jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Shell Helix Ultra 0W-20 API SP
Analiza ufundowana przez @R70 , @jerseyAdmin , @orzeszpole , @kusy.patryk , @Lo-buz , @imć , @Boguś oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy dostarczył @kusy.patryk . Dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Norma API SP wprowadza odmienne podejście do formułowania olejów w zakresie pakietu odpowiadającego za "własności myjące". W porównaniu choćby z API SN Plus, zmieniono proporcje dodatków bazujących na Ca/Mg. W starszych formulacjach ilość zw Ca oscylowała w okolicy 1200-1500ppm (w zależności od oleju). API SP obniża ilość Ca do poziomu poniżej 1000ppm, co wydatnie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI. Metaliczne dodatki przeciwzużyciowe oparte są tradycyjny zw cynku i fosforu wspomagany prawdopodobnie o bor w ilości około 120ppm.
Porównując z analizą drugiego oleju tej firmy z normą ACEA C5 w lepkości 0W-20 (AR-L) widać, że Shell stosuje dwa różne przepisy, a nie tylko modyfikację starego.
Właściwości fizyko-chemiczne w normie dla tej lepkości oraz klasy jakości. Uwagę zwraca wyższe utlenienie. Normalnie w nowym oleju wskazuje na zawartość estrów, tutaj jednak sądzimy że olej mógł zareagować z tlenem z powietrza, ponieważ wysłana próbka była "resztką" z wcześniejszej wymiany. Utlenienie może również pochodzić od jakiegoś dodatku z pakietu, który zwiera związki estrowe dające taki efekt. Niemniej jednak parametr nie wskazuje na nieprawidłowość.
Jeżeli ktoś szuka oleju ACEA C5 w tej lepkości, oferta oleju 0W-20 SP jest to propozycja świeżej formulacji spełniającej wymagania najnowszej normy, która wymaga spełnienia większej ilości, nowszych testów silnikowych.
Analiza ufundowana przez @R70 , @jerseyAdmin , @orzeszpole , @kusy.patryk , @Lo-buz , @imć , @Boguś oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.
Olej do analizy dostarczył @kusy.patryk . Dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C5
- API SP
Shell Helix Ultra SP 0W-20 | Shell Australia
Fully synthetic motor oil – Tailored to meet engine manufacturers’ special requirements.
www.shell.com.au
Opis:
Norma API SP wprowadza odmienne podejście do formułowania olejów w zakresie pakietu odpowiadającego za "własności myjące". W porównaniu choćby z API SN Plus, zmieniono proporcje dodatków bazujących na Ca/Mg. W starszych formulacjach ilość zw Ca oscylowała w okolicy 1200-1500ppm (w zależności od oleju). API SP obniża ilość Ca do poziomu poniżej 1000ppm, co wydatnie zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI. Metaliczne dodatki przeciwzużyciowe oparte są tradycyjny zw cynku i fosforu wspomagany prawdopodobnie o bor w ilości około 120ppm.
Porównując z analizą drugiego oleju tej firmy z normą ACEA C5 w lepkości 0W-20 (AR-L) widać, że Shell stosuje dwa różne przepisy, a nie tylko modyfikację starego.
Właściwości fizyko-chemiczne w normie dla tej lepkości oraz klasy jakości. Uwagę zwraca wyższe utlenienie. Normalnie w nowym oleju wskazuje na zawartość estrów, tutaj jednak sądzimy że olej mógł zareagować z tlenem z powietrza, ponieważ wysłana próbka była "resztką" z wcześniejszej wymiany. Utlenienie może również pochodzić od jakiegoś dodatku z pakietu, który zwiera związki estrowe dające taki efekt. Niemniej jednak parametr nie wskazuje na nieprawidłowość.
Jeżeli ktoś szuka oleju ACEA C5 w tej lepkości, oferta oleju 0W-20 SP jest to propozycja świeżej formulacji spełniającej wymagania najnowszej normy, która wymaga spełnienia większej ilości, nowszych testów silnikowych.
Last edited: