• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Kaczorek79

Odlewy tarcz są leżakowane , żeliwo musi dojzewac , to proces pozbawiające naprężeń , teraz się technologicznie przyspiesza odpuszczanie w piecu 250-300⁰C.
Po toczeniu konserwacja i jest pakowane do pudełek na sprzedaż.

Zobacz sobie moje tarcze, które jesienią były jeszcze jak lustro , a zimą w Niemczech tak sypali solą , że aż wżery są i przyblokowane rdzą prowadnice, taki syf robią .

Przednia widać przebarwienia bo mocniej hamuje niż tył , wiadomo .
A tył ... Po pewnej mroźnej nocy gdy ruszyłem był ten pisk jakieś 100-200 m dopiero gdy mocno depnąłem kilka razy przestało , przymroziło zacisk ?
Spróbuję to reklamować .
Ale na tylnej tarczy brak przebarwień termicznych a u ciebie są 2 niebieskie pierścienie świadczące o temperaturze.
1. Przód
2. Tył
bca678bd025e4e75ed4f73acdd8bf1da.jpg
1a053b45dbb71892d5741b3205e9d07f.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Absolutnie nie ma mowy o przegrzaniu. Fioletowe ślady, to efekt balansu bieli w monitorze i aparacie. To są paski czystego materiału tarczy. Tarcze kręcą się palcami po zdjęciu kół. Ewidentnie jest to wina materiału, po jednym dniu jeżdżenia na jarzmie jest sporo opiłków z tarczy. Zamówiłem nowy kpl tarcz i klocków, w poniedziałek postaram się wysłać na reklamację obecny. Osobno reklamuję klocki i osobno tarcze, ale w jednej hurtowni kupowane, więc będą rozpatrywać Ci sami ludzie. Na razie info mam takie, że jak uznają wadę jednej części, to będzie zwrot za całość. Przeszło mi przez ręce kilka tysięcy tarcz z montażem, ale pierwszy raz coś takiego.
 
Zawsze jest ten pierwszy raz.

A z doświadczenia wiem, że gdy metal tak się zdziera to wytwarza się temperatura.
Na zimno nie da się obrabiać metalu skrawając czy szlifując.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jako że ok tydzień temu wymieniałem tarcze i klocki z przodu, to w panice pobiegłem do garażu. Na szczęście u mnie wszystko ok.
u Ciebie faktycznie słabo to wygląda, tak jak by coś dostało się między klocek a tarczę, lecz chyba nie możliwe aby z dwóch stron.
Zadzwoń do polskiego przedstawiciela podaj nr seryjny, może już mieli taki problem.
Wszystkie prowadnice czyściłeś i smarowałeś? bo to faktycznie wygląda jak by coś sie z zaciskiem zadziało.
 
Tak, jak pisałem, mam w tym doświadczenie i dokładnie sprawdzałem pracę układu hamulcowego. Sama wymiana przebiegała bez pośpiechu i można powiedzieć "w białych rękawiczkach". Po pierwszych kilometrach i wstępnych oględzinach gdy pojawił się problem, ponownie założyłem na tym kole starą tarczę i stare klocki, pojeździłem i wszystko OK. Następna próba, to do starej tarczy dałem nowe klocki (te zryte), znów pojeździłem i znów OK. Wróciłem do nowego zestawu i szoruje, chyba nadal się powiększają te bruzdy. Jutro, lub w poniedziałek wpadnie cały nowy zestaw na tył.
Spakowałem sobie pirometr do auta, jutro po przyjeździe do pracy pomierzę temperatury obu tarcz, ale to dla formalności, bo przez felgę mogę je dotknąć ręką. Obecnie po kilku km spokojnej jazdy i nagłym zatrzymaniu z 80 do 0 mogę spokojnie utrzymać rękę na tarczach tylnych.
 
Totalny szajs na rynku, u mnie pogięło tarcze z tyłu... 282mm Textar do wywalenia, kto by pomyślał.
 
@Kaczorek79
a numer partii maja ten sam? ciekawy jestem jak beda weryfikować tarczę🤔
ja obecnie założyłem budżetowy zestaw firmy ashika i jak na razie ok, zestaw na przód wyszedł mnie 170zł zobaczymy ile pojeździ.
 
