• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Gulf Racing 5W50

Andrzejsr

Użytkownik
Analiza oleju Gulf Racing 5W50 po około 900-1000km czysto torowego użytku (bez dojazdów, bez jazdy po drogach) w silniku forda 2.0 Zetec wolnossącym około 200 koni, z dodatkiem AR9100 ale dawki nie pamiętałem, ale na pewno nie większa niż na butelce zalecana, raczej mniejsza.
Temperatury raczej łagodne bo do 120stopni .

Jedyny problem jak widać to ilość paliwa.
Już rozmawiałem z budowniczym silnika - zanim poznał wynik analizy zapytał - "ile , 4 procent" ?

Więc wniosek - zmieniać nie co 10 a co 4-5 trackday'ów, lub / i jakj sugeruje Wlyszkow - przejść na 10W60 .

Ale olej sam w sobie (ten Gulf 5W50 ) raczej ok - metali mało, więc smaruje chyba przyzwoicie ?
Silnik poprzednią zmianę oleju tez na tym Gulfie jeździł (była to pierwsza po dotarciu po budowie silnika) , tylko wcześniej nie dawałem do analizy i poprzednia zmiana po krótszym przebuiegu była (coś 500 czy 600km toru) .
 

Attachments

  • analiza oleju po 1 trys km.jpg
    analiza oleju po 1 trys km.jpg
    598,7 KB · Odwiedzin: 674
Silnik jest z focusa MK1 właśnie o ile wiem, choć nie do końca łapie wszystkie Fordowskie oznaczenia i modele ( ciut więcej niż tylko TS lub busso jak w "sportowej" marce i tyle ;) ) ale jest nazywany zetec blacktop lub zetec - E.
Tak właśnie budowniczy silnika mówił że między pierscieniami a cylindrami zostawił luźniej bo raz ze taki byl blok (silnik po przejściach) i aby przy wysokich temperaturach nie było problemu.
Zalecał 5w50 to też się trzymałem planując właśnie analizę za jakiś czas. Chłodzenie i silnika i oleju jest efektywne wiec niepotrzebnych oporów nie chciałem wytwarzać większą lepkością. Ale chyba tak wiele to 60 by nie zmieniło więc może faktycznie jak Tomek i Wlyszkow mówią, tym bardziej że trochę mam zapasu i w sumie większy wybór niż 5w50 na przyszłość.
Awatar jak Tomek podpowiada mały, tu więcej wozu :) :

 
Ja bym nie lał 10w60. Temperatury niskie, metali ze zużycia mało. Fabrycznie to jezdzilo na 5w30.
 
Ale rozrzedzenie zrobiło juz z tego 5w40 . Więc chłopaki dobrze prawią ;)
 
No i co z tego? Przeciez nie rozrzedziło oleju 2km przed pobraniem, tylko postępowało przez cały interwał. Do 5w40 to juz pewnie spadlo po drugim td i jak widac taka lepkosc wystarcza.
 
Back
Top