• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Mondeo MKIV 2.0 TDCi 2014

Przemek S.

Nowy użytkownik
Samochód
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 140 KM (2014 r.), Peugeot 206 1.6 16V (2002 r.)
Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.

Posiadam Mondeo MK4 2.0 TDCi 140 KM (2014 r.) z przebiegiem 230 000 km.

Do 205 000 km serwisowałem samochód w ASO (tam zalewali Castrol Magnatec Prof. 5W30 beczka [kod produktu: 15532E]) z interwałem 15 tys.km, potem rozstałem się z ASO i przy 220 000 km kumpel mi zmienił olej na Ford-Motorcraft A5 5W30. Przez kilka ostatnich lat przyzwyczaiłem się do tego, że co jakiś czas sprawdzam stan oleju na patyku, a pomiędzy wymianami muszę mieć około litra na dolewkę. Jeżdżę bardzo żwawo w cyklu mieszanym (miasto / trasa), a każdy wjazd na ekspresówkę / autostradę to prędkości powyżej 160 km/h. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że często (prawie codziennie) wypala mi się DPF (spalanie na biegu jałowym zamiast 0.5 l/h wzrasta do ponad 1 l/h i trochę trzęsie się silnik). Kilka dni temu wreszcie założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie DPFa i już zaczynam się niepokoić. Ostatnio jeżdżę więcej w mieście i po jednym wypalaniu drugie włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. Każde z dwóch wypalań trwało około 5 minut (po przejechaniu około 4-5 km w cyklu miejskim dioda gasła), starałem się jechać z obrotami zbliżonymi do 3000/min. Czytałem, że proces wypalania powinien trwać około 20 minut przy jeździe w trasie, więc zastanawiam się, czy u mnie ten proces przebiega prawidłowo.

Po tym dość sporym wstępie pozwolę sobie zadać pytanie, czy może dobrze byłoby zmienić olej na jakiś MID SAPS (C2), tak jak zaleca w tym samym silniku do swoich samochodów PSA ? Czytałem, że w samochodach z grupy PSA jest inny filtr cząstek stałych i trochę inne wypalanie (dodawanie paliwa przy wtryskach) w przeciwieństwie do wtryskiwania przy DPFie w Fordach. Czy może pozostać przy rekomendacji FORDa (FULL SAPS A5) ? Cena oleju o tyle nie ma dla mnie znaczenia, że jak każda wymiana będzie droższa nawet o ponad 100 zł, to rocznie jest to koszt większy o 300-400 zł, czyli waciki :)

W przyszłości zamierzam jeszcze zrobić wgranie mocniejszego programu (satysfakcjonowałoby mnie uzyskanie 180-200 KM), moje roczne przebiegi to około 25-30 tys.km.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
 
Olej olejem, ale ja to bym na pierwszym miejscu wtryskiwacze, tym bardziej, że silnik wpada w wibracje.

Co do oleju, jeździłem dłuższy czas na Formule F, później na Magnatecu A5, Magnatecu C2, teraz mam Mobil1 ESP, a na następną wymianę planuję Totala Ineo First. Co prawda mi oleju silnik nie łyka nic i DPF-owi jest wszystko jedno, czy zaleję mu full, czy midSAPS.

U Ciebie problemem nie jest olej, tylko jakaś usterka mechaniczna, może masz dolot nieszczelny -lubi korodować rura od IC idącą pod silnikiem, ale obstawiam jednak, że czeka Cię sprawdzenie wtrysków.
 
Last edited:
Rurę pomiędzy IC a przepustnicą miałem wymienianą ze 2 tygodnie temu. Podczas jazdy autostradowej nagle wyskoczył mi pomarańczowy wykrzyknik i spadła moc. Zatrzymałem się i odpaliłem kupione niedawno DELPHI DS150 (pojawił się błąd P00BD [Obwód "A" czujnika masy lub objętości przepływającego powietrza]), potem ledwo doczłapałem się do domu z obrotami <2200 (bo strasznie syczało powietrze doładowane powyżej tych obrotów) a po dojechaniu do domu jeszcze był błąd P0299 (Turbosprężarka podciśnienia). Na szczęście wystarczyła wymiana rury (540 zł w ASO) i wszystko wróciło do stanu poprzedniego.

W takim razie pomyślę o diagnostyce wtrysków.
Mógłby ktoś polecić jakiś warsztat, który ogarnie diagnostykę wtrysków w Mondeo w Warszawie lub okolicach ?
 
Kolega polecił mi olej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 dla silników PSA (low SAPS, C2).
Jak sądzicie, będzie dobry do mojego Mondka (pałowanie >160 km/h) ?
 
