• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

nie uwierzę ze ktoś jeździ na trybie manualnym i sam redukuje biegi
Ja tak robię jak mam większą prędkość i kawałek do zatrzymania. Ale już niedługo, następnie będzie już automat.
 
Ale mi kolego właśnie o automat chodziło. Bo w manualu hamowanie silnikiem to podstawa 😉
 
Panowie jak byłem młodszy i bardziej narwany to jak usłyszałem słowo automat w samochodzie ....to syf, brak kontroli nad autem , nie jestem niedołężny umiem zmieniać biegi napewno lepiej niż automat .... automat to ZŁO!!!
Minęło kilka lat kupiłem nowy samochód z automatem(namówiony zostałem) i co zmiana poglądów nigdy więcej manualnej skrzyni , nie będę się męczyć, cenie komfort, można wiele rzeczy zrobić w tym czasie innych, większe bezpieczeństwo itp
To już 3 auto z automatem w każdym dopłacałem za manetki i uwierzcie można na palach 1 ręki policzyć ile razy z tej opcji skorzystałem . W ubiegłym roku żona jak będziesz mi kupował nowy samochód to ma być z automatem !!!! i co pozamiatane ;) Sorry ale nie wrócę do manuala
 
Ja też drugie z rzędu automat i lubię to 😉 choć manual np w pracy czy aucie kobiety mi nie przeszkadza. Podsumowujac kupując brałbym znowu, po raz trzeci automat ale jeździć lubię tym i tym. BTW mój ojciec zawsze się śmiał że samochód z automatem to "wózek inwalidzki". Sam teraz od 3 lat ma automat 😂😂
 
Co do "automatów", to zupełnie inną skrzynią jest klasyczny automat na sprzęgle hudrokinetycznym a zupełnie inną DGS, MCP czy inne zautomatyzowane skrzynie mechaniczne - sprowadzanie wszystkich rodzajów skrzyń do "automatu" to absurd.
Co by było na temat - inaczej hamuje się silnikiem w skrzyni zautomatyzowanej a inaczej w skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Jak jeździłem ze skrzynią MCP, to łopatki mi mega pomagały. Teraz jeżdżąc hydrokinetykiem trybu manualnego prawie nie używam.
 
Mam takie pytanie, Czy można jeździć z urwanym odpowietrznikiem, jeżeli z nie wycieka z niego płyn ?
 
A niemożna go wykręcić są przecież specjalne wykretaki. Teraz nie cieknie ale gorzej jak zacznie i okaże się że hamulców zabraknie
 
2 używałem dało radę. Ale super ciśnienia nie zrobi. Ja i tak potem zrobiłem odpowietrzenie komputerem.
 
Panowie, proszę o pomoc w takowej sprawie. Potrzebuję kupić śruby mocujące tarcze hamulcowe i śruby mocujące wsporniki (jarzma) hamulców. Trochę już szukam, ale nieskutecznie. Czy możecie polecić jakiś sklep internetowy, gdzie można takie śruby kupić?

- 16 śrub z łbem płaskim, krzyżak, 6x14, są to śruby ustalające tarcze hamulcowe,

- 8 śrub z łbem kołnierzowym, 10x30, na klucz 14mm, są to śruby trzymające wspornik zacisku hamulca,

- 8 śrub z łbem kołnierzowym, 12x21, są to również śruby trzymające wspornik zacisku hamulca,
 
Czasem nie opłaca sie kombinować i śrubę można kupić w ASO
A do jakiego to auta ?
Mam gdzieś śruby od jarzma tylko musiałbym zmierzyć czy podejdą.
 
Jak jesteś z Warszawy to mogę polecić sklep stacjonarny. Ewentualnie zapytaj w IC
 
Śruby trzymające tarcze bez problemu kupisz w dobrym sklepie metalowym. Z kołnierzowymi będzie trochę zachodu bo malo który sklep to ma. Musisz też znać skok gwintu . Że tak zapytam czemu szukasz tych śrub? Zjechane gwinty, łby? Generalnie śruby kupowane po wymiarach w sklepach metalowych będą gorszej jakości niż stare w dobrym stanie albo kupione w aso tylko tam czasami mają takie ceny .....
 
Zjechany łeb w jednej. Więc wolę już wymienić wszystkie. A jestem przyzwyczajony, że przy remontach maszyn wymienia się elementy zlączne i/lub normaila. Auto ma 15 lat. Fajnie jakby te do mocowania jarzm były klasy 10.9. Ewentualnie kupię jarzma po regeneracji ze śrubami.
 
Back
Top