• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Smax 2008 MK1 2.0 TDCI 140KM

mackoo

Nowy użytkownik
Samochód
Ford S-Max MK1 2.0 TDCI
Marka samochodu
Ford Smax MK1
Budżet/ile litrów
150 zł/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDCI 140 KM DW10
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C913-B
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Long Life 5w30
Witajcie,
Dobijam do 7kkm na obecnym oleju (przebieg 212 kkm), więc zastanawiam się co wlać przy następnej wymianie. Obecnie z racji pandemii i pracy zdalnej większość przebiegu to krótkie dystanse, ale zaczyna się to zmieniać (powrót do pracy stacjonarnej) no i wakacje przed Nami.
Zadanie domowe odrobiłem i z polecanych olei do TDCI/HDi wytypowałem następujące:
- Mobil 1 ESP 5w30
- Lotos Aurum 504/507
- Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30
- Specol 504/507

Na obecnym Total'u auto zachowuje się bardzo ok., dpf bezproblemowy.
Będzie jakaś znacząca różnica między ww.? A jeśli nie, to może wziąć ten, który wychodzi najtaniej i dopakować go AR9100?

pozdrawiam
 
to mówisz o roku 1999 czy 2011? pierwsze HDi weszły w 1998 i przez następne 10 lat bezFAP jeździły na 5w40, a FAPy na 5w30. Jak znajdę instrukcję od 406 to wrzucę zrzuty, ale nie wiem czy tu bo to trochę offtop.
 
Niby offtop, ale post dotyczy silnika PSA i często ludzie wprowadzają innych w błąd, mówiąc że od początku jeździły one na olejach lekkobieżnych. Otóż nie, instrukcja od 406 mówi o 5w40 a3/b3, a 5w30 jest podobno tylko do silników do niego przeznaczonych - być może benzyna HPi. Wracajac do posta - ja bym wlał markowe 5w30 C2/C3 z normą B71 2290, czyli tak jak PSA zaleca. Możesz luknąć tez na mój post o Citroenie C4GP, to w zasadzie ten sam silnik i wyszła tam spora dyskusja.
 

Attachments

  • 1654553144919.png
    1654553144919.png
    2,1 MB · Odwiedzin: 91
  • 1654553377302.png
    1654553377302.png
    1,7 MB · Odwiedzin: 92
post dotyczy silnika PSA i często ludzie wprowadzają innych w błąd, mówiąc że od początku jeździły one na olejach lekkobieżnych
Ale mówimy o Fordzie i silnikach PSA montowanych w Fordzie. Nie wiem kiedy PSA wprowadziło oleje niskolepkościowe, B71 2290 wprowadzili w 2009 roku, czyli pewnie to jest ten rok, ale Ford zarówno w przypadku 1.6TDCi (DV6), jak i 2.0TDCi (DW10) od samego początku jechał na normach M2C-913A/B/C/D, czyli 5W30 A1/B1, A5/B5. W Focusie II-generacji, czyli od 2004 zalecaną była norma 913B/C, oleje A3/B4 5W40, 10W40, były olejami warunkowo dopuszczanymi.

Serio, jest sens kombinować jak koń pod górę, kiedy można do tego silnika zapodać np. takiego Motorcrafta A5 5W30, na którym te silniki pracują naprawdę świetnie i za 150zł mieć 5 litrów bardzo dobrego oleju, filtr oleju i czteropak piwa? ;).
 
Oczywiście że nie ma sensu i dlatego napisałem o 2290 C2/C3, ale odnoszę się do twojego posta o HDi jeżdżących od początku produkcji na olejach niskolepkościowych w roku 1999 ;)
 
Back
Top