• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Golf 6 1.6tdi cayc

berys

Użytkownik
Samochód
Golf 6 1.6 tdi CAYC
Marka samochodu
Golf 6
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 CAYC 140KM
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507
Jaki olej masz obecnie
Millers XF Premium C3 VW 5w30
Witam, wcześniej był motul, teraz millers xf 5w30, zastanawiam się czy mobil esp formula będzie lepszym wyborem dla silnika ?
Moc auta zwiększona, niestety nie wiem na ile, myślę że okolo 140 km, z niemcowni przyjechal już zrobiony. Ostatnio czesto ciagnie mnie na autostradę gdzie podczas wyprawy osiągam minimum 150 km/h - 190km, yanosik tak mi wskazuje, staram się jechac 150 bo mandaty poszly w gore 😀. Golfina jest drugim autem wyjezdzam na weekendy każda trasa minimum 200 - 500 km, takie wycieczki. Czy coś się zmieniło motul - millers nie wiem 😀, podczas tej szybszej jazdy temperatura oleju nizasza o 8 stopni Celsjusz (103), zobaczymy co będzie w lecie.
 
Możesz spróbować Mobil1 1 ESP 5W30 to bardzo dobry olej a teraz cena jest promocyjna. Ja w tym budżecie polecić moge Eurola Syntence FS 0W30. Millers też nie jest zły i tak naprawdę każdy z nich będzie dobry.
 
Lepkośc letnia w przypadku 5W30 i 0W30 jest taka sama. Który olej ma wiekszą lepkośc w temperaturze roboczej tj. 100 stopni to zalezy od konkretnego oleju. Eurol w tym wypadku ma wyższą lepkość w 100 stopniach niż Mobil czy Millers. Tak anprawdę nie musisz martwić się bo każdy olej spełniający normę ma dostateczny zapas lepkości.
 
0W jest lepsze niż 5W w każdej porze roku, nie tylko w zimie. Przy odpalaniu samochodu (<40°C) masz niższą lepkość i większą pompowalność. A gdy samochód się rozgrzeje (100°C) masz te parametry zbliżone do siebie.
 
Dzięki, następnym razem wleje eurol, nie muszę robić plukanki pr?y zmianie 5w na 0w?, ostatnio przed zalaniem millersa płakałem oilsynem i dodałem ceratec.
 
Jeśli nie przeciągniesz interwału olejowego to płukanka nie jest już potrzebna. Po prostu dobrze rozgrzej olej przed spuszczeniem. Lepkości 0W masz nie tylko w Eurolu. Jest jeszcze Shell, Mobil, Texaco i inne w tej normie.
 
Hmm eurol najlepsza cena -jakość, w sumie mobil esp 0w30 też się mieści w budżecie, tak jak pisaliście każdy z nich będzie ok.
 
Back
Top