jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mobil 1 FS x1 5W-50
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Olej w ciekawej formulacji, przeznaczony zdecydowanie do starszych jednostek silnikowych - zarówno ze względu na lepkość jak i spełniane normy. Zalecany do silników o wysokich wymaganiach termicznych ze względu na lepkość oraz starych jednostek benzynowych i diesla wymagających norm wcześniejszych niż ACEA A3/B4. Może być także stosowany w samochodach używanych wyczynowo (rajdy, jazda torowa) tam gdzie spełnione są wymagania co do normy.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:
Opakowanie:
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B3/B4
- API SM/SN/CF
- Mercedes-Benz 229.1/229.3
- Porsche A40
- Fiat 955535-M2
- Lexus LFA Service Fill
mobil-1-fs-x1-5w50
www.mobil.pl
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 50. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza plasuje się w dolnym przedziale, blisko SAE 40
- Indeks lepkości VI: 180 - wartość typowa, olej zapewni dobrą ochronę w pełnym przedziale temperatur
- Pakiet dodatków bardzo klasyczny - dużo wapnia, cynk i fosfor w okolicach 1000ppm. Niewiele magnezu, całość uzupełniona Molibdenem. Można pokusić się o twierdzenie, że bor wykorzystano tu także w celu zapewnienia podwyższonej ochrony. Niewielka ilości sodu i potasu, prawdopodobnie ze związków boru. Krzem standardowo jako środek przeciwpienny
- TBN – 12.5 mg KOH/g, wysoki, przekracza normy dla A3/B4
- Na podstawie danych z MSDS można powiedzieć, że olej bazuje głównie na GTL z niewielką (5-10%) domieszką PAO.
Podsumowanie:
Olej w ciekawej formulacji, przeznaczony zdecydowanie do starszych jednostek silnikowych - zarówno ze względu na lepkość jak i spełniane normy. Zalecany do silników o wysokich wymaganiach termicznych ze względu na lepkość oraz starych jednostek benzynowych i diesla wymagających norm wcześniejszych niż ACEA A3/B4. Może być także stosowany w samochodach używanych wyczynowo (rajdy, jazda torowa) tam gdzie spełnione są wymagania co do normy.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:
Opakowanie:
Last edited by a moderator: