• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 0W-30

wszystko o produkatach Specol
@tomek evo Troche Ci sie myli....Nic nie mam do tej marki, lecz bierz pod uwage, ze SAIL zleca wyrywkowe analizy, probki sa pobierane i wysylane do niezaleznych labolatoriow. Na tym etapie nie sa wymagane testy silnikowe.

Lecz mozemy wychodzic z zalozenia, ze blenduja wedlug przepisu i utrzymuja wysmienita kontrole jakosci.
 
Rozmawiamy o aprobacie producenta w tym wypadku konkretnie o VW 504/507 a nie ACEA.
 
Lecz to jest powiazane. To sa tylko deklaracje.
1609936744317.png
 
Trudno tak jednoznacznie stwierdzić ale oba oleje z tego co wiem są na tym samym pakiecie. Wydaje mi się jednak, ze Specol jest jednak tańszy. Nie widziałem OEM-a za 110-115 zł.

Z tego co tu zdążyłem poczytać, OEM jest na GTLu, a cena litra oscyluje w obu przypadkach w okolicy 30zl (potrzebuje zawsze 3l).

Podsumowując to ogólnie z tego wszystkiego nic nie wynika, nie można jednoznacznie stwierdzić jaki produkt jest lepszy. Chyba bardziej wymierne są już testy PiotrTester - pakiet ten sam, ale wytarcie materiału inne
 
Last edited by a moderator:
Chyba jednak nastąpiła zmiana i jest A5/B5
 

Attachments

  • Screenshot_20210515-233540_Allegro.jpg
    Screenshot_20210515-233540_Allegro.jpg
    682 KB · Odwiedzin: 270
Wczytaj sie dobrze, jest dopisane FE-fuel economy, i norma A5/B5,
A był a3/b4
 
cos starego tutaj dałeś,
jest nowa etykieta i dalej A3/B4.
 
Zalałem tej olej przy wymianie, jak dla mnie typowe SAE30, nie za grube, nie za chude, takie prima sort. Co zauważyłem to tak na oko ma wyższą lepkość względem oleju 0W30 C2. Na pewno nie jest taka, jak sugerowała by to karta produktu. Wg MSDS lepkość kinematyczna w 40°C to 65 mm²/s, na pewno nie jest to 55 mm²/s, naprawdę da się to zauważyć. Sugerując się wskaźnikiem lepkości 178 z karty, daje lepkość kinematyczną w 100°C ok 11,7 mm²/s co by się zgadzało, jeśli olej ma spełniać A3/B4 i mieć HTHS >3,5. Moim zdaniem karta produktu jest nieaktualna, wprowadza w błąd i raczej dotyczy poprzedniej formulacji pod A5/B5. Dla mnie to nie problem bo wiem, że olej dobry i wiedziałem, że lepkość na pewno musi być wyższa, względem karty i mi to pasuje, na to liczyłem. Ciut wyższą lepkość KV 40°C i 100°C ma Elf Evolution FT 900 0W30, który też rozważałem. Będę chciał skontaktować się ze Specol i uzyskać informacje, może zaktualizują karty, które chociaż w przybliżeniu będą zawierały faktyczne informacje.
 
W aktualnej karcie KV100 jest 10.3 i indeks lepkości 175. Czyli KV40 wychodzi 56. Natomiast to jest właśnie cały specol i nie wiesz jak jest naprawdę póki nie zrobisz analizy.
 
Jakoś nie chce mi się wierzyć karcie, skoro w MSDS wyraźnie jest KV 40°C 65 mm²/s. Tak na oko to bliżej płynnością było do Orlen Platinum Max Expert XD 5W30, którego miałem. Wiadomo to tylko moje spostrzeżenia, ale np taki Petronas Syntium 7000 E 0W30 czy Eneos Ultra S 0W30 były bardziej "wodniste" a tam KV 100°C jest poniżej 10 mm²/s a 40°C bliżej 50 mm²/s.
 
Jakoś nie chce mi się wierzyć
I to jest dobre podsumowanie 🙂
Wracając do analizy zamieszczonej w pierwszym poście to mamy VI 159 gdy w karcie było 178. Z tej i pozostałych analiz Specola zrodził się pomysł pytań do technologa.
 
Last edited:
Możesz założyć temat lub zrobić ja samemu 😉. Na razie "robi się" zbiórka na analizę przekładniówki Specola. Idzie jak idzie.
 
Idzie jak idzie bo raczej nikt się nie spodziewa fajerwerków, ot wyjdzie przeciętny olej przekładniowy, jakich wiele. Małe zainteresowanie bo przekładniowych tak często się nie zmienia a ja i tak bym nie zalał na najbliższe 60-80 tys nic gorszego niż Rivanol MTF-2 czy Elf NFP.
 
Back
Top