• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Znane są Wam klocki polskiej firmy Tomex? Kupiłem se komplet na tył podczas likwidacji Norauto, chyba 20 czy 15zl zapłaciłem 😸
 
3 letnie tarcze Brembo lakierowane:
 

Attachments

  • IMG_20210417_154634.jpg
    IMG_20210417_154634.jpg
    4,8 MB · Odwiedzin: 258
  • IMG_20210417_154711.jpg
    IMG_20210417_154711.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 253
  • IMG_20210417_154745.jpg
    IMG_20210417_154745.jpg
    4,4 MB · Odwiedzin: 244
Wygląda na zwykłą farbę, jak w Zimmermannach. Być może się mylę.
Tak wygląda, coś lepszego to trzeba samemu zrobić, pytanie czy od nowości tarcz je piłować, czy nie przeczekać do gwarancji choćby i na pierwsze ogniska. Zasadne będzie poczekać, tak mi się wydaje.

Mam tarcze Zimmermann i po tygodniu postoju nie ma nawet tyci oznak, jednak wymiana była prawie 3 tygodnie temu dopiero.
Na czarnym później zauważysz rudą.

Jak za BMW nie przepadam, tak za takimi jak twoje E38 zerkam, spore bydle to jest i podoba mi się tył, linia kufra jest fajna. Czysta prosta linia, a oko kusi.
A w czym wam taka korozja przeszkadza.
Jeśli są znaczące różnice w tym, a cena podobna, to czemu nie brać tego pod uwagę.
 
Jak opisane sa tarcze brambo lakierowane jak je rozpoznac?
W aukcjiach brembo widze np: "Powierzchnia: pokryty"
Czy to znaczy ze to lakierowane?
Dobra znalazlem w do komunetacji na stronie producenta naprzyklad brembo.
 
Last edited:
W czym przeszkadza korozja? Co to za pytanie? W progach też ma mi nie przeszkadzać korozja?
Post automatically merged:


Poważnie? Rdza poza powierzchnią cierną?
Korozja na obszarze który nie jest zabezpieczony jest ok. Przypominam że to ma hamować a nie wyglądać. Skąd tarczy i materiałów jest taki a nie inny. Nie ma tam dodatku chromu który działa antykorozyjnie. Za to są dodatki które łatwo wchodzą w reakcje i zostaje korozja. Która jest powierzchniowa.
 
Odnośnie korozji, motocyklowe tarcze z stali nierdzewnej
 

Attachments

  • IMG_20210418_224710.jpg
    IMG_20210418_224710.jpg
    4,5 MB · Odwiedzin: 157
@Pablo666 - jest normalna. To wynika z właściwości żeliwa, a konkretnie jego wysokiej odporności na korozję. Jak pisał kolega wyżej na żeliwie pojawia się powierzchowny osad rdzy, ale ta nie wnika głębiej. Takie właściwości tego metalu. Pewnie dlatego, poza wysoką odpornością termiczną jest używany w produkcji tarcz hamulcowych.

Tak w ogóle to wyedytuj sobie stopkę żeby była zgodna z regulaminem.
 
U mnie hamulce jeszcze OEM w Hondzie pr,y 90 tys , ale ruda szaleje po zimie i soli że Szwabii .
Mięsa jeszcze 4 mm na klockach , sezon może rok ogarnę na nich .
Muszę zrobić ostatni przegląd to mi wyczyszczą zaciski .
Po soli rdzewieją , siedzi w porach żeliwa.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
IMG_20210506_184544.jpg

Post automatically merged:

Jest to komplet budżetowy Hart Premium, zakładany w listopadzie, zdjęcia wczoraj jak zmieniałem koła.
Moje malowanie tylnych tarcz epoksydem dużo lepiej się trzyma, w sumie już z 5 lat będzie.
Także najlepsza fabryczna powłoka to Brembo serii .11
Na korozję na powierzchni trącej nie patrzeć bo dzień wcześniej myłem koła przed wjazdem do garażu, stąd rdza.
 

Attachments

  • IMG_20210506_184345.jpg
    IMG_20210506_184345.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 163
  • IMG_20210506_184413.jpg
    IMG_20210506_184413.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 148
  • IMG_20210506_184356.jpg
    IMG_20210506_184356.jpg
    2,3 MB · Odwiedzin: 147
Last edited:
Widać okiem laika, że klocki przegrzewają tarczę, niebieskawy kolor..., chyba, że jazda na torze to normalne , jeśli jednak cywilna to tak być nie powinno , nigdy moje OEM Tak nie wyglądały

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Bo ja nie hamuję normalnie, często zejścia 200-50, a blisko domu mam nowiutki asfalcik i tam muszę z 200 zejść do zera (od razu napiszę że to jest teren nz między polami)
Musiałbyś widzieć tarcze po DS2500 tam to był fiolet..
 
Więc kup zestaw do półsportowej jazdy , A nie męczysz zwykle patelnie

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Koledzy czy ktoś ma doświadczenia z klockami black diamond predator fast road oraz stop tech street performance
Zamierzam je założyć z tylu .
 
Nazwy straszne !
Napisz do jakiego wozu i jaki styl jazdy potrzebujesz.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Do Audi allroad. Tam gdzie można to szybko po mieście tez dynamicznie .
 
Klocki Stop Tech , zastosowanie do OEM, do jazdy ulicznej, o niskiej zawartości pyłu to czystsze felgi , nie obciążają termicznie tarcz, posiadają podkładki wyciszające pracę .
Ich odpowiednik to ATE ceramiczne .
Tych Predator nie znam .
Stop tech produkuje też wersję sport
Kompozyty polimerowe z udziałem kevlaru , te raczej już do jazdy torowej.
Za połowę ceny kupisz, klocki Brembo , lub Ferrodo Premier eco-fiction.
Pomyśl tez o EBC Black stuff , są ciut wyżej od tych wymienionych , a nadal tańsze od Stop Tech

Parametry EBC są bardzo zacne, zwłaszcza EBC Green Stuff.

Jakbym miał wybierać w podobnej cenie Stop Tech i EBC Green to na bank biorę EBC.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Miałem predatory w hondzie accord. W porównaniu do seryjnych okładzin czuć różnice zwłaszcza po nagrzaniu. Zużycie na normalnym poziomie.
 
@MarcinM-Lbn
Z klockami które wymieniłeś nie miałem styczności ale mogę Ci polecić Galfer Sport HP 1050. Mam je u siebie na przodzie i w ciężkim aucie jakim jest Espace IV dają radę, a też lubię pojechać dynamiczniej. Zamówiłem ostatnio takie same na tył ale jeszcze czekam na dostawę.
 
Panowie
stosuje ktoś lub stosował klocki TRW DTEC czy jakoś tak, w jedym autku pewnie jakoś w wakacje będzie szykowała się wymiana klocków i tarcz z tyłu i natrafiłem na te TRW, tarcze będą zwykłe gładkie najprawdopodobniej też TRW bądź Textary (myslałem też o tarczach Ferodo ale z tego co widzę to one nie mają antykorozji na płaszczyznach przy okolicach piasty.)

Ktoś miał Dtec-a
 
Last edited:
Back
Top