• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

To dobrze, bo to bardzo dobra firma.
 
Jak będę w garazu to z ciekawości zajrzę, bo jeszcze nie miałem czasu nawet pudełka otworzyć 😅😅
 
A ja wreszcie zakończyłem przeszczep hamulców 302mm na tył i 312mm przód do Paska.
Nawet fajnie wygląda. Jeszcze nie testowałem czy cokolwiek czuć. Dziś dokończę odpowietrzanie i jutro wreszcie pojadę bo 2 tygodnie stoję na podnośnikach, aż szkoda gadać.



Tył wreszcie w miarę wygląda na feli 17cali. I tak szału nie robi ale bez porównania do 245mm

20210707_190359.jpg


245mm, 302mm, 312mm
Zimmerman + Ferodo


20210702_222218.jpg
 
@Kaczorek79 jak tam reklamacja na tarcze i klocki?
Centrala hurtowni odesłała zarówno klocki i tarcze do producentów tychże, więc trochę poczekam, bo to transport za granicę.
 
Zwykła taśma zabezpieczająca klej. Trzeba ją zdjąć i wtedy zewnętrzny klocek ma mniejsze wibracje, bo trzyma lepiej zacisku.
 
W sensie taśma z klejem ma zostać tak? I ma się przykleić zacisku?
 
Last edited by a moderator:
Klej jest na płytce klocka, a taśma go tylko zabezpiecza, żeby klocki w pudełku się nie kleiły i trzeba ją zdjąć, jakbyś odbezpieczał zwykłą naklejkę przed aplikacją.
 
@Kaczorek79 jeśli klocki które mam nie mają takiej taśmy, czy mogę samodzielnie nakleić sobie taką folię/podkładkę? Np. FERODO FBA574
 
Nie, takie patenty są stosowane w konkretnych układach hamulcowych i jeśli producent nie przewidział, to nie ma potrzeby.
 
Celem byłoby pozbycie się osławionego pisku, stąd pomysł.
 
Można wypróbować zamiast kleju jakiś smar odporny na temperaturę o wysokiej gęstości i posmarować plecy klocka.
 
Ja smaruje przed montażem ATE plastilube, lecz podstawa to dobrze działające prowadnice zacisku
 
A ja mam zagwozdkę z hamulcami w swoim Golfie. Wczoraj zmieniłem z tyłu tarcze i klocki, po kilku km jazdy coś mi nie pasowało, zaglądam, a cała tarcza w lewym kole zaorana, jakbym metalowym klockiem ją potraktował. Dzisiaj rano zdjąłem zacisk, wszystko jest OK, tarcza po przebiegu ok 40 km z mocno wyczuwalnymi rowkami po obu stronach ciernych, klocki w tym jednym kole z dużymi nierównościami na okładzinie. Tak to wygląda:
View attachment 7538View attachment 7541View attachment 7542

Prawa strona idealna, wszystko dotarte już po pierwszych km
View attachment 7543

Kurła, 15 lat wymieniam zawodowo te części i nigdy nie było takiego przypadku, a tu na własnym aucie się trafiło. Teraz co tam się wydarzyło? Myślałem, czy klocki, czy tarcza. Klocki mi nie pasują, bo musiałyby być 2 uszkodzone w pudełku z 4 szt, tarcza natomiast wygląda, jakby w ogóle nie była poddana obróbce termicznej i jest zbyt miękka w stosunku do klocków. Nie wiem, czy ten materiał się hartuje, czy idzie tylko obrobione żeliwo? @jerseyAdmin wiesz coś o tym? bo zdaje się masz w genach obróbkę metali ;) Tarcza generalnie z bliska wygląda tak, że materiał na niej się ciągnął i pozadzierały się takie bruzdy, które wjechały w klocki. Będę chciał to reklamować, osobno tarcze i osobno klocki, bo jak uznają, to zwrot kosztów pójdzie za oba produkty, jednak muszę oddać cały komplet z dwoma tarczami i tym samym kupić kolejny zestaw, żeby na czymś jeździć. Co za pech.
Jest posunięcie w sprawie, o której wyżej pisałem. Dziś przyszła odpowiedź od producenta tarcz. Tarcza z wadliwego materiału, producent uznaje reklamację. Następnie w związku z wadliwą tarczą zostały uznane klocki. Zwracają mi za całość.
 
Mam pytanie do specjalisty w dziedzinie ewentualnie do kogoś kto na własną rękę wymianial niejednokrotnie tarcze i klocki w swoim samochodzie, ostatnio zmieniłem tarcze i klocki przód i tył w swojej f30 wszystko w miarę poszło sprawnie całe zaciski już były dość skorodowane ale doprowadziłem je do porządku w jednym kole z przodu klocek nie ściera tarczy cała swoją powierzchnią zostawia jakieś 4-5mm od krawędzie zew, czy to kwestia źle ułożonego klocka lub tarczy ? Wystarczy że po kilkuset km wszystko samo dojdzie do normy, przejechałem już około 200km?
Dodam że nie ma żadnych problemów z hamowaniem jest duża różnica na plus odnośnie starych hamulców...
 
Last edited:
@bcdrm Spokojnie, poczekaj jeszcze. Czasem trafia się partia klocków, gdzie przy krawędzi jest płytszy klocek i nie widać gołym okiem. Mogła też zostać odrobinka rdzy na wewnętrznej stronie pięści zacisku, która powoduje mniejsze dociśnięcie krawędzi klocka. Pojeździj, dotrze się.
 
Tak myślałem dzięki, najwyżej po ok. 1kkm jeśli się nie zmieni to rozbiore ponownie.
 
@bcdrm Spokojnie, poczekaj jeszcze. Czasem trafia się partia klocków,
Nie partia, tylko wada i to się nadaje do reklamacji, na osi tarcze muszą mieć idealne ślady. Po wymianie u siebie zawszę jadę na oskp sprawdzić jakość swojej pracy, ostatnio uzyskałem 2% nierównomierności na osi.
 
Back
Top