• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30

wszystko o produkatach Shell

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30

Analiza ufundowana przez @qba37_oldschool , @imć , @MarcinM-Lbn , @Uriziel , @KamilJB , @orzeszpole . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA C3
Aprobaty:
  • Renault RN17
Strona oleju:


View attachment 11504
shell-pro-ar-l-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi SAE J300 dla lepkości 5W-30. Lepkość w 100 stopniach jest w zasadzie na granicy normy
  • VI (indeks lepkości) 173. Normalny, zapewni odpowiednią ochronę silnika w szerokim spektrum temperatur
  • Pakiet dodatków standardowy dla normy C3. Dodatki metaliczne w niebyt dużej ilości. Bor i molibden jako dodatki uniwersalne, praktyczny brak magnezu co może oznaczać problemy w wypadku zastosowania w silnikach narażonych na LSPI. Wapń, fosfor i cynk standardowo. Niewielkie ilości niestandardowych metali jak antymon czy sód mogą świadczyć o obecności zaawansowanych dodatków, ale mogą być także pochodną procesu technologicznego
  • TBN 9,7 jest bardzo wysoki, norma dla olejów C3 wymaga 6 albo więcej. Olej zapewni ponadprzeciętną zdolność neutralizacji kwaśnych produktów spalania
Baza:
MSDS wykazuje na mieszanię której dużą częścią jest GTL.

Podsumowanie:
Olej jest standardowym przykładem produktu Shella - dane z analizy zgadzają się z kartą co pozwala ocenić produkcję jako bardzo stabilną bez nieoczekiwanych zmian. Parametry typowe dla normy C3, nie wyróżnia się w żaden sposób. W porównaniu do ECT receptura jest odrobinę bogatsza, zwłaszcza w bor i molibden.

Olej można śmiało polecić do samochodów koncernu Renault wymagających normy RN17 oraz wszystkich silników których instrukcja wskazuje na konieczność użycia oleju z normą ACEA C3 w lepkości 5W-30. Jednocześnie, ze względu na brak deklaracja wypełnienia norm API raczej nie polecamy do samochodów sprowadzanych z USA.
 
Olej wypada lepiej niż RN17 Castrol w podstawowej analizie.

Czekamy jeszcze na Motula :)
 
Trudno powiedzieć, ale za bardzo bym się LPG nie przejmował.
 
@qba37_oldschool mogę zrobić uoa jak będę zmieniać olej w wozidełku żony...
 
Jest szansa na foto z mrożenia?
 
Moje pierwsze podejście do mrożenia (60ml):

Przed i po 12h w -18:

Capture.JPG
Capture2.JPG


Dolać więcej?
 
Jest różnica. Jeszcze film by się przydało zrobić, bo olej minimalnie stracił swoją płynność po wizycie w zamrażarce.

I teraz mam zagwozdkę, bo wymiana się zbliża w Espace i czy lać to (bo jednak CSS i MRV ma niższe niż np Ravenol 0W20), czy robić przymiarkę już do jakiegoś nowego, nieznanego mi, nie testowanego 0W20. Z Easy Service będzie na pewno GTX 0W20, bo jakoś zależy mi na szybszym rozprowadzeniu oleju na zimnym.
 
ja przed zimą będę zalewał do Dacii tego Shella bo już jest kupiony i leży w garażu, natomiast na kolejny interwał kupuję najprawdopodobniej Shell 0w20 API SP. Samochód już będzie po gwarancji, olewam zatem normę RN i ujednolicę sobie olej, bo taki sam teraz będę zalewał też do Forda.
 
I po 28h w -18C (w tym samym oświetleniu co pierwsza fotka. Fotka z mrożenia 12h była w sztucznym świetle).
Capture3.JPG


Nagrałem też video. Czekam, aż się rozmrozi dla porównania.

@orzeszpole u mnie to odpada, bo musiałbym zalać Selenię 0W30 C2 do Reno. Nie, że to zły olej, ale Reno są na gwarancji, więc nie widzę sensu mieszać. Do Dacii idzie 0W20 przy najbliższej okazji. Nie wiem tylko jeszcze jaki :) i czy też go lać do Espace'a.
 
wydaje się bardzo klarowny, o wiele bardziej niż inne oleje
 
wydaje się bardzo klarowny, o wiele bardziej niż inne oleje

I to jest zgodne z moim oczekiwaniem. Dlatego się na niego zdecydowałem kiedy szukałem oleju na pierwszą wymianę do Espace'a i na drugą do Sandero. A potem przeczytałem wątek 'dlaczego stosujemy oleje o niskich lepkościach?' i nic już nie było takie jak przedtem 😉
 
ja też będę schodził z lepkości 5w30 na 0w20 w Dacii, ale kontrolnie będę robił analizy i jak by coś nie grało to wrócę na 5w30. Tak więc dobrze jest mieć rozeznanie w różnych lepkościach.
 
Ja właśnie zmieniłem Elfa 5w30 na tego Shella 5w30 RN 17 . Na Elfie miałem 3 wymiany co Ok 10 tys .
Pierwsze wrażenia na plus dla Shella . Zdecydowanie bardziej miękki start bez metalicznych odgłosów pracy charakterystycznych dla silnika 1.33TCe .
Akustycznie silnik lepiej pracuje niż na Elfie. Słychać to na zewnątrz jak i przy mocnym przyspieszaniu w środku . To kolejny Shell w Renault bo 1.2 TCe jest zalany kolejny raz 0w40 i bardzo dobrze z nim się dogaduje 😉
 
Na dniach zlewam AR-La z diesla. Za parę tygodni będzie z kosiarki z LPG.

W dieslu nie zauważyłem akustycznie zmian pomiędzy olejem fabrycznym a AR-Lem. Ale może to dlatego, że w środku ten 2.0 dCi jest najkulturalniejszym dieslem jakim jeździłem (a były chyba wszystkie te istotniejsze na rynku).
 
Przy 4800 km wczoraj w Dusterze 1.0TCE + LPG z kolegą wymieniliśmy fabryczny olej na Shella. Dziś rano mi napisał:

,,Powiem Ci, że inaczej chodzi mam wrażenie albo to placebo"

Wjechał oryginalny filtr oleju, oryginalny oring. Wszystko ładnie wyczyszczone płynem do hamulców, ASO się nie kapnie 🤫😁
 

Attachments

  • received_1351498568710567.jpeg
    received_1351498568710567.jpeg
    99,1 KB · Odwiedzin: 244
  • received_3384250678472123.jpeg
    received_3384250678472123.jpeg
    142,8 KB · Odwiedzin: 237
Back
Top