• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo mk5 2.0TDCI

Przemek

Nowy użytkownik
Samochód
Seat Ibiza
Marka samochodu
Ford Mondeo
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia /6
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C950-A
Jaki olej masz obecnie
Millers XF Longlife ford 0w30
Witam, zbliża się mi wymiana oleju i zastanawiam się który będzie lepszy olej dla mojego silnika Millers XF premium c2eco 0w30 ( kontynuacja tego który mam zalany obecnie czyli XF longlife ford 0w30) czy Millers XF premium c2 5w30 ) różnica w cenie to 25zl /5litr czyli mało ale czy jest sens dopłacać ? Oba spełniają normę forda . Wymiana co 10 tys poprzedzona płukanką. Pozdrawiam
 
Wydaje mi się, że wszystkie oleje pod normę 950-A są robione przy użyciu tych samych pakietów. Możesz jeszcze rozważyć Eurola Ultrance FDE 0W30 oraz serwisówkę Castrola Magnateca do Fordów. Czego nie wlejesz z tą normą będzie się sprawować równie dobrze.
 
To może Totala Ineo First 0W30? Wg. lubrizola PSA ma bardziej wymagające normy niż Ford, a w końcu to ich konstrukcja i Total rzekomo przy współpracy z PSA, opracował ten olej, konkretnie pod ich silniki. Ewentualnie poszedł bym w Magnateca Professional D 0W30 z normą Forda.

Wymieniając olej co 10.000km, serio, jest sens inwestować w jakieś oleje z pólek 200 PLN+++ z jakimiś podobno kosmicznymi technologiami? Wydaje mi się, że to trochę wywalanie pieniędzy w błoto, dla lepszego własnego samopoczucia, bo przy takich interwałach spokojnie można zostać przy dużo tańszej półce cenowej i silnikowi nie zrobi to kompletnie żadnej różnicy.
 
Last edited:
To może Totala Ineo First 0W30? Wg. lubrizola PSA ma bardziej wymagające normy niż Ford, a w końcu to ich konstrukcja i Total rzekomo przy współpracy z PSA, opracował ten olej, konkretnie pod ich silniki. Ewentualnie poszedł bym w Magnateca Professional D 0W30 z normą Forda.

Wymieniając olej co 10.000km, serio, jest sens inwestować w jakieś oleje z pólek 200 PLN+++ z jakimiś podobno kosmicznymi technologiami? Wydaje mi się, że to trochę wywalanie pieniędzy w błoto, dla lepszego własnego samopoczucia, bo przy takich interwałach spokojnie można zostać przy dużo tańszej półce cenowej i silnikowi nie zrobi to kompletnie żadnej różnicy.
Cześć, dzięki za odp. Trochę mnie nie zrozumiałeś.. Właśnie z takiego założenia wychodzę, że wolę kupić tańszy olej i wymienić go co 9-10tys km i dlatego zastanawiam się czy jest różnica między olejami Millersa 0w30 a 5w30 ten drugi wychodzi 165zl/5litr , bo jeśli nie ma różnicy to wybiorę 5w30 też spełnia normę forda a jest tańszy .
 
0W-30 C2 ma aprobaty OEM (Ford i Jaguar) które kosztują. 5W-30 nie ma żadnych oficjalnych aprobat, spełnia tylko wymagania dla danych norm (no i nie ma normy Forda). Różnice w kartach są, ale w zasadzie są pomijalne, 0W-30 wydaje się odrobinę bardziej "zwarty" (ciut wyższe lepkości), lab raczej był ten sam, podobnie jak sposób podawania danych więc można tak oleje porównać.

W mojej opinii 5W-30 będzie miał inną formulację, bardziej nowoczesną jako że Millers wspomina o zapobieganiu LSPI. 0W-30 będzie bardziej tradycyjny. Masz diesla, z nie najnowszym silnikiem, jeżeli nie przeszkadza ci brak normy Forda to lej tańszy. Oba spełniają wymogi ACEA C2 i API SN więc brak tej normy nie powinien być problemem.
 
No to wszystko jasne 😉 dziękuję bardzo za odpowiedź , będzie lany 5w30 Millersa, chyba że w przyszłości podniosę moc wtedy nad innym olejem się zastanowimy . Pozdrawiam
 
O jakim Millersie 5W30 rozmawiamy bo jeśli się nie mylę to normę spełnia jedynie 0W30 C2. I ten olej jest wg. nowszej formulacji w stosunku do EE longlife Eco 5W30, który nie powinien być stosowany w przypadku 2.0 TDCI MK5 bo tam jest inaczej rozwiązana sprawa filtra cząstek stałych.
 
Mowa o Millers XF premium c2 5w30,posiada specyfikacje dla 2.0tdci mk5 czyli WSS-M2C950-A
 

Attachments

  • Screenshot_2021-02-17-21-54-23-655_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-02-17-21-54-23-655_com.android.chrome.jpg
    197,4 KB · Odwiedzin: 303
Back
Top