Przemek S.
Nowy użytkownik
- Samochód
- Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 140 KM (2014 r.), Peugeot 206 1.6 16V (2002 r.)
Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
Posiadam Mondeo MK4 2.0 TDCi 140 KM (2014 r.) z przebiegiem 230 000 km.
Do 205 000 km serwisowałem samochód w ASO (tam zalewali Castrol Magnatec Prof. 5W30 beczka [kod produktu: 15532E]) z interwałem 15 tys.km, potem rozstałem się z ASO i przy 220 000 km kumpel mi zmienił olej na Ford-Motorcraft A5 5W30. Przez kilka ostatnich lat przyzwyczaiłem się do tego, że co jakiś czas sprawdzam stan oleju na patyku, a pomiędzy wymianami muszę mieć około litra na dolewkę. Jeżdżę bardzo żwawo w cyklu mieszanym (miasto / trasa), a każdy wjazd na ekspresówkę / autostradę to prędkości powyżej 160 km/h. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że często (prawie codziennie) wypala mi się DPF (spalanie na biegu jałowym zamiast 0.5 l/h wzrasta do ponad 1 l/h i trochę trzęsie się silnik). Kilka dni temu wreszcie założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie DPFa i już zaczynam się niepokoić. Ostatnio jeżdżę więcej w mieście i po jednym wypalaniu drugie włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. Każde z dwóch wypalań trwało około 5 minut (po przejechaniu około 4-5 km w cyklu miejskim dioda gasła), starałem się jechać z obrotami zbliżonymi do 3000/min. Czytałem, że proces wypalania powinien trwać około 20 minut przy jeździe w trasie, więc zastanawiam się, czy u mnie ten proces przebiega prawidłowo.
Po tym dość sporym wstępie pozwolę sobie zadać pytanie, czy może dobrze byłoby zmienić olej na jakiś MID SAPS (C2), tak jak zaleca w tym samym silniku do swoich samochodów PSA ? Czytałem, że w samochodach z grupy PSA jest inny filtr cząstek stałych i trochę inne wypalanie (dodawanie paliwa przy wtryskach) w przeciwieństwie do wtryskiwania przy DPFie w Fordach. Czy może pozostać przy rekomendacji FORDa (FULL SAPS A5) ? Cena oleju o tyle nie ma dla mnie znaczenia, że jak każda wymiana będzie droższa nawet o ponad 100 zł, to rocznie jest to koszt większy o 300-400 zł, czyli waciki
W przyszłości zamierzam jeszcze zrobić wgranie mocniejszego programu (satysfakcjonowałoby mnie uzyskanie 180-200 KM), moje roczne przebiegi to około 25-30 tys.km.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Posiadam Mondeo MK4 2.0 TDCi 140 KM (2014 r.) z przebiegiem 230 000 km.
Do 205 000 km serwisowałem samochód w ASO (tam zalewali Castrol Magnatec Prof. 5W30 beczka [kod produktu: 15532E]) z interwałem 15 tys.km, potem rozstałem się z ASO i przy 220 000 km kumpel mi zmienił olej na Ford-Motorcraft A5 5W30. Przez kilka ostatnich lat przyzwyczaiłem się do tego, że co jakiś czas sprawdzam stan oleju na patyku, a pomiędzy wymianami muszę mieć około litra na dolewkę. Jeżdżę bardzo żwawo w cyklu mieszanym (miasto / trasa), a każdy wjazd na ekspresówkę / autostradę to prędkości powyżej 160 km/h. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że często (prawie codziennie) wypala mi się DPF (spalanie na biegu jałowym zamiast 0.5 l/h wzrasta do ponad 1 l/h i trochę trzęsie się silnik). Kilka dni temu wreszcie założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie DPFa i już zaczynam się niepokoić. Ostatnio jeżdżę więcej w mieście i po jednym wypalaniu drugie włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. Każde z dwóch wypalań trwało około 5 minut (po przejechaniu około 4-5 km w cyklu miejskim dioda gasła), starałem się jechać z obrotami zbliżonymi do 3000/min. Czytałem, że proces wypalania powinien trwać około 20 minut przy jeździe w trasie, więc zastanawiam się, czy u mnie ten proces przebiega prawidłowo.
Po tym dość sporym wstępie pozwolę sobie zadać pytanie, czy może dobrze byłoby zmienić olej na jakiś MID SAPS (C2), tak jak zaleca w tym samym silniku do swoich samochodów PSA ? Czytałem, że w samochodach z grupy PSA jest inny filtr cząstek stałych i trochę inne wypalanie (dodawanie paliwa przy wtryskach) w przeciwieństwie do wtryskiwania przy DPFie w Fordach. Czy może pozostać przy rekomendacji FORDa (FULL SAPS A5) ? Cena oleju o tyle nie ma dla mnie znaczenia, że jak każda wymiana będzie droższa nawet o ponad 100 zł, to rocznie jest to koszt większy o 300-400 zł, czyli waciki
W przyszłości zamierzam jeszcze zrobić wgranie mocniejszego programu (satysfakcjonowałoby mnie uzyskanie 180-200 KM), moje roczne przebiegi to około 25-30 tys.km.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.