• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Grande Punto 1.2 + LPG

LibaPL

Nowy użytkownik
Samochód
Grande Punto 1.2
Marka samochodu
Fiat Grande Punto 1.2
Budżet/ile litrów
200zl \ 4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.2
Data produkcji
2005
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
150
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40 c3
Jaki olej masz obecnie
Specol 5w40 c3
Witam
Samochód to Fiat Grande Punto 1.2 + LPG .
Za kilka dni wybieram się w dosyć daleka trasę Ok 3 tys km w 2 strony , poszukuje oleju który będzie chronił silnik w wysokich temperaturach i na wysokich obrotach , planuje poruszać się z prędkością 120 km/h co daje prawie 4 tys obrotów w tym modelu.
Obecnie jeżdzę na specolu 5w40 c3 na którym zrobiłem 1000 km od wymiany, ale obawiam się ze może nie zdać egzaminu w takich warunkach .
Auto według nowych wytycznych potrzebuje oleju c3 , jednak wg mojej instrukcji z 2006 r norma to m2 czyli a3/b4.
 
Last edited:
Każdy olej spełniający wymagania producenta spełni te warunki. Bez przesady, 120kmh to nie jest żaden wyczyn.
 
Zamiast martwić się o olej (bezpodstawnie) to lepiej sprawdź czy auto jeździ bezproblemowo na benzynie.

Kiedyś na autostradzie w Niemczech miałem okazję spotkać parę w samochodzie w którym skończył się LPG, a samochód na benzynie nie chciał jeździć. LPG w kanistrze nie przywieziesz
 
To nie są jakieś bardzo wymagające warunki a olej pod względem parametrów jest bardzo dobry wiec bym nie panikował. Jak masz wątpliwości to zrób analizę. Swego czasu przez kilka lat zaopatrywałem dużą flotę w oleje i przeważnie "szedł" Specol. Wymiany wg. zaleceń producenta wiec nierzadko 30 tys. a auta nie miały łatwego życia i na w sumie pewnie 100+ pojazdów anie razu nie było zgłoszonej usterki z winy oleju czy też takiego podejrzenia. Z tego co wiem żaden silnik się nie zatarł i raczej jak by się zatarł to bym o tym wiedział.
 
Ja bym na Twoim miejscu zadbał też o literek na ewentualną dolewkę bo na wysokich obrotach przez dłuższy czas silnik może co nie co siorbnąć. Zrobisz jakiś odcinek na autostradzie to stan na mopie i przed ruszeniem w dalsza drogę sprawdź stan oleju. Ja bym nie zmieniał oleju przed trasa, ewentualnie jak już będziesz bardzo chciał to zmień jak wrócisz.
 
Tutaj można wlewać dowolny olej.
Dosłownie!
Nawet na specyfikacje nie ma co patrzeć, bo silnik jest tak niewysilony i konstrukcyjnie prosty, że szkoda dyskutować.
Książki serwisowe dla wersji przedliftowej podają oleje 5w40 A3/B4 (9.55535-M2 w przypadku mojego szerszenia) po 5w40 C3 (9.55535-S2).

Ja od razu wlałem na przepłukanie Orlena 0w40 z pamiętnej "promocji 12.11PLN/L), a później Orlena MaxExpert DEX1 5w30.
Samochód jeździ po kilka km/raz.
 
Ja na specol gold 5w40 w Lancerze robiłem śmiało interwał 10000km i trasy z prędkością obrotowa 4.5tys obrotów po 3 godziny w jedną stronę.
Nic się nie działo
 
Zostań przy Specolu 5w40 C3 i jak wcześniej pisali dbaj o poziom oleju na trasie.
 
Ja na specol gold 5w40 w Lancerze robiłem śmiało interwał 10000km i trasy z prędkością obrotowa 4.5tys obrotów po 3 godziny w jedną stronę.
Nic się nie działo
Miałeś czujnik temperatury oleju ???
 
Nie wiem czy już dokonałeś wyboru ale jak Panowie wyżej pisali szkoda wymieniać ten olej , mam 1.4 LPG i na krótkiej skrzyni która miałem wcześniej więc obroty takie jak podałeś shell hx8 5w40 na podobnej trasie do Chorwacji dawał radę, oczywiście nie mierzyłem temp oleju ale na takiej trasie obyło się bez żadnej dolewki a w Austrii i po 160 go bujałem dłuższe odcinki.Ale jak wyżej pisano, moja instrukcja wymaga oleju c3 od dłuższego czasu stosowane są u mnie oleje acea a3 i nic się nie zmienia jedynie na Platinum classic po 7 kkm występował zauważalnie większy pobór oleju na wszystkich innych których używałem shell hx7 hx8, mobil super 3000, elf nf 900, pobór oleju mieści się w normie praca silnika też bez zastrzeżeń czystość w głowicy zaworowej(ostatnio były regulowane zawory) poza lakiem nic nie występuje.Nie używałem specola nigdy ale chyba jakoś nie odstaje od shella czy elfa lub jest to ten sam poziom więc czemu miałby nie wytrzymać.
 
Back
Top