• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 0W-30

wszystko o produkatach Specol

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Gold 0W-30 SN/CF

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A3/B4
  • API SL/SM/SN/CF
  • ILSAC GF-5
Spełnia wymagania:
  • BMW LL-01
  • MB 229.3/229.5
  • Opel GM-LL-A-025
  • RN 0700/0710
  • Volvo 95200356
  • VW 502.00/505.00
specol-gold-0w30-pierwiastki.jpg

Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-12,5 cSt), lepkość w 100 stopniach Celsiusza w pobliżu dolnej granicy.
  • Indeks lepkości 159, stosunkowo niski, ale akceptowalny dla oleju w tej lepkości
  • Pakiet dodatków jest interesujący: mało wapnia, z kolei sporo magnezu. Dodatek molibdenu i boru wskazuje na zawartość środków EP/AW oraz dyspergentów opartych o związki tych metali.
  • TBN 10,4 jest bardzo niski, na granicy wymogów dla normy A3/B4 (>=10), jednak spodziewany patrząc na skład oleju. W wypadku zastosowania w silnikach diesla trzeba to uwzględnić przy planowaniu okresów między wymianami.
Podsumowanie: olej bardzo ciekawy. Z jednej strony spełnia wymogi starszych norm, z drugiej skład wskazuje iż spełnia wymogi związane z LSPI, przynajmniej jeżeli chodzi o skład pierwiastkowy. Wg nas olej może być ciekawą alternatywą dla silników zagrożonych LSPI które wymagają olejów tej lepkości, a pozwalają na zastosowanie oleju z normą API SN i/lub ILSAC GF-5.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
_20210118_094945.JPG _20210118_095044.JPG
 
Last edited:
TBN "bardzo niski" bo 10,4 tak jakby inne "lepsze" oleje miały 15????
Proponuję to zdanie skorygować.
 
API SL może SM ACEA A5/B5
VI wg specol to 178. Wg polaris 159? Spory rozrzut.
TBN zgodny z kartą tds.
Screenshot_20201218-222513_Drive.jpg
 
Last edited:
Stosunkowo drogi jak na Specola. Może go poleję na lato do mojego japończyka.
 
TBN "bardzo niski" bo 10,4 tak jakby inne "lepsze" oleje miały 15????
Proponuję to zdanie skorygować.
Nie doczytałeś po przecinku. Na A3/B4 to jest niskie TBN bo na granicy wymogów dla tej normy.

Troche zmieniliśmy formułę opisów i postanowiliśmy odnosić wyniki bezpośrednio do norm, głównie ACEA jeżeli olej je ma. Ogólne opisy są troche mylące i nie dają dobre porównania.
 
Lepkość KV w 100°C to 9.6 czy 9.7. Wg tego co widzą moje oczy w innych analizach to HTHS przy takiej lepkości to 2.9-3.0 więc do A3 trochę daleko.
 
9,6. HTHS zalezy tez od dodatków, nie ma bezpośredniego przełożenia miedzy KV i HTHS.
 
@jerseyAdmin Jak byś mógł podrzucić choć jeden przykład oleju z KV100 poniżej 10 z HTHS min 3.5 to bym był wdzięczny. Ja nie umiem takiego znaleźć.
 
Ten olej wymyka się normom, albo jest piekielnie uniwersalny.
Ma A3/B4 i jednoczesnie ILSAC GF5 i spełnia BMW LL01 i MB 229.5.

Powienien podejść pod japońskie silniki z rekomendacja na 0W20/5W30.:oops:

Z testu UOA @Skiper wynika - że 5W30 Toyocie ..ZR-FAE krzywdy nie robi, wprost przeciwnie.

Więc, przynajmniej z danych tabelkowych, mógłby byc kompromisem między 0W20, a 5W30 w Toyota ..ZR-FAE,
ponieważ spotyka się tak ...posrodku.
 
Używam Specola 0W30 w hybrydzie Prius 2. Dobija do 10 tys km. zmiana na zimę będzie na Specol 5W20. Nie pytajcie dlaczego. Bo taki kupiłem do Forda i zostało 3 litry.
 
@Standard kiedyś nie spinałem się na 10kkm , tu czytając już tak ,UOA to potwierdza ,czyli klucz to odpowiednie interwały . Czy akurat ze względu na oleje , chyba te 10kkm to jest uniwersum rozwiązanie .

@Standard no popatrz ,napisałeś jak trzeba a anonsu u mnie ani na email ,ani pod dzwonkiem nie było . Albo forum się spsuło ,albo albo ktoś mnie wykluczył po cichu . Co to za tajne info ,którego miałem nie widzieć ,super zagrywki .


Opera Zrzut ekranu_2020-12-20_034535_www.oilclub.pl.png
 
@tomek evo @Zmienolej może któryś z was napisać coś o tym oleju? Tzn KV100 = 9.7 z tds. A jaki hths?

Jak napisał @Standard to olej do aut japońskich. Ja bym dorzucił jeszcze auta koreańskie po gwarancji oczywiście.
 
@soszo, hths musi być min 3.5 w przeciwnym wypadku nie spełnia a3/b4.
 
O to pytam od początku. Nie sposób w necie znaleźć hths tego oleju ani podobnego który przy KV100 poniżej 10 czy nawet 11 z hths min 3.5.
 
Według mnie nie osiągnie ≥ 3,5 mPas.
 
Faktycznie, gdyby niewiadome HTHS, to wygląda trochę jak A5 5W30 do Forda.
Tak na moje niewprawne oko ;)
 
Olej ma CCS w -35st = 5500. Temperatura płynięcia -48st. Noack 8%. To całkiem dobre parametry dla 0W30, może nawet dotatek PAO w nim siedzi. Tylko ten HTHS raczej na A5 więc spełnianie norm których deklaruje producent raczej niemożliwe.
 
Z pewnoscia jest o wysokiej lepkosci, niski VI rowniez.
 
Back
Top