• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Dajecie galfery do normalnych lub nawiercanych tarcz np. Zimmermann sport?
 
Pasują do takich i takich, ja mam w nawierconych. Współgrają fantastycznie. Właściwie współgrały, bo aktualnie Hawk HPS 5.0, ale wrócę przy następnych tarczach do Galfera
 
Chciałbym wymienić blaszki(Ate) trzymające klocek w zacisku i blaszki są już nie do dostania w oryginale. Jakiego producenta można wziąć by było porównywalnie do OEM? Dostępne są frenkit, autofren, hella, QB I textar.
 

Attachments

  • B73339B9-D252-434A-A584-14F18D02C858.png
    B73339B9-D252-434A-A584-14F18D02C858.png
    43 KB · Odwiedzin: 151
Quick Brake zakładałem kilka razy, żadnych uwag, sprężyna odpowiednio dociska.
 
Jakiś czas temu zmieniłem z tyłu klocki w Leonie fabryczne na ATE i zdecydowanie mocniej pylą niż poprzednie ;/ Z przodu jeszcze są fabryczne i jest o niebo lepiej.

Myślałem że na pierwszy montaż lecą ATE
 
@Gardor z faktu, że jakaś firma dostarcza klocek na pierwszy montaż do konkretnego producenta wcale nie wynika, że analogiczny produkt masz w zwykłej linii aftermarketowej. Może być podobny, a może być zupełnie inny jeśli chodzi o mieszankę, a przede wszystkim kontrolę jakości. Ja w C30 jeżdżę na oryginalnych klockach Volvo, które akurat miały też logo Ferodo i są w porządku. Natomiast w Alfie i Fiacie mam Ferodo Premier i strasznie piszczą od 20 tyś. km na każdym z tych aut, więc nie polecam. Wcześniej w S60 też miałem Ferodo Premier i też piszczały.
 
@Gardor już kiedyś pisałem, że ATE to marka, a nie producent. Klocki robi dla nich Galfer, Textar, Ferodo. W Golfie mam z tyłu fabryczne klocki z logo VW, nadrukiem laserowym ATE i wytłoczonym napisem Textar, także ten ostatni to wyprodukował, sprzedał marce ATE, która zrobiła resztę napisów, a VW dołożył swoje 100 % do ceny.
 
Poza wyżej wymienionymi firmami, również ATE posiada powłoki (tam gdzie nie jest obszar roboczy tarczy). Co do samych tarcz, dodaje sie w odpowiednich ilościach Mo, V, Ni i wspomniany Cr, a także tzw. pierwiastki ziem rzadkich, ale w takich stosunkach między sobą, aby nie zmienić znacząco równowagi Fe-C. Tego typu tarcze poza podwyższoną odpornością na korozję, są znacznie twardsze i potrafią lepiej odprowadzać ciepło.
Potwierdzone info. Też to zauważyłem na Zimmermannach z przodu i Textarach z tyłu. Myłem auto i za kilka chwil tył rudy a przód nic. Auto stało czasem po 4tygodnie i przednie wymagały jednego lekkiego hamowania a tylne często rozbiórki i czyszczenia. Teraz skusiłem się na OE Renault i znowu przeklinam.
Kupiłem też klocki - standardowe zamienniki ale wedle naszego ostatniego małego 'odkrycia' czyli kodów mieszanek i współczynnika tarcia. Wybrałem Hella Pagid z współczynnikami GF zamiast najczęściej oferowanych FF i prawdę mówiąc - jest OK. Na semislickach na suchym opony nie zablokuję ale nie piszczą i nie pylą ponad normę a traktowane są dość ostro. W każdym razie dla porównania następne znowu kupię klasy Galfer 1050 etc.
 
@Gardor już kiedyś pisałem, że ATE to marka, a nie producent. Klocki robi dla nich Galfer, Textar, Ferodo. W Golfie mam z tyłu fabryczne klocki z logo VW, nadrukiem laserowym ATE i wytłoczonym napisem Textar, także ten ostatni to wyprodukował, sprzedał marce ATE, która zrobiła resztę napisów, a VW dołożył swoje 100 % do ceny.


