• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CB 750 Seven Fifty (RC42)

Marczy

Użytkownik
Samochód
Ford S-Max Titanium S 2.2 16V TDCi DPF 200 KM Durashift
Marka motocykla
Honda CB 750 Seven Fifty (RC42)
Budżet/ile litrów
150 PLN/3L
Styl jazdy
Silnik
Chłodzony powietrzem i olejem silnikowym, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy, w układzie rzędowym, 4-cylindrowy
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W-40 API SG
Jaki olej masz obecnie
Motul 5100 10W-40 4T
Witam serdecznie, prośba o pomoc w doborze oleju do motocykla Honda CB 750 Seven Fifty z 1994r.
Motocykl aktualnie zalany olejem Motul 5100 10W-40 4T.
Silnik chłodzony powietrzem i olejem silnikowym z chłodnicą oleju, hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego.
Rozważam zakup oleju Ravenol Motobike 4-T Ester 10W-40, ale jestem otwarty na inne propozycje.
 
Shell Advance Ultra 10W40, jeden z lepszych olei jakie lałem, Valvoline SynPower też nadzwyczaj dobrze się spisywał, nawet w torowanych sprzętach. Jeżeli chcesz syntetyka, to Fuchs Silkolene Pro4, albo Bel-Ray EXS.
Na Ravenolu nie jeździłem jeszcze, ale mam go w planach na najbliższy interwał zalać, według karty podobny grubasek do Shella :)
 
MANNOL 4-TAKT PLUS 10W40 styknie. Jest jeszcze Gulf Power Trac i Valvoline Durablend jak ma być coś "markowego". Jak wymieniasz raz do roku to bym sobie darował lanie droższych.
 
Zagłębiłem się w opinie o Shell Advance Ultra 10W-40, dużo zadowolonych użytkowników.
 
Solution
@Marczy, bo to jest bardzo dobry olej motocyklowy. Z innych bym polecił jeszcze Castrol-a Power 1 Racing, Gulf-a Syntrac 4t 10W40, a z tańszych Valvoline Synpower 4T 10W40.
 
Co powiecie na Penrite MC-4ST 10W-40? Cena powyżej zadeklarowanego budżetu, ale wygląda że to "dobry" olej.
 
Pewnie przesadą było by go zastosować w starym motocyklu do normalnej jazdy 😋
 
Po prostu za tą kasę to kupisz z 15-20 litrów oleju, który i tak przewyższa wymagania podane przez producenta.
 
Zalewalem kilka sezonów tego Penrite, porządny olej, ale jeśli już chcesz wydać taką kwotę to polecam amsoil 10w40 advanced synthetic motorcycle oil (mcf)

 
Jednak nie będę szalał i pójdę w kierunku Shell Advance Ultra 10W-40.

Pytanie czy lepiej olej zalać świeży po sezonie na zimowanie, czy przed sezonem na wiosnę?
 
Prawdę powiedziawszy, bez różnicy ;). Ja robię serwis zawsze na koniec sezonu, z prostej przyczyny, na wiosnę wsiadam, odpalam i jadę, nie martwię się, że trzeba olej wymienić, filtry, napęd ogarnąć, może zawory zrobić ;). Zamiast sobie głowę niepotrzebnie zaprzątać, mam już sprzęt gotowy do sezonu.
 
Zalać płukankę czy sobie odpuścić?
 
Zalać płukankę czy sobie odpuścić?
Odpuścić. Nie wiem co jest w olejach motocyklowych, ale jakoś nie do końca się chyba trawią z samochodowymi płukankami. LM ma dedykowaną dla motocykli, bodajże 1657, płukanka Motula też jest spoko. Ale na przykład z płukanką LM 2640 miałem dwa razy przypadek, że...chyba zważył mi się olej, po prostu zrobił się biały glut, jak ten pod korkiem, kiedy jeździsz na niedogrzanym silniku. I to nie była wina oleju, bo raz takie jaja miałem na Silkolene Pro4, drugim razem na LM Street.
 
Jest płukanka do silników motocyklowych Liqui Moly Motorbike Engine Flush 1657.
 
Co powiecie na Penrite MC-4ST 10W-40? Cena powyżej zadeklarowanego budżetu, ale wygląda że to "dobry" olej.
Lałem go 2 razy do Hondy CBR 1000F. Według mnie bardzo dobry olej. Praca silnika, skrzyni bardzo aksamitna.
 
Jednak zdecydowałem się na Valvoline DuraBlend 4T 10W-40 ;)
 
Raczej będziesz zadowolony, ja lałem do ER-5, brat leje teraz do CBR F4 i wszystko było i jest w porządku. Wali "minerałem" w porównaniu do Synpower.
 
Back
Top