• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

FUSCH TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 Do Fiat Panda skrzynia manualna.

  • Thread starter Deleted member845924392
  • Start date
D

Deleted member845924392

Gość
Wymieniłem olej w skrzyni i zalałem właśnie ten. Stary fabryczny był prawie czarny o lekko zielonkawym zabarwieniu. Teraz mam pewne obawy bo ten Fusch jest GL-5.
Wyczytałem że oleje GL-5 nie powinny być stosowane w skrzyniach z elementami wykonanymi z metali kolorowych gdyż powodują korozję tych elementów. Ta skrzynia na pewno takie elementy posiada (synchronizatory). Na stronie Fuscha w sekcji "Dobierz olej" wyświetliło się że ten olej będzie dobry do tego samochodu.
Nie wiem czy moje obawy są słuszne.
 
Zobacz co masz w instrukcji napisane, czy ma być GL-4 czy GL-5 jak nie jest dopuszczony gl5 to ja bym wymienił.
 
Ten Fuchs odkąd pamiętam to był GL4/GL5, ciekawe czy to tylko zmiana literowa, czy idzie za tym też zmiana formulacji dla GL5...
Dopytałbym w Fuchs'ie, oni całkiem sprawnie mi odpisywali na pytania.
 
W instrukcji jest zalecony olej TUTELA CAR ZC 75 Synth. Nie ma ani słowa czy to olej GL-4 czy 5. Ogólnie po wymianie nie wiele się zmieniło. Skrzynia minimalnie cichsza ale za to minimalnie ciężej wchodzą biegi.
Wysłałem zapytanie do Fuscha. zobaczymy co i czy odpiszą.
 
Last edited by a moderator:
Ta Tutela jest to olej z normą API GL5 także bez obaw ;)
Na potwierdzenie wklejam zdjęcie karty technicznej produktu.
Screenshot_2021-11-15-17-17-36-338_com.google.android.apps.docs.jpg
 
Też zalałem tego fuchsa do Forda Ka Ru8 z Fiatowskim 1.2 (nie wiem, ale skrzynie moga być te same). Pewien znany serwis odpisał mi że akurat tego Fuchsa można śmiało stosować nawet do skrzyń które wymagają GL4 i tak zrobiłem. Skrzynia pracuje dużo lepiej i zero problemów (wymiana była jakieś półtora roku temu). W poprzednim aucie Kia Ceed wymieniałem przy ok 100 000 km fabryczne 75W85 GL4 na tego Fuchsa, sprzedawałem przy 145 000km i zero problemów, też była poprawa w pracy lewarka (przestała chaczyć dwójka przy powolnej jeździ zmiana z 1 na 2).
 
Raczej nie będzie problemów, sam do fiatowskiej skrzyni C530.5 zalałem gl5, choć zalecane jest gl4+ i jest lepiej.
 
Back
Top