrać inny dobry olej tylko jaki?

Millers Oils EE LONGLIFE ECO 5w30 (Stary)​

Charakterystyka:​

  • Ciężar właściwy przy 15 C…0,858
  • Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,25 cSt
  • Lepkość kinematyczna przy 40 C… 67,9 St
  • Indeks lepkości…159
  • Temperatura krzepnięcia.. -42 C
  • Temperatura zapłonu…>200 C
  • Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP
  • TBN mg KOH/g…10,11
  • Opakowanie: 5L

MILLERS EE Performance Eco 5W30 (nowy)​


Parametry:
Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,847
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…9,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…53 cSt
Indeks lepkości:…171
Temperatura krzepnięcia:… -48 C
Temperatura zapłonu:…218 C
TBN:…10 mg KOH / g
HTHS:…3,0 mPa s
 
Eurol Fluence FE 5W-30, jeżdżąc głownie trasy, może warto by też rozważyć Mobil1 ESP 5W30? Ja jestem mega pozytywnie zaskoczony Castrolem Magnatec A5 5W30 z normą ILSAC GF-5.

W sumie przy tym silniku, spokojnie można się kierować zarówno normami Forda 913C/D, jak i PSA 2290, i tutaj idąc za PSA, bardzo dobrą opcją jest Mobil1 ESP.
 
Nowy Millers wygląda na trochę mniej lepki, "rzadszy" (zaraz mnie za to zjedzą). Wg mnie nie wygląda to na taką samą formulację, ale to nie koniecznie jest coś złego. Indeks lepkości sporo wyższy, więc olej będzie lepiej trzymał lepkość przy zmianach temperatury. Nowy olej wydaje się lepszy niż starszy.

Ale trudno powiedzieć czy będzie ci odpowiadać. Ja bym kupił i zalał, najwyżej będzie się szukać czegoś innego jeżeli nowy Ci nie będzie odpowiadał.
 
@jerseyAdmin Nikt Ciebie nie zje bo my go zjemy ;) Od razu jak zobaczyłem opis parametru myśle " rzadki".
Bardzo dziękuje Tobie za zainteresowanie się tematem, a olej tak czy siak postanowiłem kupić na dniach :)

Wszystkiego dobrego :)
 
Nowy Millers wygląda na trochę mniej lepki, "rzadszy" (zaraz mnie za to zjedzą). Wg mnie nie wygląda to na taką samą formulację, ale to nie koniecznie jest coś złego. Indeks lepkości sporo wyższy, więc olej będzie lepiej trzymał lepkość przy zmianach temperatury. Nowy olej wydaje się lepszy niż starszy.
Tak, i zobacz, że dokładnie to samo jest z Magnatecem A5 5W30. Porównując formulacje spełniające ILSAC GF-4 i GF-5 występują dokładnie takie same zmiany parametrów, a w przypadku moim i taty silników, kultura pracy poszła wyraźnie na plus tego z normą ILSAC GF-5.
 
Back
Top