• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Honda CB 750 Seven Fifty (RC42)

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Marka motocykla
Honda CB 750 Seven Fifty (RC42)
Silnik
Chłodzony powietrzem i olejem silnikowym, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy, w układzie rzędowym, 4-cylindrowy
Jaki olej masz obecnie
Motul 5100 10W-40 4T
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W-40 API SG
Budżet/ile litrów
150 PLN/3L
Styl jazdy
  1. Część w trasie, część po mieście
Witam serdecznie, prośba o pomoc w doborze oleju do motocykla Honda CB 750 Seven Fifty z 1994r.
Motocykl aktualnie zalany olejem Motul 5100 10W-40 4T.
Silnik chłodzony powietrzem i olejem silnikowym z chłodnicą oleju, hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego.
Rozważam zakup oleju Ravenol Motobike 4-T Ester 10W-40, ale jestem otwarty na inne propozycje.
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Shell Advance Ultra 10W40, jeden z lepszych olei jakie lałem, Valvoline SynPower też nadzwyczaj dobrze się spisywał, nawet w torowanych sprzętach. Jeżeli chcesz syntetyka, to Fuchs Silkolene Pro4, albo Bel-Ray EXS.
Na Ravenolu nie jeździłem jeszcze, ale mam go w planach na najbliższy interwał zalać, według karty podobny grubasek do Shella :)
 

resi

Użytkownik
Samochód
Corsa C Z10XEP, Astra H A16XER, SV 650 N '03
MANNOL 4-TAKT PLUS 10W40 styknie. Jest jeszcze Gulf Power Trac i Valvoline Durablend jak ma być coś "markowego". Jak wymieniasz raz do roku to bym sobie darował lanie droższych.
 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Zagłębiłem się w opinie o Shell Advance Ultra 10W-40, dużo zadowolonych użytkowników.
 

Maro99

Użytkownik
Lokalizacja
Warszawa, Polska
Samochód
Peugeot 5008 1.6 HDI, Citroen C3 1.4 HDI
@Marczy, bo to jest bardzo dobry olej motocyklowy. Z innych bym polecił jeszcze Castrol-a Power 1 Racing, Gulf-a Syntrac 4t 10W40, a z tańszych Valvoline Synpower 4T 10W40.
 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Co powiecie na Penrite MC-4ST 10W-40? Cena powyżej zadeklarowanego budżetu, ale wygląda że to "dobry" olej.
 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Pewnie przesadą było by go zastosować w starym motocyklu do normalnej jazdy 😋
 

resi

Użytkownik
Samochód
Corsa C Z10XEP, Astra H A16XER, SV 650 N '03
Po prostu za tą kasę to kupisz z 15-20 litrów oleju, który i tak przewyższa wymagania podane przez producenta.
 

Arcz01

Użytkownik
Samochód
Leon Cupra R 1.8T
Zalewalem kilka sezonów tego Penrite, porządny olej, ale jeśli już chcesz wydać taką kwotę to polecam amsoil 10w40 advanced synthetic motorcycle oil (mcf)

 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Jednak nie będę szalał i pójdę w kierunku Shell Advance Ultra 10W-40.

Pytanie czy lepiej olej zalać świeży po sezonie na zimowanie, czy przed sezonem na wiosnę?
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Prawdę powiedziawszy, bez różnicy ;). Ja robię serwis zawsze na koniec sezonu, z prostej przyczyny, na wiosnę wsiadam, odpalam i jadę, nie martwię się, że trzeba olej wymienić, filtry, napęd ogarnąć, może zawory zrobić ;). Zamiast sobie głowę niepotrzebnie zaprzątać, mam już sprzęt gotowy do sezonu.
 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Zalać płukankę czy sobie odpuścić?
 

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
Zalać płukankę czy sobie odpuścić?
Odpuścić. Nie wiem co jest w olejach motocyklowych, ale jakoś nie do końca się chyba trawią z samochodowymi płukankami. LM ma dedykowaną dla motocykli, bodajże 1657, płukanka Motula też jest spoko. Ale na przykład z płukanką LM 2640 miałem dwa razy przypadek, że...chyba zważył mi się olej, po prostu zrobił się biały glut, jak ten pod korkiem, kiedy jeździsz na niedogrzanym silniku. I to nie była wina oleju, bo raz takie jaja miałem na Silkolene Pro4, drugim razem na LM Street.
 

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Jest płukanka do silników motocyklowych Liqui Moly Motorbike Engine Flush 1657.
 
Top