• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Gulf Formula RN17FE 0W-20

@qba37_oldschool, ja się LPG nie interesuję i szczerze mówiąc, nie wiem ...
LPG niby ma dopuszczoną większą zawartość S, ale to paliwo gazowe, więc inaczej to wygląda.
Ja pamiętam, że do takiego zasilania, zalecane były oleje z jak największą TBN (lata 90-te, więc prehistoria).
Olej przy LPG zmieniałbym z taką samą częstotliwością, jak przy zasilaniu Pb i stosowałbym również taki sam, ale nie wnikam w szczegóły techniczne.
Inni są, co się na tym znaja.
 
Weź też pod uwagę, że ekolodzy zrobili nam psikusa i obniżyli zawartość siarki w paliwach do max 10ppm, więc kwaśne produkty nie maja się z czego tworzyć

Zgadzam się z tym. Co więcej można sobie zobaczyć jaki postęp się dokonał na przestrzeni ostatnich lat i jak wyglądają w przybliżony sposób różnice między regionami świata na przykładzie diesla.


Myślę, że rzeczywiście BN "utracił" nieco na znaczeniu tak jak napisałeś, jednak wraz z obniżaniem zawartości siarki w paliwach równolegle wprowadzają coraz więcej alkoholi jak wrzucał @Pedros SDS bodajże benzyny PB95 od BP. W biodieslu występują dodatki estrów tłuszczowych. Utlenianie się tego typu nowoczesnych składników benzyn i diesla tworzy możliwość powstawania kwasów. Oczywiście można przeczytać, że te biokomponenty są wyselekcjonowane i odpowiednio oczyszczone :



Rozpisałeś się na różnicach w olejach Yacco i Gulf, gdzie tymczasem są to oleje identyczne!
1:1, czyli zrobione na tym samym dodatku i takich samych bazach, czyli tzw gotowce.
Nie wspomniałeś przy tym, że cena Yacco to 67PLN, a Gulfa około 37 - wiesz jakie to ma znaczenie?

Właśnie się nie rozpisałem. Zrobiłem opis Gulfa i praktycznie go wkleiłem do Yacco. Kolega na forum zapytał czy nie napiszę pobieżnych różnic między Shellem, a Gulfem. Największa różnica to zastosowana baza. Można odnaleźć sobie porównanie GTL/VHVI/PAO.
Różnic zauważalnych między Shellem, Gulfem, Yacco na codzień nie będzie żadnych poza ceną przy zakupie.
 
Czy ktoś, korzysta z tego oleju lub podobnego i może coś powiedzieć na jego temat? Chcę kupić co prawda Gulf 0w20 Hybrid, ale zastanawiają mnie opinie na ruskim oilclub, że na olejach Gulf auta mniej palą?
 
Czy ktoś, korzysta z tego oleju lub podobnego i może coś powiedzieć na jego temat?
Jeżdżę na tym oleju już 8,5 tys., jeszcze 1,5 tys. km i wymiana, na to samo :) To mój pierwszy 0w20, zimą sprawdził się bardzo dobrze podczas rozruchów pod chmurką.
 
Ja pewnie zaleje go za 8 tys i po 12tys zrobię analizę.
 
Byli chętni do kupna zalania, a zdecydował się ktoś na analizę przepracowanego ? Ja nadal jeżdżę na shell-u i 3 zmiany gulfa czekają na swoją kolej
.
 
Byli chętni do kupna zalania, a zdecydował się ktoś na analizę przepracowanego ? Ja nadal jeżdżę na shell-u i 3 zmiany gulfa czekają na swoją kolej
.
Dwie wymiany na Gulfie i szafa gra - za chwilę dobijam do 30k i idzie to co wleje serwis w ramach pakietu.
 
U mnie UOA Gulfa może być dopiero na koniec roku. Wtedy po raz kolejny wjedzie Elf w ramach pakietu serwisowego.
 
Capture.jpg
 
Uuuu... Za tani był :(
A u mnie właśnie za 3-4tys zagości w silniku na 2 albo 3 zmiany.
 
@R70 nie kupiłem więcej. Szkoda, teraz muszę wybrać coś innego, bo mi ten Gulf leżał. Szczególnie, że mi ASO ostatnio odmówiło zalania RN17 FE w ramach EasyService powołując się na Renault Poland.
 
Mi ani razu nie chcieli zalać - raz nigdy wszystko było uzgodnione, a w ostateczności jeździłem chyba na GTX 5w30, a pozostałe 3 razy wiozłem Shella . Teraz będzie gulf przez 3 zmiany (sprawdziłem - mam 12L :) ) a w międzyczasie muszę coś. Innego wybrać i kupić.
 
@R70 u mnie bez problemu lali dotychczas 0W20, u żony w Sandero III LPG też bez problemu. Myślałem, że to z faktu, że mój serwis został przejęty przez PGD, ale nie. Poprosiłem aby mi tego Castrola odlali to kanistra i podarowałem w rodzinie. Chyba kupię to co zostało z Gulfa. Do Espace'a za mało, ale do Sandero będzie na najbliższy przegląd na którym EasyService nie leje oleju.
 
Kupiłem dwa ostatnie tam gdzie zawsze, i dwa z innego źródła. Będzie na zmianę do Dacii. Do Espace'a pójdzie Elf albo Shell. Się zobaczy.
 
Sprawdziłem z ciekawości - wg dobieraczki olejowej gulfa, nie mają obecnie żadnego oleju do 1.0 LPG filtrem cząstek :(
 
@R70 nic nie mają do Reno. Ale przynajmniej do Alfy mają. Do Reno pójdzie Shell. W oficjalnym sklepie Elfa na narodowym portalu aukcyjnym zapytałem miesiąc temu o różnicę pomiędzy Fulltech R FE a R-Tech Elite FE (i o SDS) ale do dziś nie dostałem odpowiedzi. W między czasie znalazłem w moich "starych" zbiorach SDS do Fulltech który wygląda identycznie jak R-Tech Elite 😎 Ale skoro oficjalny sklep nie ogarnia to kto wie co oni tam sprzedają...

Edit: tak przy okazji, Gulf RN17FE z drugiego źródła ma tę samą serie co ten co kupiliśmy wcześniej. Gulf u tego sprzedawcy nie występował wcale a jedynie Ravenol, Castrol, Elf i Motul w normach do Reno...
 
Pierwsze 4 litry trafiły w miejsce shell-a. pozostał zapas jeszcze na chyba 3 zmiany. Może po 15tyś zrobię analizę przepracowanego żeby określić czy wydłużyć, czy skrócić interwał.
 
Back
Top