• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

GM Dexos 1 gen 2

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
D

Deleted member 6544987

Gość
Analiza oleju przepracowanego w Oplu Astrze K, 1.4T, 125KM, 2017.
Przebieg w chwili zmiany oleju 51 300 km, olej wymieniony po 11 tys km.
Od nowości jeździ na tym oleju, filtry ASO; wymiany jak poniżej:
3700
15600
27500
40300
51300

Eksploatacja samochodu to głównie drogi krajowe.
Przeloty międzymiastowe 2x35km dziennie, 5 dni w tygodniu.
2x w tygodniu wykonywane były trasy 30-40km z kilkoma (8-10) przerwami.
1 trasa autostradą 2x450km i prędkościami w zakresie 120-140km, sporadycznie do 160km/h.

Prędkości 60-120km/h, średnia prędkość z 10 000 km to 52 km/h, średnie zużycie paliwa liczone z dystrybutora 6.2. Zużycie paliwa na odcinku 11 tys km to 680-700L, czas pracy oleju ~210 godzin.
Tankuję zawsze na tych samych stacjach paliw Orlen/Shell.
Dolewek brak, dodatków brak.

analiza.jpg
 
Last edited by a moderator:
Olej chronil silnik ok ale z analizy wynika, ze już ma dosyć. Możesz przy nim zostać lec trochę skróć interwaly do 8-9k km.
 
Na moją wiedzę to odrobinę inaczej.
Olej w tym momencie ma już dość.
TBN bliski 0, nawet biorą poprawkę na niekompatybilność metod analizy. Liczba kwasowa większa niż zasadowa.
Po 11 tys km jeździ się na kwasie ...
Dodatkowo, silnik "dolewa" benzyny do paliwa i to przy jeździe pozamiejskiej - lepkość jest już dla klasy 20 ...

Owszem, tragedii nie ma, ale zbyt kolorowo też nie jest.
Cieszę się, że wlałem Motula, który na starcie ma minimalnie wyższą lepkość.
 
Co jest inaczej bo napisales prawie to samo? Olej źle nie wypadl zuzyciowo jeśli chodzi o silnik jest ok ale 11k km to za duzo dlatego polecam skrócić interwal o 2-3k km lub spróbować olej wyzszej klasy ew jakiś dodatek.

O paliwie to już ci wczoraj pisałem, ze wystarczy dwa procent aby lepkość spadla o klasę w dół.
 
Słabo z TBN jak po takim przebiegu . Większy już TAN od TBN tak jak wyzej musisz skrócić interwał :D
Nawet na tym Motulu też skroc TBN pewnie też w granicach tego GMa
 
Prędkość średnia niezła, dystanse niezłe, a taka zawartość paliwa w oleju? Zużyciowo przyzwoicie.
Imho interwał 8-9 kkm z olejem solo, albo spróbować AR9100 i robić kolejną analizę.
Pakietowo ciekawy ten olej - z tego piszą AC Delco to tylko brand,a Wolf BE go blenduje i pewne podobieństwa do Wolfa 0w20 w tej normie widać.
 
Ja również pisałem dzisiaj, że interwały 11-13 to za dużo i potwierdziły się moje przypuszczenia. Na Motulu nie będzie wcale lepiej. Interwały skrócone bym zalecał 7500-9000km MAX.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Faktycznie zużyciowo jest naprawdę niezłe ale TAN wyższy od TBN i olej do natychmiastowej wymiany. Paliwa podejrzanie dużo. Trzeba by zrobić analizę jakiegoś markowego oleju z Dexos 1 gen 2 ( Millers, Motul, Eurol) dla porównania , żeby stwierdzić czy ten typ tak ma czy tylko Gm tak szybko się poddaje bo w tym wypadku zalecany interwał to 8 tys max 10 tys. a w gorszych warunkach użytkowania olej może być do wymiany nawet po 5 tys.a po 10 tys. może być mega zakwaszony i na dłuższą metę zrobi się straszny syf.
 
nie ma możliwości, że któryś wtryskiwacz delikatnie leje, ale tak delikatnie, że komputer nie wyrzuca błędu? Lub może, jak to Opel - jakiś pierścień popuszcza?
 
tomek evo napisał:
Trzeba by zrobić analizę jakiegoś markowego oleju z Dexos 1 gen 2 ( Millers, Motul, Eurol) dla porównania , żeby stwierdzić czy ten typ tak ma czy tylko Gm tak szybko się poddaje

Albo Amsoila Signature Series 5W30 z TBN na poziomie 12,6 mg KOH/g. ;)
 
Zdaniem Amsoila przekracza specyfikację ze względu na ilość detergentów. Ale jest ona wymieniona w wykazie.
 
To wiem, i sam mając wybór pewnie bym to rozważał, ale nie moje auto i gwarancja, więc daję tylko info o tym.
Amsoil między innymi z tego powodu zmienił formulację (nie tylko w tym oleju) i pojawił się magnez zamiast pewnej ilości wapnia.
 
Michal126, chyba chodzi o tego Amsoila:
https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-oe-synthetic-motor-oil/?code=OEFQT-EA

Dexos 1 gen2, a Dexos1 to dwię różne normy.

Amsoil nie ma certyfikatu GM'a, więc niewielu użytkowników się na niego zdecyduje.
To samo dotyczy Millersa, bdb olej, ale bez licencji GM (czytaj, nie zapłacili haraczu za znaczek).
 
O tym mowa:
https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-signature-series-100-percent-synthetic-motor-oil/?code=ASLQT-EA
 
SACZI napisał:
fikatu GM'a, więc niewielu użytkowników się na niego zdecyduje.
To samo dotyczy Millersa, bdb olej, ale bez licencji GM (czytaj, nie zapłacili haraczu za znaczek).

Etykieta na opakowaniu oleju wszystko przyjmie, ale użytkownik czy serwis chce mieć potwierdzenie, że dany produkt będzie zapewniał odpowiednią ochronę. "Znaczek" swoje kosztuje, ale cena zawiera także koszt rygorystycznych testów. Bardzo dużo osób przy wyborze oleju kieruje się takimi właśnie certyfikatami i nie ma w tym nic złego.
 
SACZI napisał:
Michal126, chyba chodzi o tego Amsoila:
https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/sae-5w-30-oe-synthetic-motor-oil/?code=OEFQT-EA

Dexos 1 gen2, a Dexos1 to dwię różne normy.

Amsoil nie ma certyfikatu GM'a, więc niewielu użytkowników się na niego zdecyduje.
To samo dotyczy Millersa, bdb olej, ale bez licencji GM (czytaj, nie zapłacili haraczu za znaczek).

Nie, chodzi mi o Signature Series 5W30, którego sam stosuję. Być może nie ma oficjalnej aprobaty, tak głęboko tego nie weryfikowałem, ale producent deklaruje spełnianie wymagań specyfikacji Dexos 1 gen. 2 i jej przekraczanie pod względem zawartości detergentów.
 
A w jakim samochodzie to stosujesz (AK?)?
No i z jakiego źródła kupujesz oliwę?
WYśłij próbkę do analizy, bo faktycznie TBN 12.5 to dzisiaj już nie byle co ...
 
Back
Top