Analiza została sfinansowana ze składek. Dziękujemy serdecznie
@STREAM-HD ,
@bcdrm ,
@siapek ,
@bluebox ,
@soszo ,
@stixman ,
@ayway ,
@lantar8 oraz Adrianowi Rutkowskiemu i anonimowym ofiarodawcom.
Lepkość: SAE 5W-40
Klasa jakości: API SM/SN, ACEA C3
Aprobaty: GM Dexos2, MB 229.31
Dopuszczenia: MB 226.5, Renault RN0700/0710, VW 505.00 i 505.01, Fiat 9.55535-GH2/S2/T2
1. Lepkość oleju wg deklaracji SAE 5w40 jest spełniona. Parametry nominalne lepkości są wysokie (14.6 cSt w 100°C i 90 cSt w 40°C).
2. Indeks lepkości VI wynoszący 170 - parametr typowy, poprawny dla tej grupy olejów.
3. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych oparty o ZnDDP (cynk i fosfor). Ilość typowa dla klasy jakościowej ACEA C3. Wapń jest głównym dodatkiem zapewniającym "czystość silnika". Obecność niewielkiej ilości Boru i Magnezu zapewniają dyspersję zanieczyszczeń oraz uzupełniają wapń w zakresie utrzymania czystości silnika. Olej może być stosowany w silniach wyposażonych w filtr cząstek stałych GPF.
4. TBN 7,4 mgKOH/g co wartością typową dla olejów midSaps. Jednak wysoka wartość TAN wynosząca 3.02 może zmniejszać skuteczność neutralizowania kwaśnych produktów spalania.
5. Widmo FTIR jednoznacznie wskazuje, że olej oparty jest o bazy HC (VHVI). Z całą pewnością nie posiada dodatku grup IV i V. Możliwa niewielka domieszka olejów bazowych grupy I i II.
Podsumowanie: Olej dedykowany samochodom wyposażonym w wolnossące i turbodoładowane silniki z zapłonem iskrowym i samoczynnym wyposażone w trójdrożne katalizatory i filtry cząstek stałych.
Może być stosowany w silnikach diesla grupy VW wyposażonych w pompowtryski (norma 505.01).
Zaletą jest cena, która kształtuje się znacznie poniżej 80PLN/4L.