• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Kevin88 to już druga firma o której słyszę i pierwszym montażu w Audi, Zimmerman wymieniali w pewnym sklepie z układami hamulcowymi.
 
To już chyba było kiedyś wrzucane - apropos klocków; na pierwszy montaż, kto jest producentem, oznaczenia, współczynnik tarcia itd. Nie najnowszy ale do celów poglądowych wystarczy.

 
Nie sugerowałbym się też argumentem, że jakiś producent robi na pierwszy montaż. Nawet kupując oryginał w ASO otrzymamy inny produkt niż to, na czym samochód wyjechał z fabryki. Każdy aftermarket, nawet od producenta robiącego na pierwszy montaż, będzie czym innym
Rzekłbym że nawet części z ASO to nie części z linii montażowej.
 
ASO Audi potrafi ściągnąć część z Australii do Polski...
 
Kończą mi się powoli klocki z przodu, używałem cały czas oryginalnych od Jaguara, to jakaś bardzo fajna ceramika robiona wg. etykiety przez Ate, ale na pewno nie mieszanka jak zwykły ate ceramic bo zachowuje się inaczej. Ponieważ ceny ASO ostatnio kompletnie wywaliły w kosmos, a z innych źródeł dostępność zła, więc szukam jakiejś mało pylącej alternatywy i myślałem o EBC Green, yellow nie chcę z racji ich krótkiej żywotności. Ktoś z może jeździł na Green i może podzielić się opinią?
 
Na pewno nie przez ATE, gdyż ATE nie produkuje i nie produkowała nigdy klocków. Ate tworzy układy hamulcowe.
 
@majki_88 jeśli szukasz ceramiki rzuć okiem na JURID White. Jak zauważył @Bochcio Ate na klocku z logo producenta auta oznacza producenta systemu hamulcowego, nie klocka. Odpowiednikiem ceramiki w EBC jest seria RED.
 
W HRV 2 klocki OEM to wlasnie Jurid .
Ja montuję Textara
3672a45fa435a3e573a3aba39f2a13d3.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Do tego samego pojazdu z tego samego rocznika (a nawet miesiąca) może być nawet kilku różnych dostawców wiec trudno tak naprawdę przesądza, że np. do Audi dostarcza Textar albo Brembo. Zresztą z olejami też jest tak, że niekoniecznie to co leje ASO to zalewane jest też w fabryce. I nie musi chodzić tu o sam konkretny olej ale dostawcę w ogóle. Petronas powiązany i powszechnie kojarzony z Mercedesem nie jest nie tylko jedynym ale z tego co wiem nawet głównym dostawcą środków na fabryczne zalanie.
 
Potrzebne klocki na przód do Corsy D 1.2 2014r. Opel posiada fabryczne tarcze. Co polecacie? Dotychczas zakładałem wszędzie Textara ale jak widzę w jakim stanie są w moim audi to chce czegoś innego. TRW? ATE?
 
@Kevin88 Ja jestem bardzo zadowolony z klocków ATE Ceramic. Mało pylą, zużywają się powoli ogólnie nie mogę narzekać. Zamontowane do zwykłych gładkich tarcz ATE 312mm w Touranie.

Na wiadomym portalu kupiłem z ciekawości oryginalne klocki na przód za 180zł komplet. Producent Jurid, logo BMW, pudełko lekko podniszczone ale numery i hologram wyglądają ok.
 

Attachments

  • 20220831_164525.jpg
    20220831_164525.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 72
Jeżeli chodzi o pylenie w tym przypadku sprawa mało istotna.
 
A co dzieje się z textarami
Post automatically merged:

Ja tam w większości trw mam pozakładane i nie nażekam choć trochę pylą ale to zn. Chamują😉
 
@Kevin88 zobacz na ofertę Metelli, są tanie i jak narazie założyłem w kilku autach, warte swoich pieniędzy. Szczególnie jeśli będą to klocki na "dojechanie" tarcz, bo następną wymianę raczej zrobisz już w komplecie.
 
Chyba metelli zakładał @luckyboy i narzekał że mu auto wogóle nie hamuje.

Ja mam na tylnej osi maxgear w jednym aucie i jest git ale to loteria.

TRW w innym i też git, droższe ale naprawdę ładna jakość wykonania i co ciekawe nie piszczą mimo zakładania na stare tarcze z sporym rantem.
 
Metelli mam klocki tył na Almerze, klocki przód na Citroenie i w 406 komplet tarcze + klocki tył. Wszędzie hamowanie bez zastrzeżeń, jedynie w Citroenie zdarzy się delikatny pisk w ostatniej fazie hamowania, ale klocki też były kładzione na stare tarcze więc mogło to mieć znaczenie.
 
@Kevin88 zerknij na ofertę Mintex.
 
Metelli to hit, zwykłe klocki do "dupowozów" są bardzo często z oznaczeniem GG - na ciepło i zimno świetny (praktycznie najwyższy, pomijając sintermetale) współczynnik tarcia,
a z mieszanką FT0620? dostajesz w cenie szjasu mieszankę z ferrodo DS perfomarnce, mistrzostwo

tak, od niedawna wrzuciłem na tył w 2 autach
 
Mintex to TMD friction, bardzo popularne w UK. W polsce lepiej wziaść textara, prawdopodbnie mieszaknki/skład klocka taki sam. Patrzyłem kiedyś do leona na klocki, miałe te same współczynniki.
 
Back
Top