• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fuchs GT1 Flex 5 0W-20

wszystko o produkatach Fuchs

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Fuchs GT1 Flex 5 0W-20

Analizę i olej ufundowali @DjStar , @Piociula , @imć , @Noel , @Frogozord , @R70 , @plpawzaw , @sprajt2 , @Szuiram76 , @Boguś , @orzeszpole , @jerseyAdmin oraz anonimowi. Dziękujemy :)

Lepkość SAE: 0W-20

Specyfikacje:
  • ACEA C5/C6
  • API SP+RC/SN PLUS + RC
  • ILSAC GF-6A
Dopuszczenia:
  • BMW LL-17 FE+
  • Jaguar Land Rover STJLR.03.5006
  • MB 229.71, 229.72
  • OV 040 1547-A20

Rekomendacje:
  • Chrysler MS-12145
  • FIAT 9.55535-GSX
  • Ford WSS-M2C947-A, WSS-M2C947-B1, WSS-M2C962-A1
  • Jaguar Land Rover STJLR.51.5122
  • Volvo VCC RBS0-2AE

Strona Oleju:


fuchs-gt1-0w20-pierwiastki.jpg


fuchs-gt1-0w20-ir1.jpg


fuchs-gt1-0w20-ir2.jpg

Opis:
Mix detergentów Ca/Mg wskazuje na nowoczesny przepis, który minimalizuje występowanie LSPI. Dodatkowo dodano Na który charakteryzuje się wysoką alkalicznoscią, dlatego wystarczające jest male stężenie. Klasyczny ZnDTP również jako AO/AW. Mo (prawdopodobnie Trinuclear molybdenum), a tutaj należy zachować ostrożność w celu zachowania kompatybilności i skuteczności. W zupełności wystarczy niższe stężenie tego wielofunkcyjnego dodatku. Obecność boru wskazuje na zastosowanie bezpopiołowego środka dyspergującego. Natomiast Ni oraz glin (Al) mogą pochodzić ze znaczników w oleju albo z zanieczyszczeń na linii produkcyjnej. Te pierwiastki mogą pojawić się w UOA jako metale zużyciowe, dlatego zawsze warto mieć próbkę refencyjną.

FTIR pokazuje mix HC/PAO, jakiś dodatek estrowy, fenolowe AO.

Olej, jak wskazaliśmy na początku, oparty o nowoczesny i rzadko spotykany przepis z sodem. Bodajże jedynym innym olejem mającym ten pierwiastek w składzie jaki badaliśmy był Eneos Ultra S 0W-30. Można bez obaw stosować w nowoczesnych silnikach zarówno benzynowych jak i diesla wymagających oleju w tej lepkości. Oficjalne aprobaty MB, BMW czy JLR pozwalają stosować go także w okresie gwarancji w odpowiednich pojazdach.


Opakowanie:
fuchs0w20gt1flex5-opakowanie1.jpg fuchs0w20gt1flex5-opakowanie2.jpg
 
Tutaj mialem dylemat. Ale odnosnie Mo, to moze rowniez byc Molbydate ester, dlatego rowniez wyrazne sygnaly na IR:

1683793345040.png

Dodatkowo sa patenty OFM (glycerol-monooleate)+MoDTC, synergicznie dobre polaczenie. To rowniez mozliwe.
1683793743067.png

Wedlug badan z wykorzystaniem mieszaniny gr. IV/V + ZnDTP, MoDTC i GMO zmiejszono COF do 50%!

Tutaj.
 
... Mix detergentów Ca/Mg wskazuje na nowoczesny przepis, który minimalizuje występowanie LSPI. Dodatkowo dodano Na który charakteryzuje się wysoką alkalicznoscią, dlatego wystarczające jest male stężenie. ...

Olej, jak wskazaliśmy na początku, oparty o nowoczesny i rzadko spotykany przepis z sodem. Bodajże jedynym innym olejem mającym ten pierwiastek w składzie jaki badaliśmy był Eneos Ultra S 0W-30. ...
Warto napisać kilka słów nt Na, jako dodatku odpowiedzialnego za "własności myjące oleju".
Tak jak zostało wspomniane, jest skuteczniejszy od Ca, a w szczególności od Mg, ale jest także mocniejszym promotorem LSPI, na co ja szczególnie zwracam uwagę:
1683796423299.png

To wycinek artykuły nt LSPI:

I tutaj znowu trochę trzeba się wstrzymać z opiniami, bo olej jest rzeczywiście dedykowany silnikom podatnym na LSPI (czyli wszystkim współczesnym TGDI z wymogiem 0w20), co pokazują aprobaty Opla i Mb (oraz oczywiście API i ILSAC).
Specyfikacje te zawierają wymóg sprawdzenia oleju w teście LSPI.

Co do reszty - brak uwag.
 
@SACZI Ty bedziesz pod uwage czysty mix Ca/Na. A tutaj masz zrownowazony mix Ca/Mg + Na, oraz oprocz tego masz Mo, ktory lagodzi LSPI. Ten przepis musial byc obowiazkowo testowany na stanowisku silnikowym:
1683798156311.png
 
Ten przepis musial byc obowiazkowo testowany na stanowisku silnikowym:
Oczywiście!
Chodzi mi o to, że mimo dodatku potencjalnie groźniejszego pod względem LSPI, olej jako całość spełniać musi i zapewne spełnia wymogi pod tym względem.
Nie można oceniać "lepszości" oleju na zasadzie więcej/mniej PAO/Mo/Estrów itd, co jest nagminne na forach.
 
Dlatego jak pisalem, w tym celu dodaje sie np. Mo lub Ti.
 
Skład i widmo (pierwszy wykres, bo tylko taki znalazłem) zaskakująco podobny do Havoline ProDS MG 0W20 (do obejrzenia na oilclub.ru - analiza z grudnia 2019). Tyle mogę napisać jako laik w tej dziedzinie.
 
Jak laboratorium może oznaczyć olej nowy jako krytyczny, co by było jakbym jako laik wysłał taki olej po 15 tyś i kierował się ich oceną?
 
Dlatego musisz mieć próbkę refencyjną.
 
Back
Top