• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra AR-L 0W-20

wszystko o produkatach Shell
@jerseyAdmin no właśnie jest nieco odwrotnie z tym dźwiękiem. W/g nagrania które sobie odsłuchałem z wideorejestratora po starcie silnika kiedy jego dźwięk jest już normalny na 0W20 jest nieco głośniej, więcej wysokich tonów, bardziej sucho, twardo. Ale nie jest to coś co przeszkadza, choć wyciszenie pracy tego silnikacz w Espace jest na bardzo dobrym poziomie.

Co do samego AR-L 0W20 to jak wróci do oficjalnej dystrybucji i jeżeli będę kontynuować użytkowanie 0W20 (raczej tak), to kupię na pewno, aby zobaczyć 'jak mi leży'. Generalnie moim celem jest mieć jeden olej do Espace'a i Dacii, i tego używać - tak jak w Alfa Romeo. Gdyby nie wątek na temat 0W20 to bym użytkował dalej Shell AR-L RN17... teraz eksperymenty, ale cel ten sam. One to rule them all 😁
 
Intuicja (która jednak często zawodzi ;) )podpowiadała mi że olej o wyższej gęstości bardziej tłumi, niż ten olej o niższej gęstości - co by się zgadzało w Twoją @imć obserwacją.
U mnie zaraz po zalaniu usłyszałem troszkę inny, jakby mniej stłumiony odgłos silnika - ale to benzyna - słychać tylko obok samochodu, wewnątrz nie ma różnicy. Poza tym wtryskiwacze LPG są 1.0tce zagłuszą wszystko ;) Kiedy myślałem o dodatkach do LPG to głównie żeby zniwelować ich hałas ;) Kiedy nie gra radio, nawet w kabinie je słychać...
 
Metal jest gęstszy niż np. pianka, a pianka tłumi lepiej :)

Co nie znaczy, że w każdym silniku i nie każdy mniej lepki olej będzie tłumił lepiej bo niekoniecznie musi być rzadszy ;)
 
@jerseyAdmin ; tak jak napisałem - intuicja bywa zawodna. Jak za kierownicą - zachowania wyuczone są w sytuacjach krytycznych znaczne lepsze niż te wynikają z intuicji ;)
 
Pytanie:
Zakładam interwał przy moim spokojnym trybie eksploatacji - 15tyś. Kiedy robić analizę przepracowanego ? po 10tyś czy 12tyś ?
Czy po całych 15tyś ? Teoretycznie po 10tyś będę widział żeby zmienić wcześniej, jeśli założenie było błędne. Ale jeśli olej się okaże ok, to trudno będzie szacować czy przez całe następne 5 tyś tak będzie. Jak sądzicie ?
 
12. Najłatwiej będzie stwierdzić, czy skrócić, czy wydłużyć, czy jest na styk.
 
dzięki za pomoc :)
Czyli jestem na półmetku. Coś za szybko ostatnio tych kilometrów przybywa... analiza będzie pewnie zlecona do końca roku :/
Mam nadzieję że przełoży się to wreszcie na kasę...
 
Na portalu na A olej w promocyjnej cenie 35zł/l
 
zajrzałem dziś i u dystrybutora 47,19 :/
Ale jak widać olej wrócił do dystrybucji, więc tak jak podejrzewałem niedobory były przejściowe :)
 
Możesz dać linka ? Bo coś nie widzę ?
 
Last edited by a moderator:
@R70

w szukajce na portalu wpisz ar-l 0w20 i pojawi się ;)
 
Ano. 47pln. Robią inflację gdzie się da. RN17 kosztuje 55,71pln. Kupowałem 10 miesięcy temu za 40,76pln.
 
Właśnie kupiłem analizę i jutro wysyłam próbkę do analizy po przepracowaniu 12250km :)
 
I bardzo dobrze :) Ja czekam na VOA Yacco RN17FE i UOA Shella RN17 (dCi). Jutro jadę po 200ml Elfa RN-Tech 0W20 który dostałem w ramach EasyService. Potem robię VOA Elfa, UOA Yacco i Shella RN17 (TCe).
 
Dziś pierwsze poważne, nocne mrozy - rano było -14stC na termometrze domowym i -15stC w dusterze. Samochód na dworze, poważnie wychłodzony ;)
Pierwszy raz odpaliłem silnik zalany 0w20 w takich warunkach i... natychmiast pracuje jakby chwilę temu był zgaszony; równo, cicho, miękko. Odpalił oczywiście natychmiast. Na fabrycznym oleju (chyba 5w30) też ładnie odpalał, ale przy -10 czy -15stC słychać było że pierwszy rozruch jest inny niż w temp. dodatnich - teraz naprawdę tego się nie czuje.
Być może to efekt placebo, ale chyba nie bo samochodu "po sąsiedzku" akustycznie i szybkością kręcenia rozrusznika (tak wiem że to kwestia aku, ale oporów wewnętrznych jednostki także) sygnalizowały że jest zimniej niż do tej pory.
 
Dziś pierwsze poważne, nocne mrozy - rano było -14stC na termometrze domowym i -15stC w dusterze. Samochód na dworze, poważnie wychłodzony ;)
Pierwszy raz odpaliłem silnik zalany 0w20 w takich warunkach i... natychmiast pracuje jakby chwilę temu był zgaszony; równo, cicho, miękko. Odpalił
Mój tak samo, 23 letni z przebiegiem 300k i na 10W40... Ahh
 
No to pozazdrościć - u mnie pozostałe samochodu na 5w40 odpalają jednak po takiej notce gorzej.
Fiat 1.3Jtd na 5w30 "najbrzydziej" startował przy takich mrozikach. Może powinienem go zalać 10w40 ?
 
Back
Top