jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Gold 5W-20 SN/SM/CF
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Fordowska norma 948B może sugerować jego zastosowanie w silnikach EcoBoost.
Norma Dexos1 i MS-6395 (wycofana w okolicach 2010r) może sugerować wykorzystanie oleju w silnikach z wtryskiem pośrednim. Raczej do użytku pogwarancyjnego, olej nie ma "pączusia" API na opakowaniu którego obecność jest często wymagana instrukcją.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
T.B.D.
Opakowanie analizowanego oleju:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- API SN/SM/CF
- ILSAC GF-5
- DaimlerChrysler MS-6395
- Ford WSS-M2C945-A/B
- Ford WSS-M2C948-B
- Ford WSS-M2C925-A/B
- Ford WSS-M2C930-A/B
- GM Dexos 1
- Honda
- Hundai
- ISUZU
- KIA Motors
- Mazda
- Mitsubishi
- Nissan
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
Spec Gold SN/SM/CF 5W/20 - Producent Specol Sp. z o.o.
Syntetyczny olej silnikowy przeznaczony szczególnie do silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach pracy, oszczędność paliwa oraz łatwy tzw. zimny rozruch w bardzo niskich temperaturach, co gwarantuje wysoką ochronę przed zużyciem silnika.
www.specol.com.pl
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE20 (5,6-<9,3 cSt), lepkość w bezpiecznym środku skali
- Indeks lepkości 166, nie najwyższy ale nadal dobrze dla oleju 5W-20
- Pakiet dodatków zawiera sporo wapnia oraz śladowe ilości magnezu jak na nowoczesny olej. Olej nie ma norm związanych z LSPI jednak skład sugeruje, że nie powinien sprawiać problemów w silnikach TGDI. Dużo molibdenu i boru - wielofunkcyjnych dodatków
- TBN 9,0 - dość wysoki, związane jest to z normami jakie spełnia (API/ILSAC) i koniecznością zapewnienia ochrony przy paliwach gorszej jakości
- w składzie wykryto niewielki ilości wody - 0,1%. Może to być problem z kontrolą jakości lub błąd przy przelewaniu oleju do analizy
Fordowska norma 948B może sugerować jego zastosowanie w silnikach EcoBoost.
Norma Dexos1 i MS-6395 (wycofana w okolicach 2010r) może sugerować wykorzystanie oleju w silnikach z wtryskiem pośrednim. Raczej do użytku pogwarancyjnego, olej nie ma "pączusia" API na opakowaniu którego obecność jest często wymagana instrukcją.
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
T.B.D.
Opakowanie analizowanego oleju:
Last edited: