• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra ECT C3 5W30

wszystko o produkatach Shell
Czyżby od 2017 roku coś się zmieniło z ECT C3? W Rosyjskiej analizie są spore rozjazdy w KV40 i VI w porównaniu z naszą, aż jakoś tak za kolorowo to wygląda :)
 
Może kwestia labu. W tds VI jest 174
 
Pewności nigdy mieć nie będziemy :) sporo zmiennych jest. Ale coś tam już wiemy i chyba lepsze to niż nie wiedzieć nic :)
 
To by zaburzało całą teorię napisu Pure Plus na denku tłoka.
Rosjanie bez przekonania ale jednak wskazują na GTL
Znowu w przypadku HX8 ECT 5W30 masz "Active Cleansing" i też wg. Rosjan jest tam GTL+HC, w ogóle ten HX8 wypadł moim zdaniem dużo ciekawiej, niż Ultra, zobacz chociażby na t.zapłonu HX8=245; Ultra=236, tak samo t.płynięcia HX8=-57; Ultra=-44, do tego znacznie niższy KV40 w przypadku HX8...niby olej z półki niżej, a wygląda bardziej na GTL, niż Ultra, od którego się GTL oczekuje ;).
 
Do tego jeszcze HX8 ma sporo boru ponad 500 ppm. Spelnia wymagania vw 504/507

Co do tej temperatury płynięcia to Rosjanie też czasem mogą się pomylić. W tds jest -45st.
 
Last edited:
Wracając do analizy oleju. W zasadzie, gdyby nie zawartość boru, to lepkości i VI wyglądają jak w ECT C2/C3 0W30 :).
 
Czy można po tej analizie stwierdzić jakie ma HTHS? Jestem w tym totalnie zielony.
 
Back
Top