Kolega polecił mi olej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 dla silników PSA (low SAPS, C2).
Jak sądzicie, będzie dobry do mojego Mondka (pałowanie >160 km/h) ?
Będzie ok. Ale jeżeli mocno pałujesz silnik, możesz się zastanowić nad Ineo HTC 5W30 (C3), albo Mobil1 ESP 5W30 (C2/C3). Mam ten sam silnik co Ty, i osobiście od jakiegoś czasu stosuję się do norm PSA, nie Forda. Chociażby z samego względu, że są po prostu bardziej wymagające co do oleju, moim zdaniem Ford gdzieś uśrednił swoją normę 913, tak żeby pasowała i Japońskim benzyniakom, i Francuskim dieslom :).

Co do chwilowego spalania na biegu jałowym, jesteś pewien, że wzrost z 0.5 na okolice 1l/h to wina wypalania filtra, a nie przypadkiem załączania się kompresora klimatyzacji?
U mnie też bez klimy mam okolice 0.5l/h, z klimą około 1l/h, a w trakcie wypalania DPF chwilowe spalanie wskakuje w okolice 2l/h.
 
W takim razie pomyślę o diagnostyce wtrysków.
Mógłby ktoś polecić jakiś warsztat, który ogarnie diagnostykę wtrysków w Mondeo w Warszawie lub okolicach ?
Kumpel przez kilka lat serwisował swoje Mondeo w serwisie ABS Car. Specjalizują się w Fordach więc wiedzą o nich wszystko. Był bardzo zadowolony. Ja bym tam spróbował. Z podnoszeniem mocy też uważaj bo francuskie HDI niezbyt dobrze znoszą większe przyrosty. To nie TDI ani Jtd.
 
Kumpel przez kilka lat serwisował swoje Mondeo w serwisie ABS Car. Specjalizują się w Fordach więc wiedzą o nich wszystko. Był bardzo zadowolony. Ja bym tam spróbował. Z podnoszeniem mocy też uważaj bo francuskie HDI niezbyt dobrze znoszą większe przyrosty. To nie TDI ani Jtd.
DW10C spokojnie robi się na 200KM i 400-420Nm, bez względu czy wyjściowo miał 115KM, 140KM, czy 163KM, bo to dokładnie te same silniki, różniące się tylko i wyłącznie wybraną w sterowniku mapą. Wybraną, bo każdy sterownik ma wgrany komplet map i przy pomocy STN1170 i ForScana można sobie dowolnie między tymi mapami wachlować ;).

Silniki o których mówisz, to DW10, które fakt, średnio lubiły modzenie. Aczkolwiek, ja na DW10 miałem 136KM, zrobione na 180KM, gość na grupie Forda ma aktualnie 230KM na fabrycznym słupku, także...nie jest tak źle ;).
 
Będzie ok. Ale jeżeli mocno pałujesz silnik, możesz się zastanowić nad Ineo HTC 5W30 (C3), albo Mobil1 ESP 5W30 (C2/C3). Mam ten sam silnik co Ty, i osobiście od jakiegoś czasu stosuję się do norm PSA, nie Forda. Chociażby z samego względu, że są po prostu bardziej wymagające co do oleju, moim zdaniem Ford gdzieś uśrednił swoją normę 913, tak żeby pasowała i Japońskim benzyniakom, i Francuskim dieslom :).

Co do chwilowego spalania na biegu jałowym, jesteś pewien, że wzrost z 0.5 na okolice 1l/h to wina wypalania filtra, a nie przypadkiem załączania się kompresora klimatyzacji?
U mnie też bez klimy mam okolice 0.5l/h, z klimą około 1l/h, a w trakcie wypalania DPF chwilowe spalanie wskakuje w okolice 2l/h.
Zgadza się: normalnie mam 0.5 l/h, z klimą 0.8-0.9 l/h, z samym wypalaniem DPFa trochę poniżej 1.5 l/h, a z klimą i wypalaniem prawie 2 l/h.
 
Kilka dni temu wreszcie założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie DPFa i już zaczynam się niepokoić. Ostatnio jeżdżę więcej w mieście i po jednym wypalaniu drugie włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. Każde z dwóch wypalań trwało około 5 minut (po przejechaniu około 4-5 km w cyklu miejskim dioda gasła.
U mnie proces wypalania wygląda podobnie, 6-8 minut co odpowiada kilku kilometrom w mieście a w trasie 7-11km.
Mnie też od wiosny dopadło częste wypalanie DPFu, miasto/trasa ok 120/180km. Mój oleju nie bierze.

Zgadza się: normalnie mam 0.5 l/h, z klimą 0.8-0.9 l/h, z samym wypalaniem DPFa trochę poniżej 1.5 l/h, a z klimą i wypalaniem prawie 2 l/h.
Mam takie samo spalanie.
 
a moze poszukac oleju z norma Forda do silnikow diesla m2c-950A ? np neste PRO F 0w30, ravenol vfs 0w30, Total FDE 0w30, Valvoline dt c2 0w30, Texaco Pro DS F 0w30, Mobil Super 3000 0w30?
Norma daje min. 0.5% oszczednosci paliwa wzgledem m2c-913D ktory daje o 0.5% wiecej od A5/B5 ktory to daje 2.5 :)
 
Back
Top