• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Jeżeli ktoś ma tarcze 300mm+ i jechał autostradą w deszczu, nie hamując przez dłuższy czas to zapewne zauważył, że pierwsze naciśnięcie hamulca nie spowodowało w pierwszej chwili hamowania do którego jest przyzwyczajony i w takiej sytuacji tarcze nacinane/nawiercane pomagają. Odporność na fading też jest większa.
 
@Arcz01 to prawda, są też systemy (np w mocniejszych benzynach i dieslach w BMW) który delikatnie podczas jazdy w deszczu dociska klocek do tarczy, usuwając warstewkę wody, jak to się nazywa nie mam pojęcia, ale różnica jest kolosalna.
 
@MarcinM-Lbn główną robotę robi klocek.. taka prawda.. więc nie wiem co chciałeś spektakularnego po zmianie tarczy zauważyć. Ja Zimmermann sporty mam od ponad 60tys km, 3komplety klocków już przejechane. Tarcze nieraz świeciły przy hamowaniach rzędu +250 do 50-60 lub zmieniały na dłuższą chwilę barwę na fioletowe. Są nie do zajechania.
Przeczytaj ze założyłem tez lepsze klocki brembo z serii x line . Są to lepsze klocki niż standard .
 
@lukaszewski Nie obraz się bo to nie do Ciebie ale do tego stwierdzenia . Już nie raz na różnych forach słyszałem i to dla mnie taki pic na wodę jak nie ma efektów to magiczne nie współpracuje ....
 
Last edited by a moderator:
Potwierdzam , miałem w Insigni zestaw Zimnermann sport i dobrane do nich klocki Havk Performance RED - na pudełku pisało zastosowanie do Chęci Camaro .
O hebel był , nie raz przy ostrym hamowaniu na autostradzie widziałem kątem oka jak z tyłu już pływali lewo-prawo , musiałem odpuszczać , a miałem jeszcze zapas pod pedałem .
Minus tych tarcz to , że dziurki się zapychają - wiertło 3,5 mm i jazda .
Drugi minus to zimne były dość tępe .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Mam te Zimmerman'y Sport wraz z klockami Galfer Sport HP 1050 (na przodzie) i po przejechaniu ok 20kkm mogę powiedzieć że to świetny zestaw. Kilka podbramkowych hamowań zaliczyły min. ze 170km/h prawie do 0 (a w 2 tonowym aucie to jest wyzwanie dla układu hamulcowego) i większego wrażenia to na tym zestawie nie zrobiło (oprócz oczywiście smrodu z klocków). Czy ciepłe czy zimne hamują tak samo dobrze. Dla mnie rewelacja.
 
Moje po 80 tys km miały 4 mm jeszcze i pyliły nieznacznie.
Przebieg 60% autostrada

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Galfer to jedne z najlepszych klocków na rynku, biją w relacji cena/jakość większość sportowych mieszanek
 
Ja ostatnio w swoim 308 zakładałem klocki z ASO i były produkcji Galfer.
 
Galfer to jedne z najlepszych klocków na rynku, biją w relacji cena/jakość większość sportowych mieszanek
Zgadza się , jednak do ciężkiej Insigni diesel automat , chłopaki z Krakowa polecili mi tańsze i lepsze Havki - nie mają homologacji na Europę, ale nie gryzą tak tarcz.
Muszę powiedzieć udało im się.
Jak mi się w Hondzie skończą to też pójdzie zimermann sport i gafler.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jeśli Hawk są tańsze to pozdro.. u mnie różnica cenowa na korzyść Galfer i to mocno
 
Przerost formy nad treścią
Dokładnie.Zbędne fajerweki.
Nie o to pytałem... Auto sportowe, dla samego wyglądu je chcę, a cena w porównaniu do producentów z wyższej półki. Niecałe 300zł za 2 tarcze tego typu to śmieszna cena. Zostaje kwestia czy te tarcze są coś warte czy plastelina, chociaż z drugiej strony to miałyby być tarcze na tył, więc temperatur sporych nie osiągną.
 
Też o nich myślałem :p Muszę poszukać po katalogach może da się coś większego wrzucić.

Z przodu miałem fabrycznie jednotłok z 280mm tarcza, mimo tego że wrzuciłem wszystko nowe (nawet zaciski zregenerowałem) hebel i tak był do dupy, więc po 2-3 msc dopadłem p&p 4 tłoczek i przewody w oplocie, różnica niebo a ziemia, reakcja na pedał natychmiastowa i nie "puchnie" tak.
Za jakiś czas będę zmieniał tarcze na przodzie bo mam już adapter pod tarczę 320mm + do tego kupiłem tarcze zimmermany sport, dlatego chciałem coś ciekawszego na tył wrzucić, .
 
Last edited by a moderator:
Jeśli Hawk są tańsze to pozdro.. u mnie różnica cenowa na korzyść Galfer i to mocno
Te do Insigni były tańsze wtedy , może dlatego , że to z corwetty to gafler sobie cenił , a może im leżały chwilę na magazynie , nie wiem .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 

Attachments

  • Screenshot_2020-10-12-06-58-19-179_org.mozilla.focus.jpg
    Screenshot_2020-10-12-06-58-19-179_org.mozilla.focus.jpg
    883,2 KB · Odwiedzin: 163
Back
Top