• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Bodex zależy to też od sprawności układu i od danego modelu auta. Trzeba też wziąć pod uwagę że tarcze były zakładane w 2019 a mamy prawie 2023r. Dodatkowo różna jest technika jazdy oraz to gdzie się jeździ, jak dużo trasy to po 90tys tarcze jak nowe będą, a jak po mieście to będą wyglądały jeszcze gorzej.
 
@Kuba Jest kilku userów na forum którzy "wszystko" mają lepsze 😉

Przy zmianie opon zerknąłem na grubość klocków i wewnętrzne nie wyglądają zbyt optymistycznie jak na niecałe 53kkm. Jakieś 4mm. Po zimie będzie trzeba wymienić myślę, że same klocki tarcze wyglądają na oko ok ale nie zmierzylem grubości. Na przeglądzie w ASO miesiąc temu nawet się o tym nie zajaknęli.

20221026_102333.jpg
 
@soszo ,
Klocki mają średnio 7 mm okładziny ciernej, 1-2 mm to graniczna do wymiany. Skoro 3 mm zużyłeś w 53 tys km, to 1 mm starcza na 17 666 km .
Skoro masz 4 mm to jeszcze 3 mm do wyjechania, czyli kolejne 50 tys km.
Po co wyrzucać dobre fabryczne części ?
Zmienisz na wiosnę ale nie na tą co nadchodzi .

@Kuba

Moja Honda z 2018r. Fakt duzo autostrad , ale używam też głowy i sporo hamowania silnikiem.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Tarcze nie mają rantu, może to tylko tak na zdjęciu wygląda, bo jest ewidentne miejsce przerwy między miejscem tarcia tracza-klocek a powłoką na reszcie tarczy. Zestaw na tyle docierał się z 2 tkm. Auto używane na dojazdy do pracy 35 km w jedną stronę.
Bodex pochwal się jak wygląda tarcza w Hondzie, ciekaw jestem.
 
Bardzo proszę, zamontowane już Textary .
Przebieg 125 tys km
Tarcze mierzyłem , mają 0.4 mm do grubości minimalnej.

Na tylnych rowy , bo w ASO się wygadali że smarują zacisk grafitowym i zimą sól i woda , skorodowały prowadnice i zamarzły , a potem skorodowały tarcze i jak już się dotarly to są rowy.
Działają to zostawiłem, w przyszłym roku wymienię na textary.
ea4d9145d40967ab5ca6d81ef064f8b2.jpg


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Klocki mają średnio 7 mm okładziny ciernej
Nowe klocki mają wg opisu 16-17mm czyli okładziny jakies 10-11mm okładziny. Wygląda mi na to że grubość okładziny u mnie jest nawet mniejsza od grubości blachy. Dla mnie rok (13kkm) to góra dla życia tych klocków. Na wiosnę ocenię, porównam, zdecyduję czy już czy jeszcze pół roku.
 
@soszo to Hyundai? U mnie w I30 jak kupiłem z przebiegiem 60 tkm, to tarły już te blaszki akustyczne, że klocek z przodu się kończy. Także chyba taka żywotność ich... Pewnie będziesz słyszał ich koniec 😉
ASO do mojego za komplet klocków na przód krzyknęło 400 zł, kupiłem sam Bosch za 90 zł.
Tarcza miała delikatny rant, więc przy następnej wymianie będzie komplet do roboty.
 
@Szuiram76 obydwie propozycje są dobre. Ciekawostka, w europie 99% aut osobowych jest fabrycznie wyposażonych w klocki organiczne, w US 99% w ceramiczne.
Takie tam pitu pitu o klockach i tarczach.
 
E tam ..... Ja mam jeszcze fabryczne tarcze z tyłu... A przebieg auta jakieś 153 tyś km. Komputer pokazuje że jeszcze 38 tys na tylnych do wymiany.
 
. Ciekawostka, w europie 99% aut osobowych jest fabrycznie wyposażonych w klocki organiczne, w US 99% w ceramiczne.
Skąd to wiadomo?
 
@Bodex
Chyba smar ceramiczny do hamulców od K2 jest czarny więc nie koniecznie każdy "czarny" to od razu musi być zwykły grafitowy. Ale to prawda, też zauważyłem że "czarne" się potrafią paskudnie zapiec. Najważniejsze, aby gumki nie spuchły.
Na prowadnice najlepiej dawać smar do tłoczków hamulcowych dobrej jakości (np. ate bremszylinder-paste) i wszystko działa jak trzeba.

Zresztą warto dwa razy do roku (przed i po zimie) sobie zrobić serwis/oględziny czyli rozebrać, poczyścić, przesmarować jeśli trzeba.
A, często wygląda niestety tak, że latami nikt nie zagląda, a potem zrzuca się problem na mechanika. I co drugie auto które wjeżdża na warsztat to bez młota i palnika nie podchodź, od razu remont generalny potrzebny. I najlepiej za darmo.
 
@denton88

ATE Bremszykinderpaste = pasta do cylinderków hamulcowych.
Ten daje się pod gumki cylinderków.
ATE Plastilube. Ten daje się na prowadnice.
Serwis ASO AB2 robil w lipcu, a w Grudniu zamarzły bo zamiast Plastilube był smar grafitowy.
Honda co wymiane okeju wg wskazan kompa , okolo 18 tys km lub co roku zaleca AB2 , a w tym czyszczenie hamulców.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Plastilube już tylko do prowadnic klocków, kilka lat temu zmienili skład i ten środek jest agresywny dla elementów gumowych. ;)
Swoją drogą używałem tego ostatnio jak smarowałem prowadnice amortyzatorów w pralce :p lepsze niż wazelina techniczna
 
Z tego powodu używam trzech różnych.

Bremszylinderpaste do gumek tłoczków
Plastilube przylgnie klocków i jarzma
Textar Ceratec do prowadnic zacisku (metal/metal)
 
Hamowanie abrazyjne vs hamowanie adhezyjne; rodzaje klocków.

 
Wkrótce czeka mnie wymiana klocków przednich w X1 E84. Jakie klocki mało pylące, jazda głównie miejska polecacie? Oryginalne bodajże dostarczał Jurid, więc zastanawiam się nad Jurid White. Druga prośba, czy możecie polecić sklep online oprócz Intercars, gdzie kupię na 100% oryginalne klocki, tarcze w przyzwoitych cenach. Pytam ponieważ znalazłem klocki BMW na Alle.. w cenie 180zł. Obawiam się jednak w tej cenie to będą prawie na pewno podróby. Jednak oglądając zdjęcia na moje laickie oko wyglądają jak oryginały, więc wole nie ryzykować i zakupić od pewnego sprzedawcy.
 
@bobwoj bez pylenia nie ma dobrego hamowania, twardy klocek hamulcowy nie da dobrego opóźnienia hamowania, będziesz miał zwalniacze zamiast hamulców
 
@bobwoj bez pylenia nie ma dobrego hamowania, twardy klocek hamulcowy nie da dobrego opóźnienia hamowania, będziesz miał zwalniacze zamiast hamulców
Sadze, hasze, popioły jako wypełniacze taniej lini klockow .
Znikną wraz z normą 7.
Mi textary mniej pylą niż OEM Hondy vel jurid . Hondy piszczały i dwa razy mocniej pyliły i tyle z twojej teorii.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Klocki, które dobrze hamującą pylą, im lepiej hamują tym bardziej pylą, to że tanie klocki mogą "nie hamować" i pylić nic tu nie zmienia.

Poza tym jest zaobserwowałem ciekawą zależność, im klocek bardziej zużyty, tym bardziej pyli
 
Back
Top