• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Gulf Formula G 5W-40

5% dla nas. 7% to dla procedury w której wykorzystuje się 120ml oleju a Polaris dostaje od nas 100ml na wszystkie badania. 3% jest dla próbki 120ml i badań w tym samym labie na tym samym sprzęcie próbek z tego samego pobrania.

Minimum z tolerancją dla TBN = 10 to 9,53.
 
Taki TBN jest do zaakceptowania dla A3/B3.
Mam podejrzenie, że do testu w labie mogła pójść Formula G w wersji A3/B3 🤔 Przypomniała mi się pewna rzecz, o której pisałem w swoim temacie o doborze oleju >> formula g <<

Jeśli Admin ma jeszcze tą butelkę Gulfa, z której była wysłana próbka do badania, to mógłby podejrzeć specyfikację na niej.
 
Jeśli to jest A3/B3 to sprawa chyba by się wyjaśniła. Wprawdzie nawet w A3/B3 z w TDS z marca 2018r jest 10.1, to w starszym z września 2017 jest tbn 8.9.

1614632614868.png
 
Butelki są w CG, sprawdzę w weekend.
 
Podbijam powyższe pytanie, czy już się coś wyjaśniło w kwestii jakości badanego gulfa A3/B4 czy jednak A3/B3?
 
A, sorki. Zapomniałem napisać. Sprawdziłem opakowanie, to było A3/B3. Zmodyfikowałem też opis oleju żeby był zgodny. Jak uda mi się znaleźć na jakiejś półce sklepowej A3/B4 to kupię i zrobię analizę pierwiastkową żeby porównać.
 
Ok, to już wszystko wiadomo, dzięki :)
 
Zastanawia mnie jedna rzecz - norma B4 wydaje się martwa od kilkunastu lat, kiedy weszły DPFy i normy Cx
Ostatnio trafiłem na instrukcję do 307 z 2003, gdzie diesle wymagają B3
I uwaga - jest już wzmianka o "filtrze cząsteczek" tj FAP - to z okresu kiedy jeszcze nie byli świadomi wpływu popiołów na to ustrojstwo.

Pozdrawiam,
 
Volvo w D5 z "czarną pokrywą" czyli bez DPF zaleca B4, natomiast w D5 z "szarą pokrywą" z DPF i klapami wirowymi jest zalecana B5.
Co ciekawe volvo jest jednym z niewielu producentów w miarę świeżych diesli który nie podaje wymaganej ACEA C
 
Zastanawia mnie jedna rzecz - norma B4 wydaje się martwa od kilkunastu lat

Gdzieś od dziesięciu lat zaprzestano produkować auta z silnikami pod tą normę więc wydaje się logiczne, że ona stała się martwa.

Ford i Volvo zalecali B5 do diesli do 2015 roku czyli do wejścia normy emisji spalin Euro 6.

Chyba warto było by zapytać sprzedawcę jaką datę produkcji ma olej. Analizowanie kilkuletnich olejów (mannol 0W40, gulf) mija się z celem.
 
Last edited:
Co racja to racja, nie pierwszy raz pisalen o datunku olejów. Panowie bądźmy poważni analiza takiego Mannola który ma 5 lat była totalnie bez większego sensu .
Jak to w zbiórce oleje polskie nie starsze niż 3 lata nie podlegaly ponownej analizie ;)
 
Troszkę się zraziłem do tego oleju ale widzę, że niesłusznie gdyż TBN nie jest aż tak istotny jak mi się wydawało w szczególnym odniesieniu do benzyn na wtrysku pośrednim.

TBN: pokazuje nam, jaką rezerwę zasadowości ma olej. Przyjęło się że TBN określa jak dobrze olej radzi sobie z zanieczyszczeniami i ogólnie to jest prawda. Trzeba jednak pamiętać, że poziom TBN regulowany jest względem zawartości siarki w paliwie na danym rynku (diesel) oraz samych dodatków w oleju. Dlatego jest on istotny w samochodach z silnikiem diesla (im wyższy tym lepiej) oraz znowu GDI - podobnie. Natomiast można go pominąć jeżeli mamy silnik benzynowy z wtryskiem pośrednim.
 
Związki Ca potrafią również zostawić depozyty, w szczególności w okolicach pierścieni. Ale to również zależy od konkretnej formulacji.
 
Czyli w olejach ze stosunkowo dużą zawartością wapnia, TBN również powinien być na odpowiednio wysokim poziomie, dobrze rozkminiam?
 
Nie, właśnie tego typu detergenty potrafią generenowac depozyty. Wiskozator również może się przyczynić.
 
Back
Top