• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Gulf Formula ULE 5W-40

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Gulf Formula ULE 5W-40

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @Leo , @hary979 , @Robert1 , @STREAM-HD , @bluebox , @michalm83 , @artunero , @DWojtek , @Konjio oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SN
Aprobaty:
  • Volkswagen 505.00/505.01
  • MB-Approval 229.51
  • Porsche A40
Spełnia wymagania:
  • Ford WSS-M2C917-A
Strona produktu:


gulf-ule-5w40-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), zbadana lepkość jest w dolnym zakresie przedziału
  • Indeks lepkości 177, na umiarkowanie wyższym poziomie; lepkość nie będzie się nadmiernie zmieniała wraz ze zmianami temperatury
  • Pakiet dodatków dostosowany do wymagań oleju klasy midSAPS. Dodatki przeciwzużyciowe oparte klasyczny Cynk i Fosfor, który został ograniczony ze względu na wymogi ochrony układów oczyszczania spalin. Nie wiadomo jak traktować śladowe ilości Boru i Tytanu - zanieczyszczenia po wcześniejszych analizach, błąd laboratorium, czy jednak dodatki funkcjonalne? Pakiet detergentów, klasyczny - oparty o wapń i niewielkie ilości magnezu. Z całą pewnością nie jest to receptura minimalizująca występowanie zjawiska LSPI
  • TBN 6,8 - wartość nawet dzisiaj nietypowo niska, ale spełnia wymóg ACEA C3 (TBN min 6). Należy jednak pamiętać, że dzisiejsze paliwa są nisko siarkowe, więc nie wymagają od oleju nadzwyczajnych właściwości neutralizujących kwaśne produkty spalania.
  • Nie podejmujemy się określenia baz oleju ze względu na brak takiej wzmianki w SDS produktu. Na podstawie parametru utleniania można stwierdzić brak lub bardzo niewielkie dodatki estrowe.
Podsumowanie:
Analiza nie dostarcza praktycznie żadnych wiadomości nt kompozycji oleju. Skład chemiczny wg. analizy pokazuje, że jest on raczej podstawowy i typowy dla tej klasy olejów. Posiadane aprobaty i parametry podane na stronie producenta, pozwalają przypuszczać, że mamy do czynienia z olejem spełniającym dość surowe normy producenckie potwierdzone aprobatami - głównie MB229.51.

Jest to olej dedykowany współczesnym silnikom benzynowym i wysokoprężnym z lub bez doładowania, wyposażonym w trójdrożne katalizatory spalin i filtry cząstek stałych. Norma VW505.01 pozwala zastosować olej w silnikach z pompo-wtryskiwaczami.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20220131_095520.jpg 20220131_114531.jpg

Opakowanie:
20220110_233219.jpg 20220110_233228.jpg
 
Last edited:
Skoro posiada tylko aprobatę VW 505.00/505.01, to czy można go polecać również do silników benzynowych (502.00) grupy VAG?
 
VAG sobie ostatnio wymyślił, że oleje C3 nie mogą być 502.

W starszych Erwinach były oleje 502/505/505.01 ale obecnie ich nie ma.
 
Błąd w opisie, to w końcu ULE C3 czy G ?
 
Generalnie wiemy po tym badaniu niewiele więcej niż przed badaniem. Pakiet klasyczny zubożony brak boru czy molibdenu. Stosunkowo niska lepkosc w 100 stopniach i niski TBN. Ale aprobaty 229.51 i 505.01 posiada co na pewno jest na plus tak samo jak umiarkowana cena.
 
Dobry sprawdzony olej HC stara szkoła pod 505.01,pewniak, ale bez firewarków..
Dobra blendownia,czyste bazy ,niska cena i brak podróbek.
 
Ogólnie to nie wiem po, co była ta analiza. Jak dla mnie patrząc po kartach to ULE w lepkości 5w30 jest dużo bardziej interesujący niż kolejny klon 5w40 nie wyróżniający się niczym nadzwyczajnym.
 
Dorzucę jeszcze informację że olej miał lepkość CSS w -30 w przedziale 5596 - 5619 MPas. Niestety badanie z 2017 roku i wiele mogło się zmienić.
 
Czy jest to brat bliźniak Q8 Formula M Long Life?
 

Attachments

  • Q8-Formula-Special-M-5W-40_en (1).pdf
    175,1 KB · Odwiedzin: 58
Bazy na pewno identyczne , możliwe ,że reszta też.
 
Back
Top