• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Gulf Formula G 5W-40

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
5% dla nas. 7% to dla procedury w której wykorzystuje się 120ml oleju a Polaris dostaje od nas 100ml na wszystkie badania. 3% jest dla próbki 120ml i badań w tym samym labie na tym samym sprzęcie próbek z tego samego pobrania.

Minimum z tolerancją dla TBN = 10 to 9,53.
 

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Taki TBN jest do zaakceptowania dla A3/B3.
Mam podejrzenie, że do testu w labie mogła pójść Formula G w wersji A3/B3 🤔 Przypomniała mi się pewna rzecz, o której pisałem w swoim temacie o doborze oleju >> formula g <<

Jeśli Admin ma jeszcze tą butelkę Gulfa, z której była wysłana próbka do badania, to mógłby podejrzeć specyfikację na niej.
 

soszo

Użytkownik
Jeśli to jest A3/B3 to sprawa chyba by się wyjaśniła. Wprawdzie nawet w A3/B3 z w TDS z marca 2018r jest 10.1, to w starszym z września 2017 jest tbn 8.9.

1614632614868.png
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Butelki są w CG, sprawdzę w weekend.
 

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Podbijam powyższe pytanie, czy już się coś wyjaśniło w kwestii jakości badanego gulfa A3/B4 czy jednak A3/B3?
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
A, sorki. Zapomniałem napisać. Sprawdziłem opakowanie, to było A3/B3. Zmodyfikowałem też opis oleju żeby był zgodny. Jak uda mi się znaleźć na jakiejś półce sklepowej A3/B4 to kupię i zrobię analizę pierwiastkową żeby porównać.
 

tomikin

Użytkownik
Samochód
honda prelude 5 h22a5
Ok, to już wszystko wiadomo, dzięki :)
 

rob_roy

Użytkownik
Samochód
Puszka 307 z TUJ3P w sosie Eurol
Zastanawia mnie jedna rzecz - norma B4 wydaje się martwa od kilkunastu lat, kiedy weszły DPFy i normy Cx
Ostatnio trafiłem na instrukcję do 307 z 2003, gdzie diesle wymagają B3
I uwaga - jest już wzmianka o "filtrze cząsteczek" tj FAP - to z okresu kiedy jeszcze nie byli świadomi wpływu popiołów na to ustrojstwo.

Pozdrawiam,
 

Janciak123

Użytkownik
Samochód
Nie mam ale sobie kupię
Volvo w D5 z "czarną pokrywą" czyli bez DPF zaleca B4, natomiast w D5 z "szarą pokrywą" z DPF i klapami wirowymi jest zalecana B5.
Co ciekawe volvo jest jednym z niewielu producentów w miarę świeżych diesli który nie podaje wymaganej ACEA C
 

soszo

Użytkownik
Zastanawia mnie jedna rzecz - norma B4 wydaje się martwa od kilkunastu lat

Gdzieś od dziesięciu lat zaprzestano produkować auta z silnikami pod tą normę więc wydaje się logiczne, że ona stała się martwa.

Ford i Volvo zalecali B5 do diesli do 2015 roku czyli do wejścia normy emisji spalin Euro 6.

Chyba warto było by zapytać sprzedawcę jaką datę produkcji ma olej. Analizowanie kilkuletnich olejów (mannol 0W40, gulf) mija się z celem.
 
Last edited:
D

Deleted member 2321

Gość
Co racja to racja, nie pierwszy raz pisalen o datunku olejów. Panowie bądźmy poważni analiza takiego Mannola który ma 5 lat była totalnie bez większego sensu .
Jak to w zbiórce oleje polskie nie starsze niż 3 lata nie podlegaly ponownej analizie ;)
 
Top