Kaczorek muszę Cię poprawić :)



Na Twoim klocku:
VW producent auta wiadomo.
ATE oznacza dostawce układu hamulcowego na danej osi czyli zacisk+ jarzmo
Textar producent który jest dostawcą klocków na pierwszy montaż.

ATE , TRW i Bosch nie produkują swoich klocków, produkują tylko układy hamulcowe dla producentów.

Natomiast na rynek aftermarket robią klocki + tarcze, ale nie jest to ich własna produkcja, tylko zlecają komuś np. ATE jest robione przez Galfera jeżeli chodzi o klocki, tarcze robią dla nich chyba wszyscy zaczynając od Zimmermanna kończąc na chińskich fabrykach.

Firmy które same produkują klocki z tych najpopularniejszych marek to TEXTAR, Ferodo i Jurid i w sumie głównie te 3 firmy produkują klocki na pierwszy montaż dla większości producentów w Europie.
 
Kaczorek muszę Cię poprawić :)

Na Twoim klocku:
VW producent auta wiadomo.
ATE oznacza dostawce układu hamulcowego
Ale w niczym nie musisz poprawiać, bo napisałeś to samo, co ja. Natomiast napis ATE jest u mnie na samym klocku zrobiony nadrukiem, który każdy może wykonać.
 
Jeśli narzekacie na pylenie klocków to spróbujcie ATE z serii ceramic. Nie pylą prawie.
 
Pylą tylko na inny kolor, biało-szary, dlatego na większości felg tego tak nie widać, jak ze standardowych klocków.
 
Potrzebuje na szybko założyć tarcze i klocki do samochodu znajomego. Ma być tanio i dobrze. Myślę o całym zestawie RoadHouse, albo Delphi bo te dwa zestawy wychodzą najkorzystniej cenowo i mam na szybko dostępne. Ktoś ma z nimi doświadczenie?
 
Delphi śmiało zakładaj.
 
Dokładnie Delphi cena/jakość👍
 
Potrzebuje na szybko założyć tarcze i klocki do samochodu znajomego. Ma być tanio i dobrze. Myślę o całym zestawie RoadHouse, albo Delphi bo te dwa zestawy wychodzą najkorzystniej cenowo i mam na szybko dostępne. Ktoś ma z nimi doświadczenie?
RoadHouse należy do TRW. Miałem w dwóch autach i bezproblemowe były. Powiem nawet ze lepsze niz TRW bo nie tak twarde i nie niszczyły tarczy. Ja już nigdy nie założę klocków TRW(Za kazdym razem klocki zurzyte w 60% a traczy nie ma !!! )
 
Wowow czytając dzisiaj neta dowiedziałem się że RoadHouse=Remsa. Wszystkie produkty maja takie same, różnią się tylko napisami, nawet nr katalogowe do wszystkich aut są identyczne. Produkcja w tym samym zakładzie w Hiszpani. A Remsa była zachwalana tutaj na forum więc chyba spróbuje tego RoadHouse. I jeszcze wychodzi taniej niż Delphi. Ich zestaw dedykowany na tył klocki + dwa tarcze malowane (nie całe, ale ranty i środek jest w kolorze jak ATE) wychodzą śmieszne 146 zl z przesyłką AledrogoSmart.
 
Klocki Remsa miałem 2razy. Bardzo byłem z nich zadowolony.
 
Z tego co wiem, to Remsa jest średnią półką grupy TRW, a R-H należy do linii budżetowej. Sama Remsa robi bardzo dobre hamulce, wkładałem ich klocki do Lexów, BMW, czy nawet Porsche na wielotłoku i opinie były dobre. Sam zjeździłem w kilku autach ich klocki porównując do konkurencji. Odnośnie mieszanki, wielu producentów w seryjnych klockach stosuje tą o współczynniku FF, nawet klocki OEM i same TRW mają FF, a Remsa często ma GF.
 
Jakie tarcze polecasz do Remsy?
 
Back
Top