• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

I słusznie, bo to walka z wiatrakami, jak układ hamulcowy działa poprawnie to nie ma co się obrażać na piski, tylko następnym razem wybrać inne klocki. Tak na marginesie, niektóre sportowe potrafią hamować z piskiem jak pociąg towarowy ;)
 
Kupiłem juz z takimi klockami i tarczami a był do końca serwisowany w ASO Mazdy. Tarcze rantu nie mają a klocki prawie jak nowe. Zdziwił mnie fakt że zaczęły popiskiwać po 2 latach jazdy. Na zimnym układzie spoko później zaczyna. Nie lubię tego ale chyba trzeba się będzie polubić bo układ jest w 100 proc sprawny.

A może kupić jakieś podkładki albo taśmy na klocek ? Coś takiego kiedyś było.. w moich obecnych jest blaszka.
 
Możesz spróbować zastosować smar hamulcowy (np Brembo B-Quiet lub Textar Ceratec), tylko nikt nie da gwarancji, że zadziała, bo piski to wypadkowa działania mieszanki ciernej i płytki tłumiącej drgania.
 
Piszczenie jest wywołane przez wibracje klocka. Należy zastosować podkładki antywibracyjne (jeśli nie są dołączone do klocków) oraz smar (Ceratec jest ok) pomiędzy tłoczek/jarzmo a klocek. Czasami wystarczy sam smar.
 
Dobre i niedrogie są tarcze Metelli, a klocki to już kto co lubi
Czy warstwa ochronna na tych tarczach jest podobnej jakości do textara czy ate? Możesz coś więcej powiedzieć o samych tarczach po dłuższym użytkowaniu?
 
@miro nie widziałem tarcz ATE czy Textara, nie jestem w stanie określić jakiej jakości jest lakier. Mogę później zrobić zdjęcie jak wyglądają po czasie.

W połączeniu z klockami TRW hamulce są brzytwa.
 
@luckyboy Dzięki. Potrzebuję na tył do klocków SDT

Powłoka na Textar i Ate już po roku użytkowania ma małe ślady korozji ale ogólnie po kilku latach w garażowanym aucie (tarcze tył) nie są zjedzone dokumentnie, spełniają swoją rolę dość dobrze.

P.S. nie potrzebuję zdjęcia, zamawiam i przetestuję.
 
Last edited:
@miro te tarcze mają ok 2 lat
20220502_132838.jpeg
20220502_132547.jpeg
 
Ja pomimo że na tarczach od trw była ochronna warstwa to przed zamontowaniem polamowalem farba do zacisków. Rok minął i nic nie wychodzi.
 

Attachments

  • IMG_20210614_172639.jpg
    IMG_20210614_172639.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 137
  • IMG_20210614_172623.jpg
    IMG_20210614_172623.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 135
  • IMG_20210613_181711.jpg
    IMG_20210613_181711.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 140
  • IMG_20210613_183821.jpg
    IMG_20210613_183821.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 145
Piszczenie jest wywołane przez wibracje klocka. Należy zastosować podkładki antywibracyjne (jeśli nie są dołączone do klocków) oraz smar (Ceratec jest ok) pomiędzy tłoczek/jarzmo a klocek. Czasami wystarczy sam smar.
Lub zeszlifowac krawędź natarcia podmkątem 45⁰ fazke 4 mm.

Ja ufam w Zimermann sport , bo miałem i widzialem co potrafią .
Nie raz był hebel z 200km/h prawie do zera , zerkając w lusterko czy ktoś mi w tyl nie wjeżdża , to jaki zapas siły hamowania oferowaly jest nie do opisania . Inni już tancowali po pasie za mną, musialem odpuszczać by im zrobić placu, bo by mnie pukną .
Ciężka insignia diesel automat i w dodatku załadowana .
Powierzchnia antykorozyjna na całości perfekcyjna .


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
A tak wyglądają 6 letnie Textary. Montowane jakoś wiosna 2016r. ;) Krawedzie już podjedzone, ale mocowanie się trzyma ładnie, to tylko nalot rdzy jest, psikam czasem deironizerem i tarcza jak nowa :D
9a0b0f11d0736b027d71bb2ceafa869c.jpg


Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Potrzebuję zasięgnąć porady, fabryczne tarcze w moim Fordzie mają przejechane 73 tys. km, w tym czasie zużyłem 2 komplety klocków, zmierzyłem te tarcze suwmiarka i wychodzi mi że tarcze są zjedzone po 1 mm od wewnątrz i od zewnatrz, czyli łącznie 2 mm na tarcze. Czy jeszcze da radę na nich coś pojeździć?
 
Musisz sprawdzić minimalna grubość tarczy w katalogu ile jest dopuszczalna.

Co do piszczenia podczas delikatnego hamowania i tylko po rozgrzaniu to fabrycznie klocek jest podfrezowany więc myślę że to odpada. Po 2 latach jeżdżenia takie przypadki ? I tylko po rozgrzaniu.
W weekend przejechałem 60 km i cisza i gdzie tu logika ? Brak. Póki co jeździć obserwować:)
 
@orzeszpole - zależy od katalogu producenta. Prawdopodobnie możesz jeszcze jeździć, ale sprawdź. Ja mam nadal fabryczne tarcze i klocki, po 120000 km :D
 
Producenci właśnie określają minimalną grubość o 2 mm mniejszą od nowej tarczy. Mało kto tego przestrzega. Jest to właśnie 1mm na stronę.
 
Niekoniecznie, odpowiednie parametry powinny być w katalogu, a na pewno są wybite gdzieś na tarczy. Zależnie od tarczy to może być 2mm, 4mm, czasami 1mm (0,5 na stronę).
 
Dzięki uprzejmości kolegi @mozi21 dowiedzialem się, że w moim modelu graniczna dopuszczona przez producenta grubość tarczy to -2 mm, więc mieszczę się jeszcze w limicie, zatem zamontuje sobie te dziadowskie eko klocki Ferodo które podobno są tak miękkie ze można je zjechać w jeden dzień na torze i myślę że jakoś rok na tym setupie przetrzymam 😉
 
Ja mam na tyle w x5 jeszcze oryginalne tarcze (klocki drugie Hawk HPS 5.0). A jakoś w weekend wybiło 140 tys km. Skorodowane jakoś mega nie są
 
Lepiej wymieniać klocki niż tarcze. Kiedyś na miękkich klockach tarcze były "wieczne" , może z wyjątkiem Forda. Dziś tarcze zużywają się równo z klockami
 
Back
Top