• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Accord 8 2.4 i-VTEC 201 KM + LPG

bolinio3

Nowy użytkownik
Samochód
Honda Accord 8 2.4 201KM
Marka samochodu
Honda Accord 8
Budżet/ile litrów
250 zł / 5L
Styl jazdy
Silnik
2.4 i-VTEC 201 KM
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5 SAE: 0W-20, 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40
Jaki olej masz obecnie
Castrol 5W30 Edge C3
Cześć wszystkim,
Od tygodnia jestem posiadaczem w/w auta, i stoję przed wyborem oleju. Ogólnie auto będzie użytkowane w mieście 70%, trasa 30%. Parkowany pod chmurką więc start z zimnego silnika. Raz w miesiącu krótsza trasa 500-600 km, 2 razy w roku wyjazd za granicę Niemcy tam i z powrotem około 3000 km (auto zapakowane, 2-3 os.). Autostrada 140-160 km/h lubię wcisnąć gaz.

Historia przebiegu z książki serwisowej:
Data rejestracji pierwszej za granicą 26.03.2010
01. 10 696 tys. km 14.03.2011
02. 25 035 tys. km 07.03.2012 [+14 339 tys. km]
03. 30 025 tys. km 18.03.2013 [ +4 990 tys. km]
04. 34 878 tys. km 20.02.2014 [ +4 853 tys. km]
05. 43 893 tys. km 03.02.2015 [ +9 015 tys. km]
06. 58 574 tys. km 31.03.2016 [+14 681 tys. km]
07. 68 630 tys. km 26.04.2017 [+10 056 tys. km]
08. 78 507 tys. km 28.02.2018 [ +9 877 tys. km]
09. 94 832 tys. km 08.02.2019 [+16 325 tys. km]
10. 112 966 tys. km 30.01.2020 [+18 134 tys. km]
11. 128 466 tys. km 17.10.2021 [+15 500 tys. km]
12. 144 791 tys. km 11.06.2021 [+16 325 tys. km]

Obecnie jest 156 000 tys. km na liczniku. Pochodzi ze Szwajcarii, właściciel napisał że było to auto letnie. Obecnie wlany jest 5W30 Castrol Edge C3. Napisał jeszcze tak "5w30 c3, ale to nie jest duża różnica, czy LL czy C3"

Dodatkowo planuję montaż instalacji LPG.
Serwis olejowy będę robił co 10 tys. km
Rocznie około 12-15 tys. km

Zastanawiam się czy zostać przy obecnym 5W30, czy bardziej 0w30 albo 0w40, ale wolę 0w bo zimy pochodzę z południa Polski (Bieszczady). Wydaje mi się że 0W będzie lepszy na rozruch zimnego silnika. Ogólnie obecny olej ma normę ACEA C3, nie wiem czy taki tutaj może być czy nie, skoro norma jest ACEA A3/B3 lub ACEA A5/B5

Niektórzy co mają taki silnik używają nawet 0W20.

Zastanawiam się nad:
- Millers EE Performance 0W30 5L
lub
- Meguin Super Leichtlauf Multisynth SAE 0W-30 5L 6301

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, siedzę od paru dni przeglądam Internet ale to tylko przecież olej.
 
Meguin jak najbardziej spoko, Castrol, którego masz obecnie, też nie jest złym olejem.

Ode mnie, jeżeli chcesz 0W40, bardzo dobrym olejem jest Mobil1 FS 0W40. W olejach 0W30, w normie A5/B5, fajną oliwą jest Shell Helix Ultra A5/B5 0W30, olej na bazach GTL, bardzo niska temp. płynięcia (ponad -60 stopni) i jak na A5/B5 przystało, niski CCS, typowo pod srogie zimy naprawdę fajna opcja.
Ogólnie tak, A5/B5 można by zastąpić normą C2, A3/B3-4 normą C3, ale nie mając GPF, został bym osobiście przy FullSAPS A3/B3, A3/B4, A5/B5, jasne, że oleje C są pewnie nowocześniejsze, ale jednak przy konstrukcjach, które takich olei nie przewidują, wolał bym mieć nie wykastrowany z części ZDDP olej :).
 
To chyba sobie odpuszczę tego Meguin i Millers. Nie wiem czemu jakoś nie przemawia za mną ta marka Meguin (lałem kiedyś do Golfa LiquiMoly a oni chyba mają 100% udziałów w Meguin), natomiast Millers jest bardzo drogi. A jak wypadają Meguin i Millers na tle Mobile 1 FS 0W40 i Shell Helix Ultra A5/B5 0W30?
Na allegro można bezpiecznie kupić olej czy lepiej szukać gdzieś indziej?
 
Mobil1 FS 0W40 to pierwszy wybór dla, np. Nissana GT-R, Exxon to największy gracz na rynku, produkują swoje bazy, mają swoje pakiety dodatków, to jest już topowa liga, jeżeli o oleje chodzi.
Millers? Patrząc po ostatniej analizie Millers EE Performance 5W-30 C3, to nic specjalnego sobą nie reprezentuje, ot zwykły HC z jakąś szczyptą IV grupy.
Shell to typowe A5/B5, tyle że na dobrych bazach (GTL) z dodatkiem Mo. Powiedział bym, że to taka Fordowska Formula F na bazach GTL ;).
Co do Meguina się nie wypowiem, bo w życiu nie stosowałem, ale generalnie to 1:1 z produktami LM. Samego LM też nie stosuję, poza motocyklem gdzie mają naprawdę fajne oleje, bo to w większości do bólu podstawowe formulacje z cenami z kosmosu. Niech przykładem będzie Special Tec F 5W30, który nie różni się kompletnie niczym od Lotosa Synthetic A5/B5 5W30, a kosztuje od niego...ze 3 razy więcej ;).
 
Rozumiem, wszystko fajnie wyjaśniłeś, czyli po prostu się płaci za markę.
To zostaję Mobile 1 FS 0W40 albo Shell Helix Ultra A5/B5 0W30. Który bardziej polecasz?
 
Mój wspólnik ma Accorda VII z silnikiem K24A i odkąd kupił auto zalewa Mobilem FS 0w40. Zrobił już ze 100 kkm, przebieg całkowity ponad 300 kkm, brak poborów oleju, głowica czysciutka, bo niedawno regulował zawory i widziałem. Aha, też ma lpg
 
W większości przypadków tak, głównie płaci się za markę.
Wziął bym Mobil1 FS 0W40, to jest naprawdę bardzo dobry olej i prawdę powiedziawszy, nie wiem czy coś potencjalnie lepszego znajdziesz w tej klasie.
 
Na stronie internetowej Mobila możesz znaleźć oficjalnych dystrybutorów tych olejów - na forum nie podajemy konkretnych źródeł zakupów/sprzedawców.
 
Back
Top