• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Ford/Motorcraft A5/B5 5W-30

Ford/Motorcraft A5/B5 5W-30

Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A1/B1
  • ACEA A5/B5
  • API SM/CF
  • ILSAC GF-4
Aprobaty:
  • Ford WSS-M2C913-A
  • Ford WSS-M2C913-B
  • Ford WSS-M2C913-C
  • Ford WSS-M2C913-D

motorcraft-5w30-a5b5-pierwiastki.jpg

Opis:
1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C w dolnym zakresie normy, typowa dla olei lekkobieżnych z normą ACEA A5/B5, nastawionych na ekonomię zużycia paliwa
2. Indeks lepkości (VI): 171 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur
3. Pakiet dodatków bogaty w wapń, z małym dodatkiem magnezu, nie jest to olej nastawiony na ograniczanie możliwości wystąpienia zjawiska LSPI. Bor pełniący rolę bezpopiołowego dyspergatora zanieczyszczeń. Molibden jako modyfikator tarcia
4. TBN - 11,4 - bardzo wysoka wartość, znacznie powyżej wymogów normy A5/B5 (>8), zapewnia dobrą odporność na zakwaszenie oleju

Baza:
Według naszej opinii, jest to olej bazujący na VHVI, będący bezpośrednim odpowiednikiem oleju Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W30.

Podsumowanie:
Olej dedykowany dla silników Forda, wymagających norm WSS-M2C913-A/B/C/D, w klasie SAE 5W30, ACEA A5/B5 o obniżonej wartości HTHS. Patrząc na lepkość w 40°C i w 100°C, oraz pakiet dodatków przeciwzużyciowych, olej nastawiony jest na zapewnienie wysokiej ochrony w momencie startu silnika, skuteczne neutralizowanie zanieczyszczeń (wysoki TBN), i zapewnienie ekonomii spalania paliwa.

Ciekawy i dobry olej w porównaniu do konkurencji w klasie A5/B5, w zakresie lepkości 5W30.


Opakowanie:

Motorcraft_fwd.jpg
Motorcraft_rev.jpg
Motorcraft_top.jpg

Motorcraft_part.jpg



Mrożenie (20°C vs. 24h@-30°C)

Motorcraft 5W30 @20C.jpg
Motorcraft 5W30 @-30C.jpg


 
Last edited by a moderator:
Last edited:
@Jones a masz odpowiednią wiedzę aby porównać oleje na podstawie ICP? To bardzo podstawowe badanie.
 
nie :(
 
Raczej dałeś sobie spokój z zrzutkami
Już dawno temu.

Jak byś sobie dał spokój z analizami to byś się tu nie udzielał.
A to udzielanie się jest równoznaczne z zainteresowaniem? Nie. po prostu czasem coś dorzuce, a patrzę na to bez szczególnego przywiązania.
 
A ja go zapodam do focusa mk1 1.8 zetec-e 2002rok. Przez ostatnie 6 lat jeżdżonego na 10w40 zobaczymy czy nie wypluje tłoków przez wydech;)
 
Z pewnością krzywda mu się nie stanie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top