• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Ja z kolei słyszałem że najlepiej brać tarcze i klocki z jednej firmy, podobno unika się wtedy sytuacji w której to np. klocek zbyt szybko zdziera tarczę. Po prostu dany producent produkuje tak tarcze i klocki aby grało jak najlepiej. Podzielą ktoś takie stwierdzenie?
 
Podzielam, że jest tak najłatwiej. Jeżeli natomiast ktoś ma doświadczenie to bez problemu można stosować inne firmy, poza tym nie zawsze wymienia się tarcze i klocki razem. Na jedno życie tarczy wymienia się przykładowo 2-3 razy klocki nie licząc przypadków ekstremalnych. Mechanicy też nie patrzą jakiej firmy masz montowane tarcze tylko montują sprawdzone przez siebie firmy klocków.
 
Ja nie znam ani jednej firmy która by produkowała klocki i tarcze, a nawet kilku istniejących producentów w swoje pudełka ładuje produkty innych firm. A cała reszta to tzw pakowacze w pudełka z swoimi logami lub zlecający w 100% finalny produkt u innych.
 
Firma nie musi sama produkować tarcz lub klocków, zleca to innej firmie wraz z wymaganiami co do mieszanki klocka lub co do właściwości tarczy. Jeśli by było jak mówisz to tarcze i klocki ATE były by te same co maxgear.
 
Maxgeer może nie robi dla ATE. Ale jeśli chodzi o automotive to nie wiadomo do końca kto co produkuje a kto pakuje. I tak np koncern ZF produkuje jako Sachs , Lemförder, TRW i ZF Openmatics
Np. akumukatory dla Boscha robi Baner i varta a na rynki daleko wschodnie Yuasha.
To jak z chipsami z Lidla i biedronki robione w tej samej fabryce a podobni smakują inaczej.
 
Pisze że nie ma znaczenia która fabryka produkuje dla kogo, ponieważ zleceniodawca daje ,, recepturę,, której daną fabryka się trzyma. Dobrym przykładem jest np. pewna polska fabryka która robi uszczelki do drzwi mercedesa S klasy, a jednocześnie robi dla chevroleta Aveo. Oczywiście skład gumy i jej parametry zupełnie inne.
 
Maxgeer może nie robi dla ATE. Ale jeśli chodzi o automotive to nie wiadomo do końca kto co produkuje a kto pakuje. I tak np koncern ZF produkuje jako Sachs , Lemförder, TRW i ZF Openmatics
Np. akumukatory dla Boscha robi Baner i varta a na rynki daleko wschodnie Yuasha.
To jak z chipsami z Lidla i biedronki robione w tej samej fabryce a podobni smakują inaczej.
Odwieczna internetowa legenda, że jak w jednej fabryce robią dla 20 firm dających logo to jest to jeden i ten sam produkt. Nie jest, jest to 20 różnych produktów z jednej fabryki. Nie ma w tym nic dziwnego.
 
Ja ostatnio montuję tarcze i klocki hamulcowe Metelli i jestem zadowolony.

 
@STREAM-HD
Kiedyś TRW to był jedyny producent którego stosowałem . W między czasie przeszedłem na inne marki ale na przestrzeni 2/3 lat miałem samochody z tarczami OEM i klockami TRW i niestety w kazdych po 20 tys tarcze zniknęły lub strasznie poorane a klocki jak nowe .
w ubiegłym roku miałem 207 wymieniłem klocki na TRW widziałem tarcze oglądałem i co było po 30 tys to katastrofa tak „zjedzone” . Gdybym nie widział i zapisał przebiegu wymiany to bym nie uwierzył .
Ja jestem zrażony do tej marki .
tarcze mam obecnie Zimmermana od roku i od ponad 20 tys są ok minimalny rant . Jak je kupowałem to ze znanych marek byly najtańsze.
 
Ja jak kupiłem Paska 6 lat temu to odrazu założyłem mu zestaw Textar i minęło na tym zestawie równe ( dosłownie) 50tys, a klocki i tarcze są w takim stanie, że wyglądają jakby 100tys to był pikuś do zrobienia. Ten zestaw mi się praktycznie nie zużywa. Z wyjątkiem tylnego lewego klocka, którego zjadł źle pracujący zacisk.

Tak jak pisałem wcześniej tak wybrałem tarcze Zimmerman no i klocki TRW bo już mi łeb konkretnie napuchł od czytania co kupić po przeczytaniu miliona wykluczających się wypowiedzi a te miały fajną cenę no i renomowany producent 😅 Niech się dzieje co chce
 
Last edited:
Druga sprawa co do hamulców to aby pamiętać że układ hamulcowy to nie tylko tarcza i klocki. Ja zawsze przy wymianie klocków czyszczę prowadnice zacisku, sprawdzam tłoczek i elementy gumowe, dokładnie czyszczę miejsce pracy klocka itp. nie mówiąc już o odpowiednim smarze.
 
Jasna sprawa, to będzie moja pierwsza ingerencja w te zaciski bo jak kupiłem auto to zleciłem rozbiórkę i regenerację jeśli trzeba każdego zacisku. Nie wiem czy majster mnie oszukał czy poprostu pojawiła się typowa usterka ale lewy tył jest zjedzony. Dlatego plan jest taki, że każdy zacisk rozbieram w drobny mak i sprawdzam stan wszystkiego. Jak coś będzie miało wżery to wymiana. Smary ATE do prowadnic itp już kupione. Przewody elastyczne kupione, zestawy gumek kupione. Jak będzie trzeba to się tłoczki domówi.
Jeszcze mi chodzi głupi pomysł pomalować zaciski w biały, kremowy kolor.

Przyszedł właśnie zestaw na tył.

Tak klocek z Peżota 407 na przednią oś, pokrywa tarczę VAG 302mm na tylną oś
20210617_120530.jpg
20210617_120548.jpg



@90kid - jak by co to wiem o tym, ale dzięki :)
 
Last edited:
@Kuba według moich danych nie powinno się żadnych smarów stosować.
 
@Kaczorek79 Skoro siedzisz w hamulcach to zapytam, tarcze Zimmerman + klocki TRW - dobre połączenie?

Konkretnie
TRW GDB1594
+
Zimmerman 100.3320.20
Zwłaszcza jak nasz felgi srebrne , na czarnych syfu nie widać

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Co dokładnie wymaga smarowania? TRW również nie.
 
Back
Top