• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Ford Transit Connect 1.5 TDCi 120 KM 2018 r.

playman

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
50 zł/l
Styl jazdy
Silnik
1.5 TDCi 120 KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-30 WSSM2C950-A
Jaki olej masz obecnie
Castrol MAGNATEC STOP-START 0W-30 D
Cześć,

mam kolejną prośbę o dobranie optymalnego oleju do mojego auta.
Od nowości zalewany Castrol MAGNATEC STOP-START 0W-30 D z normą WSSM2C950-A - wymiana co około 10.000 km, aktualny przebieg 50.000 km.
Auto ma delikatnie podniesioną moc i moment obrotowy.
Jest sens szukać innego oleju czy ten Castrol będzie wystarczający?
 
Proponuję Texaco Havoline ProDS F 0W30

Półka Castrola, oficjalna aprobata Forda oraz parę dyszek w kieszeni względem Magnateca ;)
 
Według mnie oleje Millersa poza półwyczynową wersją CFS NT niczym się nie wyróżniają i nie warto dopłacać. Aczkolwiek seria XF Premium jest nowa w ich gamie więc niewiele można jeszcze o tych olejach powiedzieć. Ten, który przedstawiłeś nie spełnia normy Forda i nie jest 0W30 jak zaznaczyłeś w pierwszym poście. Samochód już po gwarancji?
 
Texaco będzie ok, od siebie dorzucę coś z Europy, a konkretnie Eni AGIP i-Sint Tech F 0W-30. Mało znany i mało popularny producent u nas, chociaż to bardzo duża firma. Eni produkuje, oprócz olejów także bazy z których korzystają inni producenci.

Ciekawe oleje, wysokiej jakości. Może być problem z dostępnością, ale da się kupić w internecie. Raczej nie są podrabiane, za mało popularne ;)

 
Dzięki za odpowiedzi!
Ten, który przedstawiłeś nie spełnia normy Forda i nie jest 0W30 jak zaznaczyłeś w pierwszym poście. Samochód już po gwarancji?
Tak to jest jak się jednocześnie szuka olejów do czterech aut 😅 Miałem na myśli oczywiście Millers Oils XF Premium C2 ECO 0W30
Tak, auto jest już po gwarancji
 
Możesz spróbować zalać tańszy olej jak np. wspomniane Texaco, a potem Millersa i obserwować różnice. Sam nie widzę sensu dopłaty Millersa, bo to dalej olej oparty na bazach HC, a Ty i tak zmieniasz go co 10 tys. więc interwał mało wymagający dla smarowidła.
 
Trudno powiedzieć, jest mało olejów typowo LL na rynku. Najlepiej zalać olej i przy pierwszym interwale robić analizy po 10, 15 i potem co 2 tysiące kilometrów żeby określić ile olej wytrzyma. Inaczej to wróżenie z fusów. Teoretycznie Castrol SS powinien sporo wytrzymać biorąc po uwagę że niby jest formułowany pod użytkowanie z systemami start-stop. Ale praktycznie trudno powiedzieć.
 
Back
Top