@Kaczorek79 prowadzi warsztat, raczej wie jak wymieniać klocki i tarcze, zwłaszcza w swoim samochodzie :D
 
Nr partii nie ma na samym produkcie, ale raczej ten sam, bo pakowane w jednym pudle. Dziś rano po 15 km jazdy zatrzymałem auto i pomiar temp wskazał 47 na jednej i 52 na drugiej tarczy, jest OK. Przed chwilą wróciłem do domu już na nowym kolejnym zestawie, farba z powierzchni roboczej starta i tarcze lśnią bez żadnych bruzd. Ciekawe czy przyklepią na reklamacji dla świętego spokoju, czy spuszczą na drzewo. W sumie 200 km zrobiłem na wadliwym zestawie, oto porównanie
20210612_122949.jpg
 
@jerseyAdmin Domyśliłem się że kaczorek ma warsztat jak pisał że robi to zawodowo ;)
@Kaczorek79 to jak ta sama partia to i z drugą powinno się coś dziać. Faktycznie dziwna sprawa z tą tarczą ciekawe co ci odpiszą. Z tym numerem partii to dziwne bo tanią ashika ma numer wybity. Napisz może co to za firma bo trochę ciekawość mnie zżera 😁 czy to Brembo jak było pisane?
Bo chodzą słuchy że do aut cywilnych to już tylko ATE trzyma poziom.
 
@Kaczorek79 Sądzisz, że te wyliczenia w poście nr12 są poprawne i można na nich polegać?


Bo już na dniach muszę podjąć sytuację jakie hamulce sobie dać na tył do Passata.
Ogólnie 302mm na tył jest mi najprościej zrobić ale wtedy już felga mniejsza niż 17cali mi nie wejdzie i cholera nie mogę się zdecydować czy w to iść i z przymusu kupować na zimę komplet 17 cali...
 
@STREAM-HD Na tarczę 302 nie wejdzie gelga 16? Mam z przodu 312 i dwie różne alu lato/zima wchodzą. Tych wyliczeń nie brałbym pod uwagę, ale rozważ mimo wszystko przejście z 245 na 255. Chyba kiedyś pisałem, tylko jarzma do zmiany.
 
No właśnie cały pic polega na tym, że na przód 312mm wchodzi 16cali, a na tył 302mm nie, a jeżeli ją wepchniesz to jest na styk z ciężarkiem na feldze - takie opinie płyną od osób, które to robiły, jedna osoba pisała, że weszło ale marginesu nie ma prawie wcale.

Zamierzam sprawę wziąć w swoje ręce i kilka felg przyłożyć, zobaczyć, co da się zrobić, żeby dało radę podać 16 cali.
A 302mm chcę ponieważ poprostu fajnie wygląda i jest to prosty mod. No i lepsze hamowanie ale to oczywiste.

Na przód zestaw 312mm czeka i już miałem dawno go zakładać i tak się odkłada i odkłada w czasie...
 
Celowo nie chcę podawać marki. Nie wiadomo, czy wina po stronie tarczy, czy klocków, a są różnych firm.
 
No właśnie cały pic polega na tym, że na przód 312mm wchodzi 16cali, a na tył 302mm nie, a jeżeli ją wepchniesz to jest na styk z ciężarkiem na feldze - takie opinie płyną od osób, które to robiły, jedna osoba pisała, że weszło ale marginesu nie ma prawie wcale.

Zamierzam sprawę wziąć w swoje ręce i kilka felg przyłożyć, zobaczyć, co da się zrobić, żeby dało radę podać 16 cali.
A 302mm chcę ponieważ poprostu fajnie wygląda i jest to prosty mod. No i lepsze hamowanie ale to oczywiste.

Na przód zestaw 312mm czeka i już miałem dawno go zakładać i tak się odkłada i odkłada w czasie...
Ja myślę, że to kwestia budowy samej felgi i wysokiego ET że nie chce ci wejść. Bardzo możliwe, że na innej feldze z niższym ET wejdzie bez problemu. Koła masz fabryczne czy jakiś after market? Ja mam u siebie tarcze 326mm i 4 tłoczkowe zaciski i fabryczna 16" bmw wchodzi bez problemu. Ale u mnie jest ET20, a u ciebie pewnie jakieś 38.
 
Wszystko wyjdzie w praniu. Zapewne jest tak jak mówisz. Dopiero dziś zamawiam graty. Lato mam felach 17, więc to nie problem.
Brakuje mi zimy jeżeli 16 cali nie wejdzie, więc poprostu albo znajdę jakieś stalówki lub alusy 16" które wejdą albo poprostu na zimę też będę miał 17 i tyle :)
 
@Kaczorek79 Skoro siedzisz w hamulcach to zapytam, tarcze Zimmerman + klocki TRW - dobre połączenie?

Konkretnie
TRW GDB1594
+
Zimmerman 100.3320.20
 
Nie mam dużego doświadczenia z Zimmermanem, a te TRW mogą być, zwłaszcza, że są do jakiegoś PSA z układem konstruowanym przez TRW.
 
Back
Top