Witam, zbliża się mi wymiana oleju i zastanawiam się który będzie lepszy olej dla mojego silnika Millers XF premium c2eco 0w30 ( kontynuacja tego który mam zalany obecnie czyli XF longlife ford 0w30) czy Millers XF premium c2 5w30 ) różnica w cenie to 25zl /5litr czyli mało ale czy jest sens dopłacać ? Oba spełniają normę forda . Wymiana co 10 tys poprzedzona płukanką. Pozdrawiam
Wydaje mi się, że wszystkie oleje pod normę 950-A są robione przy użyciu tych samych pakietów. Możesz jeszcze rozważyć Eurola Ultrance FDE 0W30 oraz serwisówkę Castrola Magnateca do Fordów. Czego nie wlejesz z tą normą będzie się sprawować równie dobrze.
To może Totala Ineo First 0W30? Wg. lubrizola PSA ma bardziej wymagające normy niż Ford, a w końcu to ich konstrukcja i Total rzekomo przy współpracy z PSA, opracował ten olej, konkretnie pod ich silniki. Ewentualnie poszedł bym w Magnateca Professional D 0W30 z normą Forda.
Wymieniając olej co 10.000km, serio, jest sens inwestować w jakieś oleje z pólek 200 PLN+++ z jakimiś podobno kosmicznymi technologiami? Wydaje mi się, że to trochę wywalanie pieniędzy w błoto, dla lepszego własnego samopoczucia, bo przy takich interwałach spokojnie można zostać przy dużo tańszej półce cenowej i silnikowi nie zrobi to kompletnie żadnej różnicy.
To może Totala Ineo First 0W30? Wg. lubrizola PSA ma bardziej wymagające normy niż Ford, a w końcu to ich konstrukcja i Total rzekomo przy współpracy z PSA, opracował ten olej, konkretnie pod ich silniki. Ewentualnie poszedł bym w Magnateca Professional D 0W30 z normą Forda.
Wymieniając olej co 10.000km, serio, jest sens inwestować w jakieś oleje z pólek 200 PLN+++ z jakimiś podobno kosmicznymi technologiami? Wydaje mi się, że to trochę wywalanie pieniędzy w błoto, dla lepszego własnego samopoczucia, bo przy takich interwałach spokojnie można zostać przy dużo tańszej półce cenowej i silnikowi nie zrobi to kompletnie żadnej różnicy.
Cześć, dzięki za odp. Trochę mnie nie zrozumiałeś.. Właśnie z takiego założenia wychodzę, że wolę kupić tańszy olej i wymienić go co 9-10tys km i dlatego zastanawiam się czy jest różnica między olejami Millersa 0w30 a 5w30 ten drugi wychodzi 165zl/5litr , bo jeśli nie ma różnicy to wybiorę 5w30 też spełnia normę forda a jest tańszy .
0W-30 C2 ma aprobaty OEM (Ford i Jaguar) które kosztują. 5W-30 nie ma żadnych oficjalnych aprobat, spełnia tylko wymagania dla danych norm (no i nie ma normy Forda). Różnice w kartach są, ale w zasadzie są pomijalne, 0W-30 wydaje się odrobinę bardziej "zwarty" (ciut wyższe lepkości), lab raczej był ten sam, podobnie jak sposób podawania danych więc można tak oleje porównać.
W mojej opinii 5W-30 będzie miał inną formulację, bardziej nowoczesną jako że Millers wspomina o zapobieganiu LSPI. 0W-30 będzie bardziej tradycyjny. Masz diesla, z nie najnowszym silnikiem, jeżeli nie przeszkadza ci brak normy Forda to lej tańszy. Oba spełniają wymogi ACEA C2 i API SN więc brak tej normy nie powinien być problemem.
No to wszystko jasne dziękuję bardzo za odpowiedź , będzie lany 5w30 Millersa, chyba że w przyszłości podniosę moc wtedy nad innym olejem się zastanowimy . Pozdrawiam
O jakim Millersie 5W30 rozmawiamy bo jeśli się nie mylę to normę spełnia jedynie 0W30 C2. I ten olej jest wg. nowszej formulacji w stosunku do EE longlife Eco 5W30, który nie powinien być stosowany w przypadku 2.0 TDCI MK5 bo tam jest inaczej rozwiązana sprawa filtra cząstek stałych.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.