• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Potwierdzam. Mikoda to produkt polski. Mają odlewnię w Częstochowie. Sam ich używam w 2-ch samochodach i są OK.
 
Nie mam pojęcia o firmie Mikoda ale to że firma nazywa się "polskim pruducentem" i ma nawet własne fabryki może nic nie znaczyć w temacie prawdziwej produkcji. U mnie w mieście jest jeden z najstarszych polskich producentów siatek, gwoździ, drutu spawalniczego. Fabryka stoi od ponad 40 lat. 90% towaru idzie z Chin. Tylko pakują na miejscu w swoje kartony.
 
Wychodzi na to że Mikoda Rotinger to jedno i to samo.
 
A ja wczoraj kitowałem po Jastrzębiu na slikach sesję za sesją na... OE tarczach, Hella Pagid przód, Textar tył. Oprócz tego, że płyn (SL6) ma dość to hebli mi nie brakło. Szok...:oops:
 
Ja mam doświadczenia z 4 markami: ATE, TRW, Textar i Bosch. Wg mnie najgorzej z tej czwórki wypadł Bosch. Hamowanie słabe a i strasznie ten zestaw brudził mi alusy. TRW hamowały sporo lepiej niż Bosch i też strasznie brudziły felgi a do tego pierwsze kilka hamowań kiedy tarcze były zimne powodowały pisk. Później wszystko cichło. Osobiście mi to nie przeszkadzało jakoś bardzo. Textar i ATE to wg mnie najwyższa półka. Obecnie ujeżdżam zestaw OE Hondy, które robi ATE. 48 tyś przebiegu i nadal fabryczne tarcze i klocki. Zawsze staram się kupować tarcze i klocki jednego producenta i z jednej linii jeśli jest taka możliwość aby uniknąć problemów z dopasowaniem itd.
 
U mnie oe tarcze forda produkcji ate nie wytrzymały sportowego klocka i pogięły sie okrutnie. Za to ds2500 w porownaniu do ebc yellow stuff to niebo a ziemia na korzyść ferodo, a kosztują tyle samo. Ebc wytrzymało mi nieco ponad 3tys km i jeden track day, a na ferodo juz mam ok 3k km i dwa track daye i klocka jest jeszcze ponad połowa. Do tego dużo lepsza odporność na temperatury. Na ds2500 praktycznie zero fadingu, gdzie na ebc po jednej sesji juz miały dosyć. Płyn ate typ 200 również sie nie zagotował, gdzie oryginalny juz gotował sie przy fabrycznym klocku. ESP wydaje się działać bez zmian.
 
Czy ktoś miał do czynienia z klockami hamulcowymi Breyko? Kupiłem takie, bo takie akurat były w sklepie. Jakość wykonania w sumie ok.
 
Zimmermann sporty mam od ponad 60tys km, 3komplety klocków już przejechane.
Jakich klocków z nimi używasz? Mam je już w jednym aucie (z klockami zimmermanna) ale za krótko żeby ocenić jak się sprawdza, a na dniach muszę kupić tarcze do kolejnego auta.
 
Były galfer 1065, EBC Yellow, Hawk HPS. Zdecydowanie wrócę do galfer, wersja 1050, która jest poprawiona.
 
Kolejna ciekawostka w temacie "hamulce":

 
Koledzy. Jakie polecacie klocki, które najmniej pylą? Wykluczając ceramiczne.
 
Ja mam Metelli Hybrix, są to klocki hybrydowe. Nie brudzą, nie hałasują, hamują bardzo przyzwoicie.
 
Koledzy. Jakie polecacie klocki, które najmniej pylą? Wykluczając ceramiczne.

U mnie Textar się sprawdza jako średnio mało pylący. Na drugim miejscu ATE, dalej w kolejności Hella Pagid, TRW, Mintex.
 
Ja mam Metelli Hybrix, są to klocki hybrydowe. Nie brudzą, nie hałasują, hamują bardzo przyzwoicie.
Hmm ciekawe. Patrzę, ale jest problem z dostępnością tych klocków. A potrzebuję do Mercedesa W246 :)
 
Jakie macie zdanie na temat tarcz z dziurami/perforowane, myślę o Zimmermann, gdzie ich klocki w pyleniu mogą się klasować ?
 
Ja mam taki zestaw w X5. Zimmermann Sport Coat Z + klocki z zestawu. Hamowanie jest lux. Z pyleniem nie wypowiem się bo latem mam czarne kola a zimowe mimo ze srebrne to ciężko stwierdzić. Myję auto raz w tygodniu.
 
Last edited:
A jak wychodzi ze zużyciem klocków, kontra takie tarcze ?
Opinie są takie, że owszem hamowanie lepsze, staje demba, ale klocki szybciej się kończą i mogą się pojawiać na tarczach jakieś bruzdy. Pomijam efekty dźwiękowe, które mogą być mocniejsze.
 
Back